Gjest Raindrops Skrevet 24. oktober 2011 #2 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg kan prøve å forklare den vi bruker oftest, som vi kaller for kake. Man begynner med at hver person sier et tall, og man begynner på 1. Når man kommer til personen som skal si 12, så skal den personen si "kake" istedenfor. For hver gang man kommer seg igjennom hele regla skal den som sier kake velge et tall som byttes ut med et annet ord eller en handling. For eksempel kan man si at du skal klappe eller skåle istedenfor å si 2, man skal si 6 isteden for 8 eller bytte ut tallet med et tilfelig valgt ord. Når man begynner fra begynnelsen er det vitkig å passe på at det ikke er den samme som begynner hver gang, og hvis man sier feil ord så må man drikke, og starte reglen fra begynnelsen av. Jeg syntes ikke det hørtes så vanskelig ut første gangen jeg fikk den forkalrt, men når man begynner å bli litt bedugget, og alle tallene har blitt byttet ut så blir det full forvirring ganske fort, og det blir alltid mye latter 1
Xaphan Skrevet 24. oktober 2011 #3 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg kan prøve å forklare den vi bruker oftest, som vi kaller for kake. Vi spiller denne litt annerledes, men det er en veldig morsom lek, hvertfall når man får mange rare regler --- I England spiller vi med noe vi kaller "session", som ikke er en lek i seg selv, men med regler som varer hele sessionen (som regel hele vorset), og du kan leke hva du vil i mellomtiden. Men det er altså noen grunnregler for kvelden: 1) Du kan ikke ta i mot noe. Det vil si at hvis noen rekker deg f.eks en øl, og du tar den i mot, så må du styrte ølen eller hva enn du tar i mot. 2) Det er en toalettansvarlig, og du må alltid spørre denne personen om du kan gå på do. Den ansvarlige sier da for eksempel "Ja, det kan du, men da må du stupe kråke hele veien til doen", eller noe annet morsomt. 3) Det er en poseringsansvarlig, som når som helst i løpet av kvelden kan strike a pose, og da må alle andre gjøre det samme. Den siste drikker. 4) Det er også en mynt som går rundt, for eksempel en enkrone. I England har vi en 20p-mynt med bilde av dronninga på, og hvis du får denne mynten i koppen din må du styrte drinken før dronninga drukner, mens vi synger God save the queen, som i Norge kan byttes ut med Ja vi elsker eller tilsvarende. 5) En grisansvarlig som når som helst kan putte tommelen på bordet - siste som gjør det drikker. 6) Du kan ikke si ordet "min" eller "bukser". Da må du drikke resten av det du har i glasset. 7) Når du fullfører drinken din må du tappe den ved siden av deg på skulderen to ganger med glasset. Dersom du ikke gjør det kan resten av spillerne rope "E-G-O" og da må du drikke den samme mengden som det som var i glasset ditt da du fullførte drinken. 8) Du kan ikke drikke med høyre hånd. 9) Det er en session-master som til enhver tid kan legge til nye regler, for eksempel at det ikke er lov å si ordet "drikke" (som kan være veldig morsomt da du heller må si ord som "svelg" eller "innta"). 10) Drinken din må stå en fingerlengde fra bordet, altså ikke nærmere kanten enn lengden på fingeren din. Og når vi kommer på byen er det en lek som heter "Si det". Altså, hvis du sier noe om noen andre på byen, for eksempel "han der var heit!" og noen andre sier "si det!" så må du gå bort og si det til denne personen Dette er altså visse grunnregler som garanterer at du blir full og få deg en god latter, og som sagt kan du leke hva du vil i mellomtiden så det er ganske morsomt. Sorry for dårlige forklaringer forresten, det er litt uvant for meg å snakke om denne leken på norsk da jeg kun har spilt den i England og derfor er vant med de engelske uttrykkene. 1
Gjest Raindrops Skrevet 24. oktober 2011 #4 Skrevet 24. oktober 2011 *snip* Den høres jo kjempemorsom ut
Xaphan Skrevet 24. oktober 2011 #5 Skrevet 24. oktober 2011 Den høres jo kjempemorsom ut Den er det! Men du blir ofte veeldig full av den
Gjest Raindrops Skrevet 24. oktober 2011 #6 Skrevet 24. oktober 2011 En drikkelek jeg ikke liker er en som har fellespot. Husker ikke helt hvordan den gikk, men man trekker iallefall kort fra en kortstokk etter tur, og kortet sier hva du skal gjøre. Blant annet betyr noen av dem at du skal tømme litt i "fellesen". Stakkaren som trekker det siste kortet blir nødt til å drikke opp den ekle blandingen. Sist gang ble det en blanding av 96, tequila, cider, øl, random drink og tyrker. Jeg er så glad det ikke var meg som måtte drikke det, skal aldri være med på den igjen
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #7 Skrevet 24. oktober 2011 Vi bruker mye Ring of fire vi, man kan risikere å bli ganske brisen utover... wiki eller så kjøper du denne(vi bruker denne mest siden en kompis har det) Ring of fire
Gjest Raindrops Skrevet 24. oktober 2011 #8 Skrevet 24. oktober 2011 Vi bruker mye Ring of fire vi, man kan risikere å bli ganske brisen utover... wiki eller så kjøper du denne(vi bruker denne mest siden en kompis har det) Ring of fire Der har vi den ja, jeg synes denne er skikkelig ekkel :gjeiper:
Xaphan Skrevet 24. oktober 2011 #9 Skrevet 24. oktober 2011 I England kaller vi en slik miks "dirty pint", den er også en del av sessionen som jeg skrev om i stad. Dersom du kommer for sent til en session må du ta en dirty pint, det samme gjelder om du forlater sessionen uten å spørre sessionmasteren om lov. Det er ekkelt, ja! Jeg har heldigvis sluppet unna hittil :gjeiper:
Gjest happy_me Skrevet 24. oktober 2011 #10 Skrevet 24. oktober 2011 En drikkelek jeg ikke liker er en som har fellespot. Husker ikke helt hvordan den gikk, men man trekker iallefall kort fra en kortstokk etter tur, og kortet sier hva du skal gjøre. Blant annet betyr noen av dem at du skal tømme litt i "fellesen". Stakkaren som trekker det siste kortet blir nødt til å drikke opp den ekle blandingen. Sist gang ble det en blanding av 96, tequila, cider, øl, random drink og tyrker. Jeg er så glad det ikke var meg som måtte drikke det, skal aldri være med på den igjen urk... det hørtes ut som en veldig fin måte å ødelegge masse god drikke på .. Jeg er nok litt for gjerrig på alkoholen min til å leke denne leken tror jeg 1
Xaphan Skrevet 24. oktober 2011 #11 Skrevet 24. oktober 2011 urk... det hørtes ut som en veldig fin måte å ødelegge masse god drikke på .. Jeg er nok litt for gjerrig på alkoholen min til å leke denne leken tror jeg Det er problemet med nordmenn, vi er for gjerrige til å leke morsomme drikkeleker! Som beerpong, det funker ikke når folk nekter å dele med seg. Men jeg skjønner oss godt, siden alkoholen er så dyr.
Gjest Nuppdupp Skrevet 24. oktober 2011 #12 Skrevet 24. oktober 2011 (endret) bruker vanlig kortstokk, spiller krig og bruker tallene til antall slurker vi skal drikke. som regel finner vi på regler rett før vi gjør det, men glemmer dem haha. blir bare kaos men er gøy og man blir full. særlig de som drikker vodka Endret 24. oktober 2011 av Nuppdupp
Gjest Apophis Skrevet 24. oktober 2011 #13 Skrevet 24. oktober 2011 Når eg drakk hadde vi "enig eller uenig" (husker ikkje hva de kalte det). Person A sa f.eks: eg har hatt trekant (blei som regel sexrelatert av ein eller annen grunn). De som hadde vært med på trekant måtte drikke ein slurk av glasset sitt. Eller så sa de: eg har ikkje vært med på trekant, og då måtte de som ikkje hadde vært med på det ta ein sipp. Så gikk det videre ein runde rundt slik at alle fikk si noe. Blei fort brisen og lærte litt av hvert om folk.. Også var det eit eller anna kortspill som eg syns var teit, men eg husker ikkje heilt reglene på det. Husker bare at ein kortstokk gikk rundt og alle måtte trekke eit kort, esset var dokort og uten det fikk man liksom ikkje lov til å gå på do (kjekt når man er mange som spiller), 2-5 var antall slurker man måtte ta, åtteren var vel å få velge ut ein person i gjengen som måtte tømme glasset sitt.. Mulig noen andre her veit hva eg snakker om og kan fylle inn resten..
Xaphan Skrevet 25. oktober 2011 #14 Skrevet 25. oktober 2011 Når eg drakk hadde vi "enig eller uenig" (husker ikkje hva de kalte det). De fleste kaller dette "Jeg har aldri" eller "aldri aldri".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå