AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #1 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg forstår ikke hvordan jeg finner ut hvor mange kalorier et maltid inneholder! På de fleste matvarer står det antall kalorier i 100 gr, men hvis jeg spiser f.eks. to teskjeer med syltetøy, hvordan finner jeg ut hvor mange kalorier det er?? Takk for hjelp! Jeg er helt ny på dette, og vil så gjerne gjøre det riktig
Surriball Skrevet 24. oktober 2011 #2 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg er ikke noe flink på kaloriberegning, for det gjør jeg ikke så mye av. MEN: du finner ut hvor mange kalorier det er i noe ved å veie det på en kjøkkenvekt. Hvis det er flytende og trenger skål, må du huske på å nullstille vekta med skåla oppå den, sånn at den bare veier maten. La oss si at du har 35 gram potet (bare finner på tall her), og det er 45 kcal i 100 g. Da deler du 45 på 100, og får 0,45. Og så ganger du det med antall gram potet, som er 35. 35*0,45=15,75. Altså: (Antall kcal i 100 gram) * (antall gram fra kjøkkenvekta) / 100
Redbull Skrevet 24. oktober 2011 #3 Skrevet 24. oktober 2011 Eller du kan skrive inn ha du spiser på greteroede.no eller tv2sporty.no
Redbull Skrevet 24. oktober 2011 #5 Skrevet 24. oktober 2011 mylog.no er også kjekt. Inne å ser på den nå, ble veldig positivt overasket!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå