Gå til innhold

Avstå fra sex før gu

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

- Hvor lang tid på forhånd bør man avstå fra sex før man skal på gynekologisk undersøkelse?

Slik at man ikke "roter til" prøver som blir tatt, f.eks. celleprøve for sjekk etter livmorhalskreft...

- Kan legen se at at man har hatt sex dagen før f.eks?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De anbefaler vel rundt 1-2 døgn før om du skal ta prøver da sædrester kan ødelegge visse prøver.

Skrevet

TS her...

Ikke mer?

Mener å ha lest at sperm overlever i 4 døgn...?

Er ikke det av betydning?

Skrevet

Det har jeg aldri hørt før, ingen som har sagt noe til meg om det før GU ihvertfall. Hvis det var så viktig ville vi jo info om det....

• Liker 2
Skrevet

Tror ikke det er så viktig.

At sædceller kan leve i inntil 5 døgn er ikke inni skjeden, men inni livmoren i helt opptimale forhold.

Jeg har aldri lest eller hørt at man skal avstå fra sex før GU.

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å avstå fra sex i minst 1 døgn før GU da jeg hadde time i august i år. Jeg skulle da ta prøver fra skjeden, bl.a. celleprøve.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å avstå fra sex i minst 1 døgn før GU da jeg hadde time i august i år. Jeg skulle da ta prøver fra skjeden, bl.a. celleprøve.

TS her....

Takk!

Gjest otrivin
Skrevet

Seriøst? Er det seriøst noen som gidder å drite i sex pga gynekolog? :P

Skrevet

Seriøst? Er det seriøst noen som gidder å drite i sex pga gynekolog? :P

Hvor gammel er du egentlig?

Kvinner som er opptatt av å holde seg friske dropper selvsagt sex en dag eller to før GU dersom de får beskjed om det.

Selv har jeg aldri fått slik info, men om gynekologen mente at det var til mitt eget beste for å få riktigst mulig prøveresultater så er det da en selvfølge at man følger den anmodningen. Noe annet ville vært svært umodent og barnslig gjort.

• Liker 3
Gjest otrivin
Skrevet

Hvor gammel er du egentlig?

Kvinner som er opptatt av å holde seg friske dropper selvsagt sex en dag eller to før GU dersom de får beskjed om det.

Selv har jeg aldri fått slik info, men om gynekologen mente at det var til mitt eget beste for å få riktigst mulig prøveresultater så er det da en selvfølge at man følger den anmodningen. Noe annet ville vært svært umodent og barnslig gjort.

18. Syns ikke det er så umodent jeg, er jo dritkjipt å ligge der og dø av kåthet hvis man virkelig har lyst :P Går det ikke an å bruke kondom da? Jeg har alltid hatt sex hver dag men gynekolog har ikke sagt noe :S

Skrevet

18. Syns ikke det er så umodent jeg, er jo dritkjipt å ligge der og dø av kåthet hvis man virkelig har lyst :P Går det ikke an å bruke kondom da? Jeg har alltid hatt sex hver dag men gynekolog har ikke sagt noe :S

Det er vel heller sjeldent at de som er umodne innser det selv. ;)

Tro meg, du dør ikke av kåthet.

Så lenge gynekologen ikke har noe problem med det er det jo bare å fortsette som før. Men om gynekologen ber deg være avholdende et døgn før GU fordi det er avgjørende for testresultatene så er det jo utrolig dumt og uansvarlig av deg å gi blaffen i det.

Hva i all verden gjør du om du er single? Ligger rundt med nye gutter hver dag fordi du MÅ ha sex? Er du så avhengig av sex at et døgn uten er utenkelig så bør du faktisk oppsøke hjelp.

• Liker 5
Gjest otrivin
Skrevet

Man trenger jo ikke ha en ny gutt hver dag for å ha sex hver dag vel?

Jeg bare syns det var litt morsomt at man måtte avstå fra sex for gynekolog, har aldri hørt om det ever noensinne før.

Skrevet

Da kan man vel bruke kondom dagene før man skal til gynekolog?

Skrevet

Er det virkelig så krise å avstå fra sex noen dager før GU?

• Liker 1
Skrevet

Man trenger jo ikke ha en ny gutt hver dag for å ha sex hver dag vel?

Jeg bare syns det var litt morsomt at man måtte avstå fra sex for gynekolog, har aldri hørt om det ever noensinne før.

Jeg har heller aldri hørt om det før, men synes du har en veldig rar holdning til å kunne avstå fra sex en dag eller to om det skulle være nødvendig.

Hva gjør du hvis du er i et forhold og kjæresten må reise bort i noen dager?

Og har du sex hver dag enten du er i et forhold eller ikke?

Gjest otrivin
Skrevet (endret)

Jeg har heller aldri hørt om det før, men synes du har en veldig rar holdning til å kunne avstå fra sex en dag eller to om det skulle være nødvendig.

Hva gjør du hvis du er i et forhold og kjæresten må reise bort i noen dager?

Og har du sex hver dag enten du er i et forhold eller ikke?

Jeg kan fint være uten sex, men sånn som det er i vårt forhold pleier det bare å skje :P

Liksom.... Ja vet ikke, syns det er vanskelig å si nei hvis jeg er kåt og han er kåt da.

Av kjærestene mine er det kun han ene som har reist bort og det var 5 dager helt i begynnelsen av forholdet og da var jeg like vel helt ødelagt inni fordi han er så stor så det går jo helt fint. Men ser ikke helt hvorfor han skulle måtte reise bort igjen :P Og da går det liksom fint, men jeg er dårlig til å si NEI til ting jeg vil :P

Ja, hadde egentlig mer sex når jeg var singel, men det var jo ikke med forskjellige personer hver dag.

Endret av otrivin
Skrevet

Jeg kan fint være uten sex, men sånn som det er i vårt forhold pleier det bare å skje :P

Liksom.... Ja vet ikke, syns det er vanskelig å si nei hvis jeg er kåt og han er kåt da.

Av kjærestene mine er det kun han ene som har reist bort og det var 5 dager helt i begynnelsen av forholdet og da var jeg like vel helt ødelagt inni fordi han er så stor så det går jo helt fint. Men ser ikke helt hvorfor han skulle måtte reise bort igjen :P Og da går det liksom fint, men jeg er dårlig til å si NEI til ting jeg vil :P

Ja, hadde egentlig mer sex når jeg var singel, men det var jo ikke med forskjellige personer hver dag.

Du hørtes smart ut...

Skrevet

Jeg har aldri hørt at man skal avstå fra sex... Men bruker likevel ikke å ha sex dagen før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...