Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sammen med verdens beste mann, og vi har det veldig bra sammen. Han er en fornuftig mann, og jeg stoler veldig mye på han. Det ble slutt mellom han og eksen hans 1 år før jeg kom inn i bildet, men det er fremdeles litt som skal ordnes før han er "fri" (skilsmisseoppgjør). Han har et greit forhold til henne, tror ikke det er noen sure miner, og han har virkelig taklet alt dette som en voksen mann, ikke noe utroskap eller noe sånt.

Nå bor jeg litt hos han mens leiligheten min blir fikset, og i dag da jeg skulle rydde litt, fant jeg et fotoalbum fra deres tid sammen. Jeg tenkte det var bare hans, siden den var her, så jeg åpnet den og så. Der var det limt inn en sangtekst, som tydeligvis var en sang som betydde mye for dem. Denne sangen er faktisk en av våre sanger også, og jeg kjente jeg ble kjempetrist.

Jeg skjønner at han har en historie, det har jo alle, det var bare vondt å se han så lykkelig med en annen kvinne. Vondt å se at den sangen har han faktisk sunget til henne, akkurat som han har sunget den til meg så mange ganger. Vondt å se at også hun kunne få frem det lykkelige glimtet i øynene hans.

Er dette en normal følelse? Hvordan takler dere historien til kjæresten deres? Dere som vet noe om eksen til kjæresten, hva gjør dere med informasjonen? Kan dere legge den fra dere og glemme den? Hvordan skal jeg legge fra meg dette, og tenke at "okei, så han har en historie. Og de hadde også den sangen. Big deal".

Vanskelig denne kjærligheten..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det tenker jeg ikke på i det hele tatt. Jeg har også hatt exer, en av dem har jeg vært samboer med. Man må bare legge det fra seg, for det kommer ikke noe godt ut av å dvele med det. Hva spiller det noen rolle hva de hadde, de har formet ham slik han er idag, sammen med deg.

• Liker 1
Skrevet

For første gang i mitt liv har jeg en kjæreste uten et langvarig forhold bak seg. Men han har hatt noen kortvarige flørter. Noen av de har han fortsatt kontakt med også. Gjør meg ingenting. Jeg vet at det nå er jeg som bringer fram det beste i ham, og at det er meg han er glad i.

Har selv to samboerskap og et ekteskap bak meg. I ekteskapet kom det også to barn. Så jeg må forholde meg til eksen min hele tiden. Min samboer takler dette veldig bra. Tror ikke han har tenkt over at min eks er i alle albumene sammen med barna.

Det som har skjedd har skjedd. Du må bare tenke positivt og det er deg han har valgt nå :)

Skrevet

Jeg taklet historien ganske godt når jeg var sammen med min tidligere kjæreste. De var fortsatt venner og det var ikke noe problem, alle har en fortid, og jeg tenkte som så at nå er han jo sammen med meg.

Det er slutt mellom oss nå, og jeg og eksen hans er bedre venner idag enn de to er...

Men vet at hans nye kjæreste ikke takler meg så bra, vi er gode venner, har et barn sammen, snakker på tlf nesten hver dag og er som venner flest.

Men jeg kan forstå den følelsen du fikk når du så albumet og de to sammen. Det er jo alltid litt spesielt å tenke på at du ikke er den eneste store kjærligheten hans, eller at du ikke er den første. MEN tenk heller på at dere er sammen nå, og at det er en grunn til at de ikke er sammen lenger :)

Skrevet

Jeg skjønner at du syns det er vanskelig. Følelser gjør alt mye mer komplisert, og noen ganger kan man gå skikkelig i fella - spørre om ekshistorier og så bli plaga av å tenke på dem når man føler mer.

Jeg syns det kan være vanskelig til tider. Jeg har nemlig ikke hatt noe forhold før dette (bare dater i korte perioder), og har dermed ingen ekser. Kjæresten min har noen. Den ene (siste) har jeg vært sjalu på, ikke så mye på selve forholdet, men på ting kjæresten min gjorde for henne da de var sammen, at hun som nå er min har hatt følelser for en annen dame, at de har hatt det fint sammen etc. Heldigvis bor eksen hennes langt unna, og de har ikke noe kontakt, men tanken på fortiden kan være vanskelig. Det at jeg ikke har noen tidligere forhold og at det dermed ikke jevner seg ut gjør det rart noen ganger.

Det er best å ikke "oppsøke" ting. Det var dumt du fant det albumet, for å gå tilbake i tid ved å finne gamle minner vil selvsagt være veldig sårende. Jeg syns det var mye lettere da jeg bestemte meg for å la sånt være. (ikke det at det er så lett når du fant det tilfeldig da, men). I tillegg hjalp det å snakke med kjæresten om det. Som kunne si ting jeg egentlig visste om hvor mye bedre forholdet vårt er og hvor mye håpløst eksen sa og gjorde.

Det er trist å vite at en annen jente har gjort henne glad før meg, men jeg fokuserer på å tenke at det er en gurnn til at det ble slutt, og at jeg vet hun er lykkelig med meg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg prøver å ikke tenke på det. Jeg er glad han har tidligere forhold, som han har vokst på og blitt til den han er. Det er selvsagt ikke noe morsomt å høre om det eller for eksempel finne bilder der de ser lykkelig ut.

Men jeg tenker sånn at jeg er helt ferdig med mine ekser. Jeg kunne aldri vært med de igjen, det romantiske ved dem er historie (noen er fortsatt venner). Derfor stoler jeg på at han har det på samme måte. De er historie, det er over, og nå er det han og meg. :)

• Liker 1
Skrevet

Tenker begge deler er normalt - å ta med seg sanger som utrykker noe man føler og å bli litt lei seg fordi man ikke er den eneste som har vært elsket.

Kjærlighet er ikke mindre verdt fordi den har vært delt før ;)

• Liker 1
Skrevet

jeg hadde også blitt veldig lei meg om jeg hadde funnet ut at kjæresten min har brukt denne sangen han synger til meg, til en tidligere kjæreste på samme måte for å skjarmere og vise at han er glad i meg. for da hadde jeg tenkt at han fortsatt holder ved minnene og følelsene til henne. men dette trenger ikke å være tilfelle. så mitt beste råd er å prate med han om det. for det er aldri for dumt å spørre når det handler om følelser. lykke til:)

Skrevet

Det er nå en ting at fyren har hatt kjæreste før, en litt annen ting at han har resirkulert "parsangen". Om en sang er "deres sang" og nå er din og hans sang, vel.. jeg hadde ikke likt det.

Var faktisk i brylluppet til en eks av meg. Liker ikke den nye kona hans(ikke sjalu, hadde håpet at han slo seg til ro med henne han datet før denne heksen han endte opp med), og jeg må inrømme at jeg fniste litt for meg selv da han sang vår sang til henne. Teksten passet heller ikke til deres forhold.

Men til din sak: han har tross alt valgt deg, ingenting å uro seg for. Når det kommer til sangen kan du enten slå deg til ro med at dere har samme sang, eller så kan du si at du fant albumet og kanskje høre om dere kan skape deres egne unike minner.

• 1 år senere...
Gjest anonymgurl
Skrevet

Har også funnet masse minner etter eks-en til kjæresten min. De bodde i leiligheta vi bor i nå, og da jeg flytte inn hit, var det både roser, "I love you"-bamse (som forreten også står her, og en del klær/ting etter henne. Dette likte jeg ikke i det hele tatt, det fikk meg til å føle at han ikke hadde rydda henne helt ut enda, siden det hadde gått et par år. De var gode venner etter det ble slutt, så kanskje derfor var det ikke så big deal for han å få det fjerna. Her om dagen fant jeg masse bilder av dem to, og da kjente jeg at det stakk litt. Men jeg tenker at han har en fortid, en historie med en annen jente, og det må jeg bare godta - enten jeg liker det eller ikke. Er en grunn til at de er fortid, og det er meg han nå har valgt å være sammen med.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg taklet det kjempedårlig i starten av forholdet vårt. Det var ekstra vanskelig pga at han hadde hatt et langvarig forhold mens jeg bare hadde hatt noen flørter.

Han hadde fortalt meg så mye fint om denne perfekte jenta før vi ble sammen. Det var hun som dumpet han og han brukte lang tid på å komme over henne.

Jeg fant ikke noen annen løsning enn å ta tiden til hjelp. Tenkte på hvor unge de var da de var sammen og hvor mye han har forandret seg og blitt voksen de årene vi har kjent hverandre.

Nå ofrer jeg henne/de to knapt en tanke. Fokuserer på hva vi har sammen i stedet for hva de hadde. Perfekt kan det ikke ha vært siden forholdet tok slutt.

Anonym poster: 2da0ae11f0a487087ffd9b8e75e9aaea

Skrevet

Det normale for mennesket er faktisk å bytte partner når den man hadde er død.

Men i dag når det er om å gjøre å ha flest mulig ekser; for ikke å snakke om å beholde kontakten med flest mulig av dem også; så forstår jeg faktisk veldig godt at det må bli veldig mange nye problemer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forstår at dette er vanskelig, men du får bare ta tiden til hjelp. Med min forrige slet jeg i starten; han var mitt første lange forhold, mens han hadde hatt mange før meg. Hadde en litt barnslig taktikk som hjalp meg (må forsvare meg med at jeg var kun 18 år da) : jeg tenkte som så at hans lengste forhold før meg hadde vart i 2 år, når vi så var kommet mer enn to år ut i vårt forhold var liksom eksene hans "nullet ut" i mitt hode. Hehe, vet ikke om dette er til hjelp for en voksen kvinne.

Bilder er nå så ,men må innrømme at jeg også syntes det var litt kjipt med den sangen.. Menn tenker annerledes enn oss; kanskje han liker sangen veldig godt og den gir han en god følelse, og dermed vil han dele den med ei han er glad i. Du skriver dere har flere sanger, så du får "fase ut" denne fy-sangen og fokusere på de andre! :-)

Anonym poster: 5a73e5ba5b7cf384f5dded4f53e38bb7

Skrevet

Jeg er sammen med verdens beste mann, og vi har det veldig bra sammen. Han er en fornuftig mann, og jeg stoler veldig mye på han. Det ble slutt mellom han og eksen hans 1 år før jeg kom inn i bildet, men det er fremdeles litt som skal ordnes før han er "fri" (skilsmisseoppgjør). Han har et greit forhold til henne, tror ikke det er noen sure miner, og han har virkelig taklet alt dette som en voksen mann, ikke noe utroskap eller noe sånt.

Nå bor jeg litt hos han mens leiligheten min blir fikset, og i dag da jeg skulle rydde litt, fant jeg et fotoalbum fra deres tid sammen. Jeg tenkte det var bare hans, siden den var her, så jeg åpnet den og så. Der var det limt inn en sangtekst, som tydeligvis var en sang som betydde mye for dem. Denne sangen er faktisk en av våre sanger også, og jeg kjente jeg ble kjempetrist.

Jeg skjønner at han har en historie, det har jo alle, det var bare vondt å se han så lykkelig med en annen kvinne. Vondt å se at den sangen har han faktisk sunget til henne, akkurat som han har sunget den til meg så mange ganger. Vondt å se at også hun kunne få frem det lykkelige glimtet i øynene hans.

Er dette en normal følelse? Hvordan takler dere historien til kjæresten deres? Dere som vet noe om eksen til kjæresten, hva gjør dere med informasjonen? Kan dere legge den fra dere og glemme den? Hvordan skal jeg legge fra meg dette, og tenke at "okei, så han har en historie. Og de hadde også den sangen. Big deal".

Vanskelig denne kjærligheten..

Jeg skjønner ikke helt greia med å bli såret over at han har hatt det bra med andre før deg? Han er med deg NÅ, og akuratt nå er det deg han er lykkelig med, men begynner du med noe sjalusidrama pga at han har vært lykkelig med noen andre før så kommer nok ikke det til å vare. Hvorfor er det egentlig vondt at noen har vært lykkelig sammen med andre før? Tror ikke det hadde vært så mye bedre å vært sammen med en som var skadeskutt etter destruktive forhold.

Gjest *Maja*
Skrevet

Nå har ikke mannen min hatt noe seriøst før han traff meg(han var 22 da), men han er kjekk og har sett noen av erobringene hans på byen. Gjør meg ingenting. Jeg har to seriøse forhold bak meg og han bryr seg lite om det. Eneste jeg har er mer erfaring og er mer forberedt på hva feller kjærester og samboere kan gå i. Merker jeg tendensene så er jeg rask å ta det opp og vi kan heldigvis prate om alt.

Vi kan prate om hvilke menn/damer som er digg eller ikke, har ledd av morsomme historier om hans one night stands eller datingperioder, vi sier rett ut om det er noe som plager oss i forholdet/om noe mangler/frustrasjoner og så prater vi om det og fikser det uten å bli sure.

Alle har en fortid. Du har sikker vært stupende forelsket før, men de følelsene du hadde da er jo ingen trussel mot typen din i dag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...