Gå til innhold

Permitert.

starie

Anbefalte innlegg

Jeg er blitt permitert fra jobben etter bare 2 måneder der. Bedriften hadde ikke råd til å ha meg ansatt lenger..

Hvilke rettigheter har jeg? Setter veldig stor pris på hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lilletroll

Du har vel da fått et skriftlig varsel to uker i forveien om at du blir permittert?? For det har du krav på. Så må du springe avgårde til arbeidskontoret og melde deg der. Da får du dagpenger den tiden du går permittert, men de må jo søkes om, og da er det en karens periode, eller hva det heter, sånn at du får ikke penger fra første dag. Så må du stå som aktiv arbeidsøker den perioden du er permittert. Snakk med de på arbeidskontoret du!! De kan alt, men vær forberedt på et firkantet og tungvint system.

Hilsen ei som har dårlig erfaring med permittering.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har ikke fått noe varsel. Sjefen plumpet ut med det under lunsjen på lørdag. Og hun har utsatt og utsatt kontrakten min, så jeg har ikke det heller. Må jeg ha noen papirer fra sjefen om at jeg er permitert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky
Nei' date=' jeg har ikke fått noe varsel. Sjefen plumpet ut med det under lunsjen på lørdag. Og hun har utsatt og utsatt kontrakten min, så jeg har ikke det heller. Må jeg ha noen papirer fra sjefen om at jeg er permitert?[/quote']

Ja, det skal du ha.

Du SKAL også ha kontrakt. Du har krav på begge deler.

Håper du er organisert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg rett på varsel selv om jeg ikke har kontrakt? Sjefen innrømte at hun med vilje hadde holdt tilbake kontrakten fordi firmaets økonomi skulle diskuteres på ett styremøte først.. (Dette fortalte hun meg på lørdag)

Jeg har jo fått utbetalt lønn og har lønnslippene. Er dette bevis nok på at jeg har jobbet der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge du har mottatt lønn (mener det står i AML at man må ha mottatt lønn i mer enn 1 mnd), så er du ansatt. Når du er ansatt, så er det Arbeidsmiljøloven som gjelder. Og skriftlig advarsel skal du ha, ja!

Ta en telefon til aetat og si: "jeg har jobbet et sted i to måneder, på lørdag ble jeg muntlig permittert (med umiddelbar virkning)". Hva kan, skal og bør jeg gjøre nå?".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her

Dette er rettighetene dine. KREV den nå. Skriv ut en kopi av denne siden (pass på å få med arbeidstilsynet på den. Det gjør at de fleste sjefer får buksevann..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så FREKKE!

Uansett, så SKAL man få kontrakt så fort som mulig...

Føler med deg.

Håper det går bra. Lykke til, Starie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...