Gå til innhold

Etterbetaling av lønn etter endt utdannelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Jeg ble ansatt som assistent i psykiatrien som sommervikar mens jeg fortsatt var student. Etter at sommeren var over, fikk jeg tilbud om fast ansettelse. Jeg gikk da opp i lønn tilsvarende "3årig høgskoleutdannet" og slo meg egentlig til ro med dette.

Jeg er utdannet sosionom, og etterhvert snakket jeg med en del av mine kollegaer/ vernepleiere som kunne fortelle at de lå ganske mange trinn over meg i lønnsstigen.

Jeg sender så en mail til sjefen (soneleder) der jeg lurte på hvordan dette hang sammen, siden jeg har akkurat de samme arbeidsoppgavene som de andre. Fikk da til svar at jeg nå (fra og med dagen jeg skrev mailen) ble oppgradert til Miljøterapeut - og ble lønnet som dette.

Spørsmålet mitt er da: Har jeg krav på å få etterbetalt mellomlegget i lønn for de mnd som gikk fra jeg var ferdigutdannet og fram til da lønnsjusteringen faktisk ble foretatt?

Vernepleierne jeg har snakket med fortalte at de hadde gått automatisk opp i lønn med det samme de leverte inn sitt kompetansebevis, og jeg tenker da at det samme jo burde gjelde meg? Jeg er nå på samme lønnstrinn som mine kollegaer. Ansatt i kommunen.

Regner med at fagforeninga kan svare meg på dette, men hadde jo vært så mye enklere om noen av dere her inne visste :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...