Gå til innhold

Morten Abel - Hode over vannet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

For meg som har levd sammen med en psykopat, så kjenner jeg meg veldig igjen i teksten. Først gråt han, og jeg syntes synd på han helt til han begynte å le. Det skjer innenfor de 4 vegger. Jeg lurer på hvordan det føles å være svevende, levende. Solen er ikke der mer, det er månen (det lille lyset om natten) jeg må forholde meg til. Men jeg holder hodet over vannet (holder ut).

Les teksten en gang til, så kanskje den gir mer mening.

Det gir iallefall ingen mening å forby den!! Latterlig er det!

• Liker 4
Skrevet

Jeg hørte ikke feil.:)

Men den blir jo spilt på radio?

At en enkelt kanal har en fix ide betyr jo ikke at den er "ikke lov" på radio generelt.

• Liker 1
Gjest Katten.
Skrevet

Que? Ingen ordentlige kilder på dette?

Og hvordan i allverden tolker man dette mot 22. juli?

• Liker 1
Gjest badeand1
Skrevet (endret)

Men den blir jo spilt på radio?

At en enkelt kanal har en fix ide betyr jo ikke at den er "ikke lov" på radio generelt.

De på Radio Norge vil ikke spille den.. Burde kanskje brukt et anna ord i det første innlegget mitt.

Endret av mortem
Gjest badeand1
Skrevet

Que? Ingen ordentlige kilder på dette?

Og hvordan i allverden tolker man dette mot 22. juli?

Ingen kilder som jeg har sett. Annet enn at jeg hørte det på radio norge.Han som jobber der sa det selv.

Skrevet

"Og Hvordan føles det å være levende

Jo takk du, så lenge jeg holder, hodet over vannet"

Jeg ser jo hvordan deler av teksten kan gi dårlige assosiasjoner, men å nekte å spille den er likevel spesielt, tenker jeg.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg hørte ikke feil.:)

Finn ut navnet på kanalen, så jeg kan boikotte den! :kjefte:

Radio Norge, ja. Jævlig synd, da jeg ofte hører på den.

Not anymore.

Endret av Lutetium 71
  • Liker 1
Gjest badeand1
Skrevet

Trooor det var radio Norge. Er ganske sikker, men.

• Liker 1
Skrevet

Bare pga vannet?

Please explain.

Nei. Har du hørt sangen? Lest teksten? "Hvordan føles det å være levende? Ja, takk du så lenge jeg holder hodet over vannet."

Teksten har i utgangspunktet ikke noe med Utøya-saken å gjøre, men jeg kan forstå det hvis den ikke blir spilt på radio.

Gjest badeand1
Skrevet (endret)

Nei. Har du hørt sangen? Lest teksten? "Hvordan føles det å være levende? Ja, takk du så lenge jeg holder hodet over vannet."

Teksten har i utgangspunktet ikke noe med Utøya-saken å gjøre, men jeg kan forstå det hvis den ikke blir spilt på radio.

,

Endret av mortem
Gjest badeand1
Skrevet (endret)

Ja, når du sier det på den måten så skjønner jeg det litt mer. men syns det er å overdrive litt forde.

Endret av mortem
  • Liker 1
Gjest Cosette
Skrevet

Ren, skjær galskap. Det er liksom ikke så mye mer å si.

• Liker 1
Skrevet

Det neste blir vel nå at Morten Abel blir beskyldt for å være psykisk medvirkende for hendelsene. :eeeh:

• Liker 3
Skrevet

La oss boikotte ALLE sanger!

• Liker 1
Gjest badeand1
Skrevet

Det neste blir vel nå at Morten Abel blir beskyldt for å være psykisk medvirkende for hendelsene. :eeeh:

:klappe:

Skulle ikke forundre meg.

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Dette er misforstått moralisme.

Det er i prinsippet det samme som når man i usa sensurerer pupper på tv, fordi noen kan bli støtt.

Det hadde vært noe helt annet om man for eksempel ville visse denne utøyafilmen (den på youtube) på tv. Den har en klar forbindelse, er lagd etter hendelsene, og provoserer folk enormt. Jeg har full forståelse for at denne er provoserende.

Hodet over vannet forbinder jeg med filmen av samme navn. Jeg så det på kino når den kom ut, og husker jeg koste meg stort over å se en veldig underholdende norsk film. Den får meg til å tenke tilbake på en lykkelig periode i livet mitt, så jeg har kun positive minner forbundet med den sangen.

Nå er det tydeligvis noen som har satt opp en problemstilling, og bruker tommeskruene på en kommersiell kanal som selvsagt ikke tar sjansen på å ha egne meninger. De skal jo skaffe lyttere til reklamen sin..

• Liker 2
Skrevet

Om man skal overtolke sanger, kan jo hvilken som helst sang bli twista til å minne om 22. juli. :roll:

Sant.

"Hit me baby, one more time!"

• Liker 2
Skrevet

Synes enkelte er blitt ganske hysteriske etter 22.juli, og mener at absolutt alt kan minne om den episoden.

Som da TV2 valgte å ikke sende en episode av Greys bare fordi det var noen skoleelever som ble drept.. Jeg har sett den episoden og det var absolutt ingenting der som minnet om 22.juli. Så det blir bare for dumt..

• Liker 4
Skrevet

Vi må nok skifte nasjonalsang også.

"Furet, værbitt, over vannet" - ærlig talt altså! :sjenert:

Det er så utrolig tragisk det som har skjedd, jeg merker også at jeg er mer varsom i enkelte situasjoner da mange i min omgangskrets har mistet ei god venninne, men er begrenset hvor mye hensyn man kan ta. På en måte må vi dessverre gå videre. :)

• Liker 4
Skrevet

Hørte denne på P4 nettopp nå, og kom på denne tråden. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...