Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det none her inne som har peiling på parfyme? :) Vet jeg kan spørre på et parfymeri og, men greit å få tips fra noen som ikke bare tenker profittmaksimering når de skal anbefale produkter : P

Jeg har lyst på en ny parfyme, men har nå lyst til å velge med omhu. Har lyst på en jeg kan bruke resten av livet, sånn som mamma som har brukt den samme i jeg vet ikke hvor mange år. En lukt folk kan forbinde med meg da :) Har lest at ulike lukter kan skape forskjellige assosiasjoner til den personen som lukter sånn, så jeg vil ha en lukt som kan speile personligheten min, om det var logisk :gjeiper: Også må det være en parfyme man kan bruke til alle anledninger, både fest, date, jobbintervju, hver dag rett og slett :)

Jeg er ung, 20 år. Jeg kommer selvfølgelig ikke til å være det for alltid, men jeg vil ikke ha noen tung, sterk duft a la det 60 år gamle "parfymedamer" bruker, men heller ikke sånne "fjortisparfymer" jeg brukte før som rosa Lacoste eller Escada. Jeg trener mye og ser på meg selv som sporty og tøff, så det er noe jeg vil fremheve. Kanskje litt vanskelig å finne lukter som passer til disse tingene, men jeg vil også fremheve at jeg er opptatt av skole og karriere, at jeg er veldig seriøs (og litt på grensen til perfeksjonist :geiper: ). Også vil jeg kanskje ha en lukt man forbinder med positiv, søt og sjarmerende, men ikke over til flørtete og sexy. Finnes det andre egenskaper eller sider ved seg som lukter kan "bringe fram", som man bør ta hensyn til?

Skjønner det er vanskelig å anbefale noe ut ifra dette, men hadde satt stor pris på tips! :biggrin:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En parfyme kan ikke "bringe" frem sider i deg. Men den kan være med å bidra til at du lukter godt. Spør etter parmymer med en aromatisk duft og sprai litt på hånleddet, la den virke en times tid. Da vil du kjenne om lukten passer deg sammen med din naturlige lukt, er den for tung og emmen er det ikke rette lukten.

En parmyfe lukter forskjellig på hver enkel person, en duft som er nydelig på en vennine betyr ikke at den er nydelig på deg.

Alle parfymerier har prøveflasker så bruk disse og aldri kjøp parfmye uten å ha prøvd lukten en times tid på din egen hud først.

Jeg bruker Happy fra Clinque, den er frisk og luftig og passer i hverdagen, til fest bruker jeg Nr.5 og den er også frisk på meg, men tung og emmen på min dattter.

Skrevet

jeg vil anbefale deg og prøve chanel-coco mademoiselle eller chanel-chance, chanel sine parfymer er og vil nok alltid være klassikere, de er tidløse og disse to er også beregnet for unge kvinner. de kan virke litt tung med en gang du tar de på men bare vent en god stund før du lukter.

ellers bruker jeg Sarah Jessica Parker- Lovely :rodmer: , det er jo en kjendis lukt men den er utrolig god og jeg vil faktsik si at den er vel så tidløs og klassisk som chanel sine dufter, det er også en parfyme som kan brukes av alle aldre. så jeg trenger ikke å kvitte meg med den selv om jeg blir eldre :)

håper dette er til hjelp for deg, og ja.. parfyme er jo veldig individuelt men jeg føler ihvertfall disse luktetne passer til beskrivelsen din:)

Skrevet

De andre happyparfymene er enda bedre, Happy to be og Happy in bloom en blandt mine favoritter. Lette friske dufter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...