AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #1 Skrevet 24. oktober 2011 Er selv vokst opp med turtles og digger det, men hva leker egentlig barn med i dag? Tenker på kanskje rundt 6-11 år. Leker de i det hele tatt eller er det bare video-spill? Og hvor ofte kjøper du leker til dem?
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #2 Skrevet 24. oktober 2011 Sønnen min på 7 år leker masse med Lego, nå for tida er det Ninjago Lego som er mest stas. Han liker også Beyblade, Pokemon, Bakugan, Star Wars og Spiderman... Han spiller en del Nintendo DS, men får ikke lov til å sitte så lenge av gangen. Sabeltann har han vokst fra, det er for barnslig
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #3 Skrevet 24. oktober 2011 Sønnen min er snart 8 og han leker mest med lego. Ellers så er pog veldig populært på skolen. Har også bakugan, turtles (som er min favoritt), Ben 10 og fotball. Fotball og lego er vel favoritten når det ikke er tv-spill som er i fokus...
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #4 Skrevet 24. oktober 2011 Mine gutter på 10 og 11 leker med diablo, olabiler og radiostyrte dupeditter. Lego og sykling er også grei deal. Forrige prosjekt var å "låne" pappas radiostyrte helikopter å se hva som skjedde når man fløy det inn i takvifta som gikk for fullt. Isoporhelikopter og takvifte er ingen god oppskrift for helt helikopter og blid pappa.
Gjest Kvikklunsj Skrevet 24. oktober 2011 #5 Skrevet 24. oktober 2011 1.klassing: star wars, fotball, klatre i trær og alt som er, sykle, playstation og ds, lego, playmo..
addict Skrevet 24. oktober 2011 #6 Skrevet 24. oktober 2011 Lillebror på 9 elsker skating og hip hop som han går på. Tror ikke han leker med leker lengre.. Men han har vokst litt fort opp pga eldre søsken føler jeg
Gjest Lebewesen93 Skrevet 24. oktober 2011 #7 Skrevet 24. oktober 2011 Nevøen min liker med beyblade ( eller noe sånt) han er 6 år:P Også spiller han ds, da
missLynch Skrevet 24. oktober 2011 #8 Skrevet 24. oktober 2011 Det eneste jeg har sett at de gjør, da særlig guttene, er å sitte godt parkert foran pc'n og spille spill. Fint å se her at det finnes barn som faktisk gjør andre ting også. Jeg ble litt lettet. 1
makkapakka Skrevet 25. oktober 2011 #9 Skrevet 25. oktober 2011 6 åring, leker veldig mye med lego, litt med togbane der han bygger selv, bilbane hvis han gidder å bygge den selv. Radiostyrte biler og helikopter/fly. Er alltid ute i fint vær; sykler, bygger og spikrer, sparkesykkel, oppdikta rollespill med vennene, lager hus av koster,stoler,tepper og puter og det han klarer å dra med seg uten at jeg oppdager det.
Sissan9 Skrevet 25. oktober 2011 #10 Skrevet 25. oktober 2011 Jentene rundt oss tegner, leser bøker, spiller kort (helst Uno), skriver dagbøker og i vennebøker og strikker/hekler/perler. Sykkel, fotball, sparkesykkel og turning i uteapparater er også topp, samt mye rollespill. Om vinteren er det snøhytter som er mest spennende, og da trengs utstyr i form av spader og hakker m.m. Sminking er blitt det siste store :/. Leker tror jeg nesten ikke det er noe igjen av. Rommet er fullt, men utover kosebamsen er de ikke i bruk. Vi kjøper nesten aldri leker til ungene - de får så mye til jul og bursdager. Vi fyller på med tegnesaker og annet forbruksmateriell, og de får blader og bøker i blant.
Vibi Skrevet 26. oktober 2011 #11 Skrevet 26. oktober 2011 De 6-8 åringene jeg handler gaver til vil stort sett ha starwarslego eller ninagolego. En av 6-åringene (gutt) er dessuten veldig glad i å pusle, og ønsker seg gjerne puslespill på 1000 brikker. Ellers tror jeg nok at dataspill er rimelig utbredt! Jenter i den alderern har jeg ingen erfaring med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå