AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #1 Skrevet 24. oktober 2011 Er i en jobb som er faglig veldig spennende, men trives ikke pga det sosiale miljøet der. Er kommet på kant med et par kolleger, og tross gjentatte forsøk på å ordne opp, ser det ikke ut til at situasjonen vil bedre seg. Jeg kan legge til at jeg aldri har hatt problemer med kolleger i andre jobber jeg har vært i. Jeg har derfor begynt å kikke på nye jobber, men er veldig i tvil om hvordan sjansene mine vil være i forhold til å få meg en ny, god jobb. Hovedårsaken til dette er at jeg har byttet jobb ganske ofte. Jobb 1: Først jobbet jeg tre år i en bedrift hvor jeg egentlig trivdes godt. Jeg hadde imidlertid lyst på litt mer utfordrende/allsidige oppgaver, og byttet derfor. Jobb 2: En jobb jeg også trivdes godt i. Ble her i fire år. Dette ser ikke så galt ut, sant? Men så kommer fortsettelsen: Jobb 3: Denne jobben utgjorde enda et lite skritt oppover, fikk enda mer bredde i ansvarsområdet mitt enn i jobb 2. Her ble jeg imidlertid kun i åtte måneder, for jeg ble headhuntet til jobb 4. Arbeidsgiveren min i jobb 3 ble naturlig nok ikke så veldig happy over at jeg sluttet etter så kort tid. Jobb 4: Det er min nåværende jobb, har nå vært her et år. Hva skal jeg si hvis jeg nå søker på en jobb 5? Jeg vil jo se veldig ustabil ut i forhold til å bli i jobben. 1
Gjest padawan Skrevet 24. oktober 2011 #2 Skrevet 24. oktober 2011 jeg tror ikke det er så uvanlig at ungdommer eller "unge voksne" skifter jobb rett som det er.
lorena Skrevet 24. oktober 2011 #3 Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Får deg til å se veldig ustabil ut? Eller reflektert? Er det riktig å være i en jobb du ikke trives i? Hva gir det deg? Ut ifra det jeg selv står i nå, nå snakker jeg for meg selv. Det er kanskje ikke det riktige for deg, men jeg har også startet i en jobb nå nylig hvor jeg ikke trives. Har innsett at jeg bør gjøre noe annet. Jeg skammer meg ikke, jeg må ta hensyn til meg selv og min mentale og fysiske helse. Når du ser at nok er nok er det et viktig vendepunkt for å komme deg videre? Jeg håper du slipper å bli så handlingslammet og deprimert slik jeg er. Stå på, jeg synes det er skikkelig bra at du setter ord på hva du tenker ved å poste dette innlegget. Det er sikkert deilig å få "tømt" seg litt? Dokumentar på NRK, vendepunkt. Godt å se at man ikke er alene. Endret 24. oktober 2011 av lorena 1
*Sinnataggen* Skrevet 24. oktober 2011 #4 Skrevet 24. oktober 2011 Gi gass du og finn deg en jobb du trives i på alle plan om det er t Mulig. Bare si det som det er om noen lurer det går så fint så. 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #5 Skrevet 24. oktober 2011 Får deg til å se veldig ustabil ut? Eller reflektert? Er det riktig å være i en jobb du ikke trives i? Hva gir det deg? Den nåværende jobben gir meg jo god lønn og mye ansvar. Hadde det ikke vært for det sosiale ville det ikke vært aktuelt å bytte. Har også noen veldig hyggelige kolleger, dessverre oppveier ikke de negative vibber fra andre.
latterbox Skrevet 24. oktober 2011 #6 Skrevet 24. oktober 2011 Det der er ingen problem, si at du er på jakt etter din vei i livet og at du trur denne jobben ( den du er på intervjue hos) er den rette..
*Sinnataggen* Skrevet 24. oktober 2011 #7 Skrevet 24. oktober 2011 Du viser jo intet annet enn arbeidsvilje, og at du ikke lar deg plukke på nesen. Om du søkte jobb uten å ha noe å vise til, da er det straks vanskelig. Jeg synes du skal hive deg i det, gjøre det du har lyst til, få det bedre med deg selv. Man lever en gang, og i løpet av det livet skal man være mye på jobb.m Stå på det ordner seg for snille piker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå