minienthe Skrevet 24. oktober 2011 #1 Skrevet 24. oktober 2011 har en heftig runde med bivirkning etter vaksine på katten min her nå, dyrlegen har bedt meg avvente et par timer og (kryss i taket) det ser heldigvis ut til at det roer seg nå. oppkast og diare som kom fullstendig brått, en katt som går rundt og mjauer og er forvirret over kroppen sin, seriøst noe av det verste jeg har sett. er det noen her som har erfaring med bivirkninger på vaksine ? han har aldri fått det før men ser de har brukt en annen type vaksine nå en sist.
Aurora M. Skrevet 24. oktober 2011 #2 Skrevet 24. oktober 2011 Huff, det hørtes skikkelig ille ut! Jeg har ikke opplevd noen sterke reaksjoner hos normalt friske katter. Hos noen eldre/svake katter har jeg kun opplevd tendenser til litt feber, slapphet og nedsatt matlyst. Fikk du vite hva som er forandret i vaksinen da? Krysser fingre for at det går over iallefall!
CathFoto Skrevet 24. oktober 2011 #3 Skrevet 24. oktober 2011 Stakkar pus. Aldri opplevd det, men husker vi satt hos dyrlegen i ca en halvtime etter vaksine sist til faren for bivirkninger visstnok skulle være over. God bedring til pus.
ninuska_ Skrevet 24. oktober 2011 #4 Skrevet 24. oktober 2011 Min pus har kun blitt slapp og sovet en del samme døgn som vaksinen ble satt. Det var det eneste de pleide oppleve sa dyrlegen, så man burde ikke oppmuntre til lek med mindre de tar initiativ selv. Høres ut som sterke bivirkninger, håper det går bedre med pus snart
minienthe Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 24. oktober 2011 sjekket med vethøyskolen og det kan ta et par dager før det går over.. kommer en spyrunde innimellom enda men ikke på langt nær like ille som det var og diareen har stoppet. virker ikke uttørket heller så jeg ser det an. sliten pus ihvertfall, har satt unna maten for å ikke trigge spyingen mer, får teste litt ris eller noe i morgen hvis det ikke bedrer seg. det som bekymrer meg er at jeg må på jobb i morgen og da blir han alene i ca fire timer men såfremt han ikke blir dårligere så bør det gå greit. han fikk en ny vaksine jeg ikke har vært borti før, nobivac. har alltid brukt felovax før men har byttet dyrlege og der bruker de novoen. det som er scary nå er at sjansen for å reagere på felovaxen visstnok er høyere så det får bli en vurderingssak om han skal få flere.
Gjest Lille-pus Skrevet 24. oktober 2011 #6 Skrevet 24. oktober 2011 Uff da ! Godt å høre han er litt bedre nå Mine 3 har fått Nobivac TriCat, PureVax RCP og Fel-O-Vax IV. De pleier bli litt slappe resten av vaksinedagen, og så er det "full fres" dagen derpå. Jeg ser i databladet jeg linket opp at det under pkt. 4.6 "Bivirkninger" er oppgitt følgende: I svært sjeldne tilfeller kan vaksinen føre til hypersensitivitetsreaksjoner (pruritus, dyspné, oppkast, diaré eller kollaps).
minienthe Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 24. oktober 2011 ja har sett det, bare synd at han reagerte så ille nå for da blir jeg skeptisk til å fortsette vaksinering neste år.
Gjest Lille-pus Skrevet 24. oktober 2011 #8 Skrevet 24. oktober 2011 ja har sett det, bare synd at han reagerte så ille nå for da blir jeg skeptisk til å fortsette vaksinering neste år. Ja, jeg forstår det. Men ta en god prat med vetrinæren deres om en stund (når dette har roet seg ned), og hør hva han/hun har å bidra med av råd i den sammenhengen. - dette da det hvert eneste år bryter ut kattepest flere steder i Norge. Så dersom vetrinæren mener fordelene er større enn risikoen ved neste års vaksine så hør på vetrinæren. det er ikke umulig at han/hun vil bestille den "vanlige" vaksinen spesielt til din pus, - om du spør. Fordi, dersom du får muligheten til å velge så vil du ikke (tro meg) velge bort beskyttelsen mot kattepest.
minienthe Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter #9 Skrevet 24. oktober 2011 nei vet det men du vet sikkert hvordan det er... hønemor og alt det der evnt vurdere å kun vaksinere mot kattepest kan jo være en mulighet. dette er jo femte vaksinen han fik nå og de fire andre har vært fullstendig uproblematiske så jeg mistenker den nye rimelig sterkt som synder. han drikker og har spist et par kuler nå uten at det kommer opp igjen så jeg satser på at dette går helt fint, har gitt seg med stressmjauingen og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå