Gå til innhold

Kveite

Gjest Surrehodet

Anbefalte innlegg

Gjest grønnfi
Skrevet

Kjøpte spontant 4 skiver kveite idag.

Samboer har bursdag og jeg tenkte å gjøre noe ekstra med middagen.

Noen som har gode forslag?

Skrevet

Jeg elsker kveite, muligens min favorittfisk :fnise:

Men jeg gjør det ikke så avansert, steker den bare på panne, og serverer med kokte poteter, revet rå gulrøtter, blomkål, agurksalat (altså tynne skiver i vann og edikk) og rømme/remulade.

Namnam! :)

Skrevet

smørstekt asparges, lett krydret med grovkvernet pepper, en spiselig blomst, dill-rømme..

Gjest grønnfi
Skrevet

Off I go to the butikk :gjeiper:

Satser på Rømme og agurksalat OG asparges.

Så er det noe jeg kan spise og (kan ikke fordra fisk jeg, og putter som oftest rare ting i maten for å skjule fiskesmaken :sjenert: )

Takker og bukker.

Også tror jeg min kjære blir litt fornøyd for igår sa han at han savnet gode fiskemiddager.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes kveite blir best om du koker den med litt surt og salt (eddik er det sure altså), og koker poteter og har sandefjordsmør på siden. Gulrøtter og ellers hva du måtte ha av grønnsaker:)

Skrevet

Ser at du allerde har funnet en bra løsning, men til en annen gang kan jeg anbefale kveite med risotto etter denne oppskriften. Og hvis du selv ikke er så glad i fisk så er det jo genialt med en digg risotto til ;)

Skrevet

Kveite <3

Det har i utvalgte butikker (på vestlandet ihvertfall!) kommet kveite i samme innpakning/kvalitet som Salmalaks. Dessverre er prisen hårreisende 399kr/kg for "loin".

Kveite synes jeg er best bakt i ovnen til den akkurat er gjennomstekt, men litt "skjelven".

Dessverre er tilgangen på prisgunstig kveite dårlig og jeg ender stortsett opp med den litt kjipere fetteren røkt blåkveite. Som forsåvidt er god den og, med hvit saus.

Gjest grønnfi
Skrevet

Kveite <3

Det har i utvalgte butikker (på vestlandet ihvertfall!) kommet kveite i samme innpakning/kvalitet som Salmalaks. Dessverre er prisen hårreisende 399kr/kg for "loin".

Kveite synes jeg er best bakt i ovnen til den akkurat er gjennomstekt, men litt "skjelven".

Dessverre er tilgangen på prisgunstig kveite dårlig og jeg ender stortsett opp med den litt kjipere fetteren røkt blåkveite. Som forsåvidt er god den og, med hvit saus.

40% på OBS idag :takke:

Jeg som aldri kjøper fersk fisk fordi jeg ikke er noe glad i det, og ihvertfall ikke vil eksperimentere med dyre råvarer. Setter veldig stor pris på at OBS har slike tilbud innimellom. Vanligvis ender jeg opp med steinbit når det er tilbud.

Men nå er herren kommet hjem og er superfornøyd :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil anbefale ovnsbakt kveite med appelsin glaserte gulerøtter, potetpure og en god hjemmelaget rødvinsaus?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...