Gå til innhold

Spisbare julegaver

Lady_Beatrice

Anbefalte innlegg

Tenkte at jeg i år skulle kjøpe en fin boks eller kruv og fylle den med godsaker til stemoren min. Hun er av den typen som ikke ønsker seg noe og har minimalt med interesser. kose seg liker hun, og hun ordner lite til jule selv. Så jeg tenkte jeg skulle bake litt standard julekaker og putte i fin boks, men kanskje noen av dere har noen gode tips om andre ting enn vanlige julekaker, da helst noe som holder seg i romtemperatur... selv om jeg kan putte det i små poser ol. om det er noe som blir tørt.

Alle forslag blir jeg så glad for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å lage "cockies på glass"? Du legger de tørre ingrediensene til cockies lagvis i et norgesglass eller lignende og lager en fin etikett utenpå hvor du skriver hvor mye væske som skal i og steketid.

Jeg er også veldig glad i kandisert ingefær, og lurer på om jeg skal prøve meg på det til jul i år. Vet ikke om det er lett å lage selv, men google vet sikkert ;) Det holder seg hvertfall godt, og er ikke bare julete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Makroner!

http://passion4baking.com/ - også gå inn på macarons i sidemenyen. Har prøvd flere av disse, og de er enkle å lage, smaker godt og de er jo utrolig vakre! Dessuten har jo folk flest (som ikke er fra storbyer i alle fall) ikke smakt franske makroner. Jeg kan anbefale disse "pink macarons", de lille kokosmakronene og "dreamy white macarons". De smaker nesten bedre jo lenger de får stå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager gjerne noen glass med forskjellig sild - og eplechutney med chili, eplemos og appelsinmarmelade (eller annen sitrus). Det pleier å være populært for folk som har "alt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lager gjerne noen glass med forskjellig sild - og eplechutney med chili, eplemos og appelsinmarmelade (eller annen sitrus). Det pleier å være populært for folk som har "alt".

Jeg har også tenkt på å lage noen glass med sild, men har aldri gjort det før. Har du noen gode oppskrifter å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle liker å få SJOKOLADE til jul!

hahah. jepp tror min stemor ville blitt veldig overrasket og glad for noe slikt ;) For den som har alt... heheh :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har også tenkt på å lage noen glass med sild, men har aldri gjort det før. Har du noen gode oppskrifter å dele?

Jeg har ingen spesiell oppskrift men hvis du søker på "hjemmelaget sild" så finner du masse. I sursild pleier jeg å ha i mer løk enn det som vanligvis står i oppskriftene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har eg lista opp masse idéar til julegåver som ein kan lage med enkle middel.

De rom-rosin-trøflene så supergode ut! :)

Hvordan oppbevarer du dem? Og hvor lenge er de holdbare? (det siste der er kanskje ikke en helt relevant problemstilling, men du vet. Hehe.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å lage konfekt fra "Den rødrutete kokeboken" til Ingrid Espelid. Masse gode oppskrifter :) Men de makronene over her skal prøves ut ser jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sild er det vel fåtallet i dette landet som liker? og så til jul da. passer ikke inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...