Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg velger å poste denne anonymt.

Jeg er på leting etter ett symbol på stabilitet/farsfigur til en tatovering jeg prøver å skissere. Tatoveringen skal være todelt, der det ene symbolet allerede er bestemt: Ett dyr. Symbolet på stabilitet burde derfor også kanskje være noe "man kan ta og føle på". Med dette mener jeg at når jeg for eksempel googler stabilitet så kommer det op symboler som jord og andre naturelementer. Dette blir litt svevende i forhold til den andre delen av tatoveringen som er et veldig "tilgjengelig" objekt eller hva jeg skal beskrive det som.

Noen som har ett godt forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med et symbol for guder eller helgener som har med stabilitet å gjøre? Eller blir det for sært?

Det finnes f.eks en egyptisk gud kalt Bes som var sett som beskytter av kvinner og barn. Når jeg googler opp hans symboler, er de enten en løve, trommer, bjeller eller en kniv.

Sier ikke at det er det du skal ha, men du kan jo tenke litt i de baner om du ikke er helt i mot symboler på gammel mytologi.

Skrevet

Som nevnt over her så finnes det noen egyptiske tegn for stabilitet..

ellers så kan man jo tenke noe slikt som

- Stein - sterk

- Diamant - skinnende, evigvarende

- Bjørn - sterk og beskyttende

- Ring/sirkel - evigvarende sirkel, alltid tilstede

- En vektskål - eller noe i balanseretningen

- Anker - kanskje litt i overkant maratimt?

- Fyrtårn - stabilt, sterkt, viser vei, loser deg trygt i havn, tilstede når alt er mørkt..

- DNA-streng - finnes ikke så mye mer stabilt enn DNA-strengen vår...i tillegg består den av elementer fra våre foreldre

- Blodtype - arvelig, blodsbånd, familie, livets kilde

- Et tre - symbol for familie, type "livets tre"..

tja...det var vel det jeg kom på i farten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...