Gjest grønnfi Skrevet 24. oktober 2011 #1 Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Synspunkter? Endret 24. oktober 2011 av grønnfi
Gjest grønnfi Skrevet 24. oktober 2011 #3 Skrevet 24. oktober 2011 He he, jeg hadde skrevet et langt innlegg men glemte å huke av for anonym. Jeg refererte til en konkret hendelse som jeg ikke kan utdype her på forumet siden flere vet hvem jeg er. Men generelt, Når hilser man på folk. Feks. når samboer treffer en kollega eller en tidligere studiekamerat på butikken og de stopper opp for en prat.
Xaphan Skrevet 25. oktober 2011 #4 Skrevet 25. oktober 2011 Men generelt, Når hilser man på folk. Feks. når samboer treffer en kollega eller en tidligere studiekamerat på butikken og de stopper opp for en prat. Da ville det vel vært naturlig at samboeren introduserer dere tidlig i samtalen, og at dere da hilser på hverandre med et håndtrykk? 1
Gjest Spinell Skrevet 25. oktober 2011 #5 Skrevet 25. oktober 2011 Tenker du på "hilse på" som i "presentere seg/bli presentert for hverandre"? I så fall er jeg helt enig med Xaphan dersom det er første gang dere treffes. Hvis dere er presentert for hverandre tidligere ville jeg sagt hei til vedkommende, og deretter muligens sagt til samboer at jeg fortsetter handlingen mens de oppdaterer seg på hverandres liv og levned. (Kommer litt an på hvor underholdende personen er.) 1
hjertesukka Skrevet 25. oktober 2011 #6 Skrevet 25. oktober 2011 Enig i at det kan være tvilstilfeller, men som en generell regel har jeg at det er bedre å hilse en gang for mye enn en gang for lite. Hvis jeg er på shoppingtur med ei venninne og hun treffer en fjern bekjent, det skjønner man ofte på ordbruken, så sier jeg kanskje bare "hei". Men hvis det går fram av samtalen at de er hjertevenninner som har hatt/har mye sammen, så syns jeg det er riktig å hilse ordentlig. Ellers er det vel den du er sammen med som skal introdusere venner og bekjente, i den grad han eller hun føler det blir mest riktig. Å bli stående i lang tid uten å presentere venner, er uhøflig, synes nå jeg. 2
Gjest grønnfi Skrevet 25. oktober 2011 #7 Skrevet 25. oktober 2011 Problemet her er vel helst at han ikke ser nødvendigheten av å presentere meg (han har gullfiskhukommelse og mener jeg har truffet dem før). Og derfor stikker jeg titt og ofte frem hånden på egenhånd. Begynner å bli lei av det, og tenker derfor at folk antar jeg er en uinteressert bitch som bare nikker kort før jeg går videre.
Gjest Spinell Skrevet 25. oktober 2011 #8 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg må innrømme at jeg ikke bestandig husker hvem min mann har møtt og hvem han ikke av møtt av mer perifere bekjentskaper. Det er ikke bestandig jeg husker om jeg har møtt hans gamle skolevenner eller ei, heller I slike tilfeller tenker jeg at det er bedre med en gang for mye enn en gang for lite, så jeg pleier å si noe sånt som "Dere har kanskje ikke hilst på hverandre før? Dette er..." osv Kanskje du kan foreslå det samme for din samboer? 1
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #9 Skrevet 25. oktober 2011 Når man møter noen man kjenner. Av og til også når man møter ukjente, helt avhengig av setting. Som et eksempel så hilser du ikke på ukjente når du møter på på fortauet i Oslo sentrum, og de hilser ei heller til deg. Men så fort du beveger deg i Nordmarka (altså utenfor asfaltjungelen) så sier plutselig nesten alle hei til de man møter. Snodig! 1
Wonders Skrevet 11. november 2011 #10 Skrevet 11. november 2011 når vi møter noen i butikken skal man presentere hverandre. Det jeg savner er når man er invitert på fest/tilstellning, og det kommer noen jeg ikke har hilst på før, og de ikke håndhilser i det de kommer inn i rommet og jeg står oppreist med smil om munnen. De bare dilter inn å setter seg. Jeg har lyst til å spørre; "hvem pokker er du?", har du tenkt å overse alle du ikke kjenner?" Det er klæint å komme sist å måtte ta hilserunden, men det MÅ gjøres, du rykker ikke ned i boka om du håndhilser noen gang!!! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå