AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #1 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg går på master ved Norges handelshøyskole. Jeg er veldig glad for å ha kommet inn her, og jeg vet skolen er utrolig bra. Men aner ikke hva jeg ønsker jobbe med. Jeg er ikke klar til å begynne å jobbe, og jeg ønsker egentlig en jobb som betyr noe. Ja, økonomi er viktig, å kunne jobbe i staten eller kommune og forvalte penger osv er klart noe som betyr noe. Men hvordan få en slik jobb? jeg studerer finans, noe jeg synes er greit å studere. Jeg liker å analysere tall, og derfor synes jeg det er gøy. Men ser ikke for meg å jobbe med børs, og at hele fremtiden skal handle om investeringer.. skjønner ikke helt hva jeg vil med dette. Men jeg sitter her og studerer men hver dag drømmer jeg om å bare ta fri og reise. Jeg føler press om at når masteren er ferdig så skal man finne seg en bra jobb, man kan ikke ta friår da, det er ikke akseptert. Det livet jeg vil leve er å reise, oppleve verden. Bli kjent med nye folk, lære språk, lære om ulike kulturer osv... Jeg var på utveksling i usa, og drømmer meg også bare tilbake dit. Kan komme av den store forandringen. Jeg har alltid vært den flinke studenten, men da jeg begynte her, er jeg en av de dårligere. Jeg skjønner jeg kommer fra en skole med langt lavere standard og engasjement blant elevene. og dette er litt tungt... Jeg aner ikke hva annet jeg kunne studert. hva jeg kunne blitt. Det beste er nok å fullføre, for så å kanskje ta fri å reise. Jeg er bare redd for at jeg skal bli stuck i en jobb etter studiene fordi jeg føler press på å søke jobb, og så blir man jo der... Sånn i hovedsak så ønsker jeg bare snakke med andre som kanskje er i samme situasjon. Som er usikker på studie, hva dem ønsker osv.. Eller noen som har en erfaring med å komme seg igjennom studiet selv om man ikke var topp motivert:) jeg føler jeg henger allerede alt for langt eter når det gjelder eksamen, så kommer ikke til å gå bra i år heller.. må nok ta opp noen eksamener senere. det er helt sikkert.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #2 Skrevet 24. oktober 2011 Hvis du er skolelei og lengter etter å gjøre noe annet enn skole, så burde du ta deg et friår. Jeg syns ikke det er så ille med et friår da du er ferdig med bacheloren. Det er veldig vanlig at folk tar seg et friår eller jobber et år før de begynner med masteren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå