AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg har brukt nike+ til nå, greit fornøyd siden jeg ikke har noe å sammenligne med :gjeiper: Men nå sikler jeg litt på pulsklokke. Har skjønt at med GPS blir de en del dyrere, men tror strengt tatt ikke jeg har behov for det. Ser også at Polar har et pulsbelte til nike+, har vurdert det, men tror det er kjekkere å ha en klokke på armen for å følge med når jeg løper intervaller etc. Løper bare ute, middels nivå. Når jeg først skal kjøpe klokke så har jeg tenkt å ha den en stund, så nybegynnerklokke er utelukket. Noen som har klokker å anbefale? Helst Garmin eller Polar. Har sett litt på Polar RS300X, er den å anbefale?
Wiggins Skrevet 24. oktober 2011 #2 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg er overhodet ikke nybegynner, jeg har holdt på med sykling i mange år på konkurransenivå, men jeg ser ikke det store behovet for å ha noe særlig flere funksjoner enn pulsen i øyeblikket og muligens maksimal puls i løpet av økta. Hvis man ikke er veldig glemsk da. Jeg husker hva pulsen pleier å være på forskjellige steder i de forskjellige delene av runden min, og jeg kan se om jeg holder lavere eller høyere hastighet med samme puls, som avgjør om jeg er i dårligere eller bedre form enn tidligere. Hvis man er veldig seriøs kan det være greit å ha mulighet til å overføre data fra pulsklokka til pc-en, slik at man kan se hva pulsen har vært som funksjon av tiden. Da kan man sammenligne økter med hverandre veldig nøyaktig, men jeg ser ikke noen vits i å ha slik funksjonalitet med mindre man konkurrerer på øverste nasjonale nivå i Norge eller internasjonalt, og dermed trenger å kunne se marginale forbedringsmuligheter. Dette er mine synspunkter utifra hvordan jeg liker å trene, om noen føler behov for å sammenligne økter nøyaktig så gjør for all del det, jeg har et litt mer avslappet forhold til det.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #3 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg er overhodet ikke nybegynner, jeg har holdt på med sykling i mange år på konkurransenivå, men jeg ser ikke det store behovet for å ha noe særlig flere funksjoner enn pulsen i øyeblikket og muligens maksimal puls i løpet av økta. Hvis man ikke er veldig glemsk da. Jeg husker hva pulsen pleier å være på forskjellige steder i de forskjellige delene av runden min, og jeg kan se om jeg holder lavere eller høyere hastighet med samme puls, som avgjør om jeg er i dårligere eller bedre form enn tidligere. Hvis man er veldig seriøs kan det være greit å ha mulighet til å overføre data fra pulsklokka til pc-en, slik at man kan se hva pulsen har vært som funksjon av tiden. Da kan man sammenligne økter med hverandre veldig nøyaktig, men jeg ser ikke noen vits i å ha slik funksjonalitet med mindre man konkurrerer på øverste nasjonale nivå i Norge eller internasjonalt, og dermed trenger å kunne se marginale forbedringsmuligheter. Dette er mine synspunkter utifra hvordan jeg liker å trene, om noen føler behov for å sammenligne økter nøyaktig så gjør for all del det, jeg har et litt mer avslappet forhold til det. Hva hjelper dette meg? Jeg spør etter anbefalinger, ikke om du husker pulsen din eller ikke. Forøvrig synes jeg det er er en motivasjonsfaktor å sammenligne økter. Se forbedring etc. Er det noen som har anbefalinger og/eller erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #4 Skrevet 24. oktober 2011 Anbefaler en av disse: http://www.elkjop.no/search?remove_All=true&WFSimpleSearch_NameOrID=Garmin+Forerunner+305 Da kan du laste over hver treningsøkt på dataen, sammenligne osv. I tillegg har den GPS sånn at du får målt distanse, kilometertid med mer.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #5 Skrevet 25. oktober 2011 Anbefaler en av disse: http://www.elkjop.no/search?remove_All=true&WFSimpleSearch_NameOrID=Garmin+Forerunner+305 Da kan du laste over hver treningsøkt på dataen, sammenligne osv. I tillegg har den GPS sånn at du får målt distanse, kilometertid med mer. Etter å ha lest tester, i forum, artikler, søkt etc, så endte jeg opp mellom disse to, uten å lese her først Det blir nok 305, siden forskjellene på de to ikke er så store, og 305 er mye billigere enn 310xt siden den er ute av produksjon. Gleder meg Kan jo nevne for de som ramler inn i tråden og lurer på det samme, at Garmin har innebygd GPS, mens med Polar må du ha med deg en ekstern GPS i tillegg til klokke og belte. Det var noe av det som tippa meg over til Garmin iallefall, jeg skal ha ipod på arma i tillegg, så det er begrenset hva jeg orker å ha med meg av utstyr på en løpetur Skrev også i åpningsposten at jeg ikke har behov for GPS, men det er jo halve moroa egentlig! Det å få lastet inn økten og få info om fart, tid, kalorier er det jeg liker så godt med nike+, så GPS er nok et must for meg, siden jeg ikke orker å styre med fotsensor og enda mer utstyr.
4stars Skrevet 26. oktober 2011 #6 Skrevet 26. oktober 2011 Etter å ha lest tester, i forum, artikler, søkt etc, så endte jeg opp mellom disse to, uten å lese her først Det blir nok 305, siden forskjellene på de to ikke er så store, og 305 er mye billigere enn 310xt siden den er ute av produksjon. Gleder meg Kan jo nevne for de som ramler inn i tråden og lurer på det samme, at Garmin har innebygd GPS, mens med Polar må du ha med deg en ekstern GPS i tillegg til klokke og belte. Det var noe av det som tippa meg over til Garmin iallefall, jeg skal ha ipod på arma i tillegg, så det er begrenset hva jeg orker å ha med meg av utstyr på en løpetur Skrev også i åpningsposten at jeg ikke har behov for GPS, men det er jo halve moroa egentlig! Det å få lastet inn økten og få info om fart, tid, kalorier er det jeg liker så godt med nike+, så GPS er nok et must for meg, siden jeg ikke orker å styre med fotsensor og enda mer utstyr. Grattis med godt valg av klokke. Har 305 selv. Dette er mye morro for relativt lite penger. Det eneste minuset med klokken er at den har strøm til max 10-12 timer før du må lade den. I tillegg er den litt stor, men det er en vanesak. Om du ønsker en veldig god treningsdagbok kan jeg anbefale garmin-connect. Dette er en gratistjeneste for deg med garminklokke (mulig den fungerer med andre klokker også). Kjempefint verktøy til å sammenlikne tider, treninger, ruter, oppsummeringer av brukte kalorier, antall km osv. Samtidig lader du klokken når du kobler den til pc. Like greit å få en rutine på dette da klokken som sagt kun har strøm til 10-12 timer. Lykke til med ny treningsklokke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå