Gå til innhold

Hvor mange kjøper dere gaver til?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min Mann har ca 55 pers. å kjøper gaver til.. Er 5 av desse som er frå 500-2000 og resten ligger på 100-200 pr. pers.

Hvor mange har dere å kjøpe til??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mamma, pappa, 3 brødre, kjæresten, bestemor, 2 venninner, 2 små barn

Endret av Miki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt faktisk å regna på dette for et par timer siden, så tilfeldig:)

Kom fram til at vi har litt over 40 gaver(43?), men det er da til par/barn.

Tanter og onkler bruker vi ikke mer enn 50-200,-, søskenebarn/andre barn bruker vi 50-100.

Til hverandre/foreldre/våre barn bruker vi ca 500,- på hver(litt mindre på hans familie)

MEN, jeg er heldigvis stortsett ferdig med alle gaver! Kun til de nærmeste igjen, altså mannen, barna hans, pappa! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å kjøpe til mamma, pappa og mine tre søstre i første omgang. Så kjøper jeg noe til den ene kusinen min som jeg har mest med å gjøre, samt noe til sønnen hennes. I tillegg så kjøper jeg en liten ting til mormor, og til den ene grandtanten min, og en felles gave til farmor og farfar. Har sluttet å kjøpe til venner. Så det blir 11 personer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mange. Sammen med samboeren min kjøper jeg til 7 stk: mine og hans foreldre, og de tre små onkelbarna hans. Broren og svigerinna til sambo får også gave, men de har en avtale hvert år om at de ikke vil kjøpe alt mulig ting, tang og tull, så de kjøper bare en øl til hverandre - noe som er en fin ordning synes jeg.

Selv kjøper/lager jeg i tillegg til sambo, til tante, onkel og fetter som jeg feirer jul med, og til tre venninner.

Det blir vel 14 til sammen, om jeg ikke tar helt feil. Hverken jeg eller han har familier som er særlig opptatt av gaver, så det er sjeldent det blir mer en 200 kr pr pers. Muligens kommer jeg og sambo til å bruke litt mer på hverandre, eller så gjør vi som vi har gjort et par ganger før: kjøper en liten ting til hverandre, og bruker heller pengene på en restauranttur, teater e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gir julegaver til omtrent 30 stk. Har ikke satt opp budsjett for julehandelen, men håper å komme bedre ut av det i år. Har nemlig begynt litt tidligere, og prøver å få med meg forskjellige tilbud. Lommeboken blir også gladere av å spre gaveutgiftene på flere måneder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Apophis

Kjøper gave til mine foreldre, mine besteforeldre og mine søsken (noen ganger til onkel, søskenbarn, tante - dersom de er tilstede og økonomien er grei).

Kjøper til svigermor, bestefar til gubben og de to søskenene hans.

Og til dyra våre.

Til sammen blir det 11 gaver, siden eg kjøper felles gave til foreldre og besteforeldre. Noen ganger blir det litt fleire. Kjøper ikkje til venner, bekjente eller familie som sjeldent sees/ikkje feirer jul med oss.

Endret av Apophis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kjøpe julegaver til samboeren min, mamma, pappa, bestemor, søstra mi, broren min, mine 3 tantebarn, svigerforeldre, svogeren min, ei jeg er hjelpeverge til, ei venninne + dattera hennes, tanta mi og ungen til søskenbarnet mitt.

Så blir vel 17 + voffsen min :-)

Endret av Sweetpea25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt matt jeg når folk føler de må kjøpe 30-40 presanger. Er glad for at jeg bare har 4 stykker på lista mi.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

I år skal jeg kjøpe til samboeren, mamma, pappa, søster, farmor, farfar og en eller to venninner. Totalt åtte presanger.

Jeg og blir helt :daane: av de som kjøper til 30-55 personer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Jeg kjøper nesten ikke gaver til noen.

Mine tre tantebarn er mine største prioriteringer, så disse får det de måtte ønske så lenge jeg har råd til det. Setter med andre ord ingen fast/max pris på dette.

Ellers har jeg 5 søsken, ei god venninne, ett sett med foreldre og mannen min.

Her lager jeg gaver, så det blir veldig billig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg telle over, men samboer og jeg kjøper til 20 stk sammen + hverandre. Budsjettet pr. pers er fra 200-1000 ca, avhengig av hvor nære de er. Jeg kjøper til fire venner, seks venners barn og resten er familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og samboeren min kjøper til 9 stk. til sammen. Vi kjøper kun til familie (nærmeste sådan, altså foreldre, søsken og søskens barn). Vi kjøper ikke til hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 19, og kjøper til åtte venninner, seks søskebarn, en guddatter, onkel og tante, samt mamma og pappa som jeg kjøper en 3-4 gaver til hver og kanskje en større samlet. Så det blir 19 personer og ca 25 gaver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest uAnonymBruker

Har bare fem jeg må kjøpegave til, venninnene mine og jeg har en avtale om at vi ikke får lov til å kjøpe gaver til hverandre de må være hjemmelaget. Så det går i vafler, cupcakes, julekaker, sånne ting. Syns det er koselig og det blir billigere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...