AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 Når forhold tar slutt, tenker dere da over alt dere kunne gjort annerledes? Jeg har en tendens til å ta på meg mye av skylden, og tenke at jeg skulle vært snillere, ikke så bitchy, "sett" han mer.... Glemmer alle hans feil og mangler, som gjorde meg lei meg og usikker.... Slutt å tenke, gadd damn it! Er jeg den eneste???
Steinar40 Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg tenker mye på hva som er den beste løsningen. Og hvorfor.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #3 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg tenker også mye, men har alltid fokus på å gå videre. Tenker aldri på å gå tilbake. Vurderer meg selv (hva jeg kan gjøre annerledes i neste forhold) og prøver å rasjonalisere det som skjedde. Fokusere på det negative, det som faktisk var grunnen til bruddet. Å sitte og tenke på gode minner gjør det verre for meg. Uansett "gjort er gjort", å gå tilbake til en ex er uaktuelt, så liten vits å analysere alt. Gjør det som er best for emg for å gå videre, dvs tenke på det negative, ha tro på at jeg finner en bedre og ikke minst prøve å forstå og akseptere hvorfor bruddet skjedde. Også hjelper det faktisk å tenke på alle de som har det verre. Jeg er ung, barnløs osv og har gode muligheter til å finne en ny. Å tenke på alle de i en vanskeligere situasjon hjelper litt på håpløsheten. I det store og det hele er ikke et brudd verdens undergang, hvis man flytter fokuset bort fra hjertet sitt
vanskapning Skrevet 23. oktober 2011 #4 Skrevet 23. oktober 2011 Ja, jeg tenker veldig mye på hva jeg kunne gjort annerledes. Og dersom jeg tenker lenge nok er jeg overbevist om at alt var min feil, at han egentlig var helt fantastisk og at jeg ødela alt. Og ja, selvfølgelig var mye av det min feil - men mye var også hans feil. Man skulle hatt enn av-og-på-knapp på tankene iblant.
makkapakka Skrevet 24. oktober 2011 #5 Skrevet 24. oktober 2011 Nei ikke slutt å tenke, men heller tenk mest mulig på det etter bruddet, det er selvterapi! Det forsvinner etterhvert som du blir ferdig med det.
Almera Skrevet 24. oktober 2011 #6 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg er nettopp blitt singel, det var han som tok avgjørelsen og jeg tenker på det hele tiden!! Klarer ikke å slutte. Forferdelig irriterende
OliviaP Skrevet 24. oktober 2011 #7 Skrevet 24. oktober 2011 Samme her. Tenker så mye på hva jeg har gjort feil, at til slutt ALT blir feil. Utrolig slitsomt, og ikke minst selvtillitsnedbrytende, men aner ikke hvordan man skal stoppe sånne tanker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå