Gå til innhold

Kan du oversette til godt engelsk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å få mer fres på heiingen.

Å få mer fart på heiiinge på laget sitt.

De ville få mer fart på heiiingen på laget sitt.

Noen som kan oversette til godt engelsk?

Jeg har strevd med finner ingen gode ord.

Takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde blitt veldig glad om en god oversettelse på setningen ...

"På 1920-tallet kom damene inn på arenaen."

Takk :goodbye:

Skrevet

Å få mer fres på heiingen.

Å få mer fart på heiiinge på laget sitt.

De ville få mer fart på heiiingen på laget sitt.

Her er mitt forslag: They wanted to enliven the cheering on their team.

På 1920-tallet kom damene inn på arenaen.

During the twenties the ladies entered the arena.

Skrevet

Tusen takk :)

Skrevet

Men hva med

De effektene vi gjerne forbinder med cheerleading, som korte skjørt, dusker og dans dukket etter hvert opp.

Vet dusker er pom-pons...

Håper noen kan hjelpe meg med litt god engelsk her også :)

Skrevet

Man kan også si "They wanted to boost their cheering", eller "They wanted to make their cheering more sizzling", alt ettersom.

Skrevet

Do your own homework.

• Liker 5
Skrevet

Og hva er idrett på engelsk?

Skrevet

Cheerleadere skal lede heiagjengen

Cheerleadere har som oppgave å underholde publikum og å heie sitt lag frem til seier.

Konkurranser

Under komkurranser lager imidlertid lagene show som skal vise frem hva laget kan på best mulig måte. Cheerleading består av elementer som pyramider og stunt, dans, turn, rop med bevegelser til og spesielle cheerleader-hopp.

Utførelsen er viktig, en cheerleader skal alltid smile, vise styrke og energi,

Hadde blitt glad for om noen kunne oversette dette til god engelsk også ... :)

Skrevet

Du får øve deg på å skrive godt engelsk ved å lese engelskspråklig litteratur og medier samt skrive mye engelsk, så slipper du å jukse :)

• Liker 3
Skrevet

Kan du ikke betale noen et par hundrelapper i stedet? Hvis engelsken din er så dårlig at du ikke klarer å oversette såpass enkle setninger, bør du sette det bort til noen andre.

Skrevet

Gjør leksene dine selv.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Man lærer ikke av å få andre til å gjøre leksene for deg, uansett hva slags fag det gjelder. Jeg anbefaler deg å begynne å lese engelske bøker på fritiden. Har gjort det selv i flere år nå, og har aldri fått mindre enn 5 i engelsk siden 10 klasse.

Skrevet

Jeg er så sliten, og jeg har nettopp vært syk ... og må jobbe alene. Så jeg hadde håpet noen ville hjelpe meg denne gangen ...

Skal aldri gjøre det mer! Lover! :sjenert:

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg er så sliten, og jeg har nettopp vært syk ... og må jobbe alene. Så jeg hadde håpet noen ville hjelpe meg denne gangen ...

Skal aldri gjøre det mer! Lover! :sjenert:

Det er ikke noe galt å spørre om hjelp, men man kommer lengst med å finne ut av det selv :P Hva med nettsiden tritrans.net? Den oversetter de fleste ord og kommer ofte med flere forslag i samme slengen, i og med at engelsk har flere ord å rutte med enn norsk. Du må selvsagt bøye det selv og forme setningene på egenhånd, men sider som oversetter ord kan være godt å ha når man glemmer hvordan noe skrives.

Og husk at du som oftest ikke kan oversette direkte, for engelsk har en annerledes struktur i setningene sine.

Lykke til med leksene! =)

Skrevet

Kan du ikke betale noen et par hundrelapper i stedet? Hvis engelsken din er så dårlig at du ikke klarer å oversette såpass enkle setninger, bør du sette det bort til noen andre.

Øhm, disse setningene var faktisk ikke så enkle.

Jeg skjønner godt at du spør her TS :) Dessverre føler ikke jeg at jeg kan engelsk godt nok til å hjelpe (til tross for at jeg har fullført engelsk på vgs med glans).

Skrevet

Hvis det er engelsk stil du skal skrive, er det aldri smart å skrive/tenke på norsk først for så å oversette, for det blir veldig kunstig.

• Liker 1
Skrevet

Cheerleaders are supposed to lead the cheering squad.

Cheerleaders mission is to entertain the audience and cheer their team to victory.

Competitions

On the other hand, during competitions the teams will make shows which can show what they are capeable of, the best way possible.

Cheerleading contains elements like pyramids, stunts, dancing, gymnastics, calls with movements and certain cheerleader-jumps.

The performance is important, a cheerleader is supposed to always smile, show strenght and energy...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...