AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 Som overskriften sier - jeg lurer på det Hvorfor får noen pergotime? Er det vanlig? Ser det blir en del nevnt.
Athene Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 (endret) Pergotime er hormonstimulering i form av en tabelettkur som går over fem dager, som (kan) gi eggløsning. Pergo gis til de som ikke oppnår eggløsning av seg selv, for eksempel de med PCO/PCOS eller andre syklusforstyrrelser. Jeg ser også ofte at Pergo gis til de som har vanlige sykluser og eggløsning, men det har ingen dokumentert effekt for disse gruppene. Pergo skrives ut av gynekolog etter at kvinnen har blitt utredet tilstrekkelig, og følges opp av gynekolog gjennom behandlingstiden. Og ja, det er veldig vanlig. Hos mange er det avgjørende for å oppnå graviditet, og det er et supert legemiddel sånn sett. Dessverre blir det også ofte skrevet ut til de der det ikke er riktig behandlingsmetode, "bare for å prøve". Da kan det føre til at det er vanskeligere å oppnå graviditet, da syklusen blir forstyrret, livmorslimhinnen blir tynnere, og andre ting. Endret 23. oktober 2011 av Atheene
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #3 Skrevet 24. oktober 2011 Hmm, skjønner. Takk for utfyllende svar, da ble jeg litt klokere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå