Gå til innhold

Trener jeg for lite?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trener 2 til 3 ganger i uken på et treningssenter. Da jogger jeg alltid 5 km som jeg bruker ca 40 min på, hvor jeg går i ca 5 min av disse. Etter dette tar jeg en runde på styrkeapparatene, tar 1 sett hvor jeg kjører 10 X 3, altså 30 ved hvert apparat. Blir en gruppetrening med aerobic en gang i ny og ne også. Er dette lite trening? Jeg er ganske fersk, har aldri trent i mitt liv, så lurer på hva som er "vanlig."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trener 2 til 3 ganger i uken på et treningssenter. Da jogger jeg alltid 5 km som jeg bruker ca 40 min på, hvor jeg går i ca 5 min av disse. Etter dette tar jeg en runde på styrkeapparatene, tar 1 sett hvor jeg kjører 10 X 3, altså 30 ved hvert apparat. Blir en gruppetrening med aerobic en gang i ny og ne også. Er dette lite trening? Jeg er ganske fersk, har aldri trent i mitt liv, så lurer på hva som er "vanlig."

Du trener akkurat passelig for en nybegynner. Det er viktig atdu starter i det små og heller sakte, men sikkert øker treningsmengde når du føler at 2-3 ganger ikke er nok for deg lenger. Hva som er vanlig er så varierende fra menneske til menneske. Kommer an på hva målet med treningen er og interesse.

Jeg starter som deg med noen økter i uka, hadde så en periode der jeg trente daglig og har falt i en fin rytme med 5 ganger i uka nå.

Lytt til kroppen og deg selv og finn ut hva som passer deg best :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rastl0s

Synes det virker greit, jeg. men er ikke 40 min. på 5 km mye? :o For meg virker det som du går disse 5 km, men ikke vet jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det virker greit, jeg. men er ikke 40 min. på 5 km mye? :o For meg virker det som du går disse 5 km, men ikke vet jeg!

Hvor fort en jogger avhenger jo av form og teknikk. TS er nybegynner og jeg synes det er sterkt og klare å jogge 5 km sammenhengende!

Jogger selv 5 km på 33 minutter, og kunne løpt fortere, men jeg vil ha mer lavintensitet da jeg satser på å brenne fett fremfor å løpe av meg muskelmasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det virker greit, jeg. men er ikke 40 min. på 5 km mye? :o For meg virker det som du går disse 5 km, men ikke vet jeg!

Vel, nå kan jeg si at jeg er sånn ca 20 cm lavere enn en gjennomsnittskvinne, så hvis farten kommer opp i mer enn 9, må jeg faktisk løpe. Derfor (føler jeg selv) må jeg ha en gjennomsnittsfart på ca 8 km/t for å kunne jogge normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rastl0s

Jaja, alt med måte. Men bare tenkte i og med at jeg selv jogga 5 km på under 30 min. og da jogga jeg VELDIG rolig, så bare virka veldig tregt. Har slitt med beinhinnebetennelse, derfor det var rolig for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja, alt med måte. Men bare tenkte i og med at jeg selv jogga 5 km på under 30 min. og da jogga jeg VELDIG rolig, så bare virka veldig tregt. Har slitt med beinhinnebetennelse, derfor det var rolig for min del.

Jeg jogger 9km/t...det er da ikke sååå rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida! Er ikke så rolig, men kan nok ha noe med lengde å gjøre også tenker jeg.

Vel jeg bruker 33 minutter på å løpe 5 km i 9km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...