Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nå 10 min siden jeg koblet fra tuneren fra dekoderen. Dette fordi noen naboer snylter på mitt trådløse. MEN; det virker jo enda! Hvordan kan det trådløse nettverket mitt fortsatt virke når tuneren er frakoblet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du koblet hva fra hva? Tuneren har ikke noe med internett å gjøre, tuneren er en del av dekoderen.

Skrevet

Rotet litt med begrepene. Mente at jeg har koblet fra routeren. tror forklaringen må være at en nabo har et trådløst nettverk med samme navn(gigabyte), og at maskinen min automatisk har koblet seg til det.

Skrevet

Tuner og decoder går på tvn din.

Router og modem går på internett. Koble fra begge deler du. Altså router og modem.

Skrevet

... at maskinen min automatisk har koblet seg til det.

Der kan du se, kanskje du også har snyltet på naboen i lang tid....

Skrevet

Der kan du se, kanskje du også har snyltet på naboen i lang tid....

He he, ja, kanskje det :lur:

Skrevet

Rotet litt med begrepene. Mente at jeg har koblet fra routeren. tror forklaringen må være at en nabo har et trådløst nettverk med samme navn(gigabyte), og at maskinen min automatisk har koblet seg til det.

Hva mener du med koblet fra? Har du tatt strømmen på den, vil den ikke virke nei.

Skrevet

Hva mener du med koblet fra? Har du tatt strømmen på den, vil den ikke virke nei.

Ja, både strømkabelen og koblingen til modemet. Og internettet fortsatte å virke, med samme navn; gigabyte. Ser ingen forklaring enn at jeg har en nabo som også har en router fra clas olson med et usikret nettverk kalt gigabyte, akkurat som meg. Gidder ikke gjøre noe med det, ettersom jeg flytter veldig snart :sukk:

Skrevet

Ja, både strømkabelen og koblingen til modemet. Og internettet fortsatte å virke, med samme navn; gigabyte. Ser ingen forklaring enn at jeg har en nabo som også har en router fra clas olson med et usikret nettverk kalt gigabyte, akkurat som meg. Gidder ikke gjøre noe med det, ettersom jeg flytter veldig snart :sukk:

Naboen din burde se på dette nrk-programmet.

Hadde jeg bodd i nærheten, hadde jeg sannsynligvis stengt ned hele ruteren hans! :kjefte:

Og, ja. Årsaken til at du fortsatt har nett er ganske åpenbar, snill nabo! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...