Gjest happy_me Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg har stående en flaske eplecider-eddik, som jeg kjøpte fordi det skulle en teskje eddik i en kake jeg bakte. Men nå skulle jeg få brukt opp den flaska, så den ikke blir stående der i all evighet... Vet det kan brukes til mye rart, men hva??
Luppa Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 Agurksalat til fisk? Agurkskiver, litt eddik, olje, salt og pepper. En god klunk eddik + zalo og vann så det skummer godt i en kopp tar knekken på bananfluer også.
Frk. Belle Skrevet 24. oktober 2011 #3 Skrevet 24. oktober 2011 Kan brukes som syre i diverse sauser og supper.. Godt i hjemmelaget majones eller i remulade.
Gjest Chevy Skrevet 28. oktober 2011 #4 Skrevet 28. oktober 2011 Jeg bruker den KUN for og jakte ned bananfluene:P
AnonymBruker Skrevet 2. november 2011 #5 Skrevet 2. november 2011 Dette tipset har ingenting med mat å gjøre, men jeg bruker altså eplecidereddik i håret etter at jeg har vasket det med shampoo og balsam. Håret blir blankt og mykt, og eddiken "øker" på mange måter effekten på balsamen slik at du kan bruke mindre av det. Jeg bruker 2 ss i 1 liter kaldt vann som jeg skyller over håret og lar være i ca. 1 min før jeg skyller det ut. Lukten forsvinner fordi eplecidereddik er vannbasert.
Gjest navnelapp Skrevet 2. november 2011 #6 Skrevet 2. november 2011 Viss du slit med lukt i treningstøyet etter at det er vaska kan du bruke eddiken som skyllemiddel i vaskemaskinen. Då blir lukta borte. :D
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #7 Skrevet 3. november 2011 Du kan sylte chili http://www.havenyt.dk/forum/drivhuset/1413.html (vet ikke om eplecider- og epleeddik er det samme..?).
Safira Skrevet 3. november 2011 #8 Skrevet 3. november 2011 Jeg synes det er godt over salater (sammen med litt pepper).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå