AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 Ok. Her kommer en påstand. En mann ligner mer og mer på en jente jo penere han er. Altså en veldig pen mann ligner ofte på en litt stygg dame. Se bare på Jonny Depp eller Justin Bieder. De er så pene at de kunne gått for litt stygge damer. Hvilke konklusjoner kan vi trekke ut ifra det?
Gjest Survival Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 At det er en latterlig påstand. Det er konklusjonen min i hvert fall.
Cathrine88 Skrevet 23. oktober 2011 #3 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg tror George Clooney er kåret til verdens vakreste mann flere ganger (jeg er ikke enig, men det har lite med saken å gjøre), synes du han ligner på en jente? Johnny Depp lignet ikke engang på en jente i Ed Wood - med angoragenser, skjørt og sminke. Og Justin Bieber? Really? Ingen vet hvordan han kommer til å se ut når han blir mann. Både maskuline menn og menn med feminine trekk kan være pene. Hvilken konklusjon er det du mener vi skal komme frem til?
Gjest Heloise Skrevet 23. oktober 2011 #4 Skrevet 23. oktober 2011 Pen kommer jo an på øyet som ser. En "pen" mann for meg er maskulin fremfor feminin.
Gjest Herr Drue Skrevet 23. oktober 2011 #5 Skrevet 23. oktober 2011 Det spørs jo helt hvordan man definerer pen. Jeg synes ikke nødvendigvis trådstarter er helt ute - han/hun bare formulerer seg litt rart. Menn blir jo stadig mer forfengelige. De tyr til virkemidler brukt av kvinner for å fremheve «pene» trekk ved seg selv. Det kan være snakk om sminke, napping/fjerning av hår etc. Sånt sett nærmer den mannlige definisjonen av pen seg nærmere den kvinnelige, og det er jo nettopp det trådstarter prøver å få frem - at vår oppfatning av pen kanskje er i ferd med å forandre seg litt. Pene trekk som symmetri, store øyne, fyldige øyenvipper etc., kan jo forveklses litt med kvinnelige trekk. Likevel tror jeg de fleste (heldigvis) har forskjellige kriterier for mannlig og kvinnelig penhet.
Rayanne Skrevet 23. oktober 2011 #6 Skrevet 23. oktober 2011 Og Justin Bieber? Really? Ingen vet hvordan han kommer til å se ut når han blir mann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå