Aviale Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 Hei! Jeg bor i kollektiv for tida, og siden en ny person flytta inn, så har jeg slitt med å sove. Jeg trenger mye søvn i forhold til dem, så jeg legger meg oftest ca 22. De er vennene mine og tar litt hensyn, men samtidig bråker de av og til for mye til at jeg får sove. Likevel har jeg ikke lyst til å mase på dem om at de må være stille. Jeg bruker øreplugger nå (sånne lette "mos sammen"-greier), men vil helst ha noe som demper enda mer av lyden. Må jeg virkelig sove med hørselvern, eller finnes det noe annet? (Og nei, jeg vil ikke ta sovepiller, det er ikke så ille).
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 Formstøpte ørepropper kanskje. De demper betydelig bedre enn disse universale, og er mer komfortable i bruk Sikker flere forhandlere/produsenter, men den første jeg kommer på er http://www.resound.no
2shy Skrevet 23. oktober 2011 #3 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg bruker disse. Langt mykere enn de du før kjøpt i Norge, blokkerer mer lyd, og mer skånsomme i øregangen syns jeg.
Xaphan Skrevet 23. oktober 2011 #4 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg pleier å sove med musikk på ørene. Øreproppene stenger ut lyden samtidig som jeg får rolig musikk inn i ørene mine, det funker fint for meg de kveldene det er mye bråk i kollektivet.
Gjest Heloise Skrevet 23. oktober 2011 #5 Skrevet 23. oktober 2011 De beste for meg er de oransje skum-pluggene. De demper veldig bra. De gule (spesielt de med flate ender)er grisedårlige! De demper ikke en døyt.
Aviale Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 23. oktober 2011 Takk for tips, folkens Jeg bruker allerede noen oransje, myke øreplugger. Når det gjelder Resound, så fant jeg bare høreapparater på siden deres? Musikk er nok det billigste alternativet, får kanskje ta å prøve det Men jeg sliter litt med å slappe av når jeg hører musikk, så det spørs om jeg kanskje må kjøpe hørselvern likevel, hm... Noen andre som vet om noe annet enn øreplugger/hørselvern?
2shy Skrevet 23. oktober 2011 #7 Skrevet 23. oktober 2011 Takk for tips, folkens Jeg bruker allerede noen oransje, myke øreplugger. Når det gjelder Resound, så fant jeg bare høreapparater på siden deres? Musikk er nok det billigste alternativet, får kanskje ta å prøve det Men jeg sliter litt med å slappe av når jeg hører musikk, så det spørs om jeg kanskje må kjøpe hørselvern likevel, hm... Noen andre som vet om noe annet enn øreplugger/hørselvern? Du kan også prøve EFT behandling for å tåle lyd mens du skal sove. Effektivt det også
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #8 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg bruker disse. Langt mykere enn de du før kjøpt i Norge, blokkerer mer lyd, og mer skånsomme i øregangen syns jeg. Brukt de samme før da jeg hadde bråkete romkamerat.
Pingting Skrevet 23. oktober 2011 #9 Skrevet 23. oktober 2011 Å høre på lydbok eller podcast kan også være et tips. Da får hjernen litt å konsentrere seg om slik at du ikke legger merke til bråket på samme måte. Minuset er at det kan ta litt tid å venne seg til, tror jeg brukte en 5-6 kvelder. De kveldene brukte jeg lengre tid enn vanlig på å sovne, men når jeg først ble vant med det fungerte det helt supert!
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #10 Skrevet 23. oktober 2011 Du kan også prøve EFT behandling for å tåle lyd mens du skal sove. Effektivt det også Hva går det ut på?
2shy Skrevet 23. oktober 2011 #11 Skrevet 23. oktober 2011 Hva går det ut på? Kort fortalt så er det nesten som akupunktur uten nåler. Finnes masse informasjon om det på google, jeg har fått hjelp mot søvnproblemer og kurert flyskrekk med det. Helt smertefritt. Koster dog litt avhengig av hvor mange timer du trenger. Man lærer seg teknikkene selv, jeg trengte bare 2 timer før flytur, og jeg hadde FLYSKREKK. Nå er søvn annerledes, men det er samme prinsippet.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #12 Skrevet 23. oktober 2011 Hvor mye koster det per time ca? Hvor mange timer trenger man i forhold til søvn tror du?
2shy Skrevet 23. oktober 2011 #13 Skrevet 23. oktober 2011 Hvor mye koster det per time ca? Hvor mange timer trenger man i forhold til søvn tror du? Jeg har gått i Oslo nå hos Markveien Naturmedisinske Senter nederst på Grunerløkka. 750 kr første gangen (1 1/2 time), deretter 550 kr per time. Jeg fikk 10% avslag fordi jeg ikke har kommet meg ut i jobb enda etter sykdom. Hvor mange ganger man trenger er veldig individuellt, tror det vanlige er 2-5 ganger. Det som er viktig å vite, er hva man føler når man ikke får sove, om det setter seg noe spesiellt sted i kroppen, tanker, osv. EFT er kjempeinteressant og kan brukes til veldig mye, jeg har ihvertfall hatt veldig god effekt av det, tåler lyder langt mer når jeg skal sove. Men er vel helst flyskrekken som er det store jubelet. Kjenner jeg ørlitegranne frykt når jeg skal fly nå, så dunker jeg på disse punktene jeg har lært (visse akupunkturpunkter), så går frykten helt bort. Helt utrolig! Du kan også gå på youtube og se filmer for å se prinsippet bak det. Ser nesten for enkelt ut, ikke sant? Haha
Aviale Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter #14 Skrevet 23. oktober 2011 Takk for flere svar Tror nok ikke EFT er noe for meg, jeg har studentbudsjett og satser helst på ting jeg vet virker 100%. Tror nok jeg får kjøpe meg hørselvern, haha :gjeiper: Kommer vel til å få deja vu til den gangen jeg hadde regulering med "torturinstrument" rundt hodet om natta
2shy Skrevet 23. oktober 2011 #15 Skrevet 23. oktober 2011 Du kan jo også lære deg meditasjon, det er helt gratis og har helsefordeler også
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #16 Skrevet 15. juli 2014 Slenger meg på denne tråden. Noen som vet om et hørselsvern som er komfortabelt å sove med? Anonymous poster hash: b21ce...d2e
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #17 Skrevet 15. juli 2014 Hvordan er det mulig å sove med musikk eller hørselsvern? Da kan man bare ligge på ryggen, med mindre man tåler å få ørene klemt mot hard plast. Anonymous poster hash: e8ac3...2f0
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2014 #18 Skrevet 15. juli 2014 Sovetabletter mot bråk får du ikke og hjelper heller ikke. Flytt til et sted du får ro, om du ikke kan si i fra.Anonymous poster hash: 81f8c...65f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå