Tropic Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 Noen med tips for mye floker i håret? Har langt hår, og sliter med floker hele tiden! Ved å kamme de ut hver gang mister jeg mye hår.. Bruker allerede balsam!
spinnwild Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 Bruke bedre balsam? Børste håret oftere, altså før flokene sitter for godt?
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #3 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg har langt hår og plages sjelden av floker. Børster håret før og etter vask, bruker balsam fra ørene og nedover. Bruker ofte å skylle håret i 2 ss eplecidereddik i 1 l vann etter vask for det "øker" balsam-effekten. Det lukter litt drøyt i dusjen, men eddiken er vanndrivende så lukten setter seg ikke i håret. Kanskje det kunne fungere for deg?
Gjest Heloise Skrevet 23. oktober 2011 #4 Skrevet 23. oktober 2011 Da jeg hadde hår ned til rumpa gredde jeg ikke håret hver dag en gang, og hadde mer eller mindre aldri floker. Hvordan får du det til TS? Har du det løst når du sover? Bruker du mye klær av syntetiske stoffer? Kanskje hyppige hårkurer og flere børstinger om dagen kan hjelpe..?
spinnwild Skrevet 23. oktober 2011 #5 Skrevet 23. oktober 2011 Håret for raskere floker om det er slitt. Hva med en liten tur til frisøren? 1
Tropic Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 23. oktober 2011 For å forklare litt nærmere. Jeg børster håret etter dusj, hver morgen og hver kveld. Om natten har jeg håret i flette for å minimere floker. Om jeg en morgen børster håret (Resultat=null floker) får jeg flokene i løpet av dagen, og jeg skjønner det ikke, for jeg gjør ikke noe spesielt som skulle tilsi at dette skjer. Har i det siste fundert på om det kan være pga hårfargen, hadde ikke dette problemet da jeg hadde min naturlige hårfarge med bleikede stiper, men nå som jeg er brunette har jeg det. Og vet om ei veninne som sliter skikkelig med floker etter hun ble brunnette. Vi brukte samme type farge, men kan virkelig en hårfarge gjøre dette? Håret er ikke slitt, har prøvd mange forskjellige balsamer. Får vel teste enda en. Kanskje en hårkur kan funke? Håret føles dog ikke tørt ut..
Almarea Skrevet 25. oktober 2011 #7 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg slet en del med floker før. I tillegg til å flette håret om natten bruker jeg en fuktighetsgivende leave in balsam i lengdene om morgenen når jeg løser opp flettene. Anbefaler KMS California MoistRepair Revival Creme eller KMS California MoistRepair Leave-in Conditioner. Du får dem billig på Feelunique.com
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #10 Skrevet 25. oktober 2011 jeg får veldig fort floker i nakken når jeg ikke har klippet tuppene på en stund. Og spesielt om sommern da det naturlig nok blir litt mer svette. Jeg får liksom dreads iløpet av natta og må ofte klippe de av fordi det ikke går an å gre det ut. Det som hjalp meg var at jeg kutta ned hårvasken fra hver dag til maks hver tredje dag, klipper tuppene mine selv ganske ofte. også kurer jeg det med en aloe vera-sak 1 gang i uka. Har ikke merka noe forskjell på å være blond og brunette.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #11 Skrevet 25. oktober 2011 Også børster jeg ALDRI håret før det er helt tørt. Vått hår slites fortere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå