Tahlia Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 emmaljunga duo combi eller simo kombivogn? Noen erfaringer`?
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 Der ville nok jeg valgt Emmaljunga Duo, er ikke noe kombi vogn det, enn simo kombi. Emmljunga har større bag og flere fasiliteter enn simo har. Selv ønsker jeg meg Emmaljunga mondial Cream Leatherethe når min tid kommer. Denne hadde nevøen min, og bedre vogn skal du lete lenge etter. Greit, den er stor, så har du liten bil, blir det nok trangt. Men den har god plass til pose, og du kan bruke bagen lenge. Den har rygg i bagen som kan settes opp slik at barnet kan sitte i korte perioder når de blir store nok og vil de. Dette har også Emmaljung Duo Edge. Simo sine vogner er også gode, veldig fine vuggefunksjoner i understellet, men jeg ville heller gått for duo her også. Jeg er kjempe fan av stor bag, så barnet kan ligge godt så lenge som mulig. Selv ønsker jeg at mitt barn kan bruke bagen i ca 1 år, det beste for ryggen dems har jeg hørt. kombi bagen til simo synes og også en ganske liten i det lange løp. Men ditt valg, og ønsker deg lykke til i den store barnevogn verden. Mye fint og vanskelig og velge. Velg det du tror blir det beste for ditt barn;)
Gjest pysepusen Skrevet 24. oktober 2011 #4 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg er ikke noe fan av Simo kombi, men duo derimot liker jeg veldig godt! Har aldri prøvd den andre tror jeg.
Tahlia Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 24. oktober 2011 Der ville nok jeg valgt Emmaljunga Duo, er ikke noe kombi vogn det, enn simo kombi. Emmljunga har større bag og flere fasiliteter enn simo har. Selv ønsker jeg meg Emmaljunga mondial Cream Leatherethe når min tid kommer. Denne hadde nevøen min, og bedre vogn skal du lete lenge etter. Greit, den er stor, så har du liten bil, blir det nok trangt. Men den har god plass til pose, og du kan bruke bagen lenge. Den har rygg i bagen som kan settes opp slik at barnet kan sitte i korte perioder når de blir store nok og vil de. Dette har også Emmaljung Duo Edge. Simo sine vogner er også gode, veldig fine vuggefunksjoner i understellet, men jeg ville heller gått for duo her også. Jeg er kjempe fan av stor bag, så barnet kan ligge godt så lenge som mulig. Selv ønsker jeg at mitt barn kan bruke bagen i ca 1 år, det beste for ryggen dems har jeg hørt. kombi bagen til simo synes og også en ganske liten i det lange løp. Men ditt valg, og ønsker deg lykke til i den store barnevogn verden. Mye fint og vanskelig og velge. Velg det du tror blir det beste for ditt barn;) Tusen takk for svar Mye god info fra deg her Jeg har tenkt på enten emmaljunga duo edge combi heter den vel eller emmaljunga modial duo combi. Jeg har virkelig fått sansen for emmaljunga etter og ha surfet en del på nettet. Synes det er greit og finne en god vogn og heller bruke litt penger på det når man først skal kjøpe så man faktisk kan ha den noen år og slipper og bytte ut. Kjenner flere som kjøper veldig billige barnevogner og bytter de ut hele tiden men tror ikke det er noe billigere i lengden igrunn og het klart ikke bra for barnet. Det er godt og ha en skikkelig vogn. Den svarte synes jeg er veldig pen. Cream leatherethe er jo klart utrolig pen men den vil bli fort skitten regner jeg med. Vi har stasjonsvogn så vogna skal vi alltids få inn Simo er jo en mye billigere vogn og virker som en god og stabil vogn det også da. Men jeg tror nesten jeg har bestemt meg for emmaljunga og slått fra meg simo altså. Vi har planer om og handle vogna i sverige hvor det er mye billigere Gleder meg til kjøpet !
Tahlia Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 24. oktober 2011 Ingen av de:-p Hvis du mener ingen av dem så vil vi gjerne høre dine meninger om andre ting.
Gjest frøken am Skrevet 24. oktober 2011 #7 Skrevet 24. oktober 2011 Vi har Emmaljunga Duo Edge. Da den er i hus slår det meg hvor utrolig trælete den er haha! Den er stor og tung - men det gjør ikkeno!! Sambo er stooor, og jeg klarer jo å gå med den. Så lenge mini ligger godt er jeg fornøyd. Vognen holder LENGE og bagen er romslig og fin. Vurderte City Cross, men liker best den store, tunge, "sikre" vognen. Charleston - bare så det er sagt! Veldig fornøyd med valget
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2011 #8 Skrevet 24. oktober 2011 Nå er det snart tid for å kjøpe seg barnevogn her også, kanskje noen her har et tips? Vi bor i by, og kommer til å bruke buss mye. I tillegg er det noen bratte trapper fra inngangen og opp til gaten. Derfor ønsker vi oss en lett, og helst litt smal barnevogn. Grunnet termin er ikke snø noe vi må bry oss om. Er det noen som har et tips? Prisen er mindre viktig om vognen er god.
Pink_tulip Skrevet 24. oktober 2011 #9 Skrevet 24. oktober 2011 Svar til siste innlegg (selv om det er en avstikker fra trådstarter) : Til ditt bruk ville jeg helt klart anbefale MOUNTAIN BUGGY! Den kalles stressless på hjul, snur på en femøring, er helt fantastisk å trille, har solide gode lufthjul og er en solid og stødig trehjuling. Jeg var skeptisk til trehjulinger før, for hadde hørt de kunne velte, men det er stor forskjell på vognene. Quinny velter lett ved fortauskanter - noe Mountain Buggyen ikke gjør. Har med balansepunktet, hjulene osv å gjøre. Vognbag'en er litt liten og det er kanskje eneste minus, men samtidig sitter barnet veldig godt i sportsdelen allerede fra et halvt år (former seg liksom etter ryggen), og med en tykk og god dunpose er ikke det noe problem. MB er lett å slå sammen og er en lett og fin vogn. Du finner en el brukt og det kan du spare penger på, men merk at det er gjort en del forbedringer på vognene fra og med 2010-modellen. (2009-modellen har bl.a noen skruer som stikker ut av hjulene - kan lettere henge seg fast i ting). Tipser om å handle fra vognimport.no. Har selv god erfaring fra dette lille firmaet som importerer vogner fra USA. Lykke til!
Tahlia Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter #10 Skrevet 24. oktober 2011 Montain buggy vil væe uaktuell med tanke på den har svinghjul, noe som er helt ubrukelig på snøføre( noe jeg har erfart) Ellers har jeg ikke undersøkt mye men takk for du deler med meg
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #11 Skrevet 24. oktober 2011 Hjulet kan jo låses og da er det jo ikke annerledes enn faste hjul... Har ihvertfall ikke hatt problemer med min MB på snøføret i skogen.
Serenity_ Skrevet 24. oktober 2011 #12 Skrevet 24. oktober 2011 jeg er fornøyd med våre vognevalg. Hadde ikke valgt noen av de du står mellom City cross med city bag - stødig, god turvogn, lett, romslig, og noe av det viktigste for meg; sete kan vendes begge veier Teutonia s3 - helt fantatsisk å trille (det lille jeg har kjent på den(, stødig, lett å komme frem med, jeg bor i en storby så jeg behøver en som er praktisk til slikt - ikke kun søndagsturgåing På den også kan sete vendes begge veier. Så kan jeg bruke den knallgode teutonia regntrekket til begge - bor i Bergen - så trenger noe som virkelig funker. Ellers synest jeg du skal kjøpe etter hvilken årstid babyen er født på. De som er født på våren/sommeren vil man gjerne skal bruke bagen leeeeeenge pga kulde og dårlig vær. Men vi får gutten vår i februar, og han kommer ikke til å bruke bagen lenger enn 5-6 mnd. Tviler på han gidder å ligge på rygg når det skjer så mye rundt han i fineværsmnd.
addict Skrevet 24. oktober 2011 #13 Skrevet 24. oktober 2011 Ingen av de, de er tunge og klumpete. Gikk for Emmaljunga City Cross og Baby Travel-et eller annet. Billig trehjuling til bykjøring. Hadde jeg skulle valgt så ville jeg valgt Emmaljunga.
Gjest Gjest Skrevet 24. oktober 2011 #14 Skrevet 24. oktober 2011 Grøsser av den hvite skinn- emmajunga vognen. Elsker mountain buggy! :gjeiper:
addict Skrevet 24. oktober 2011 #15 Skrevet 24. oktober 2011 mountain buggy er god dessverre ikke så veldig lun
Neala Skrevet 24. oktober 2011 #16 Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Helt ærlig - ingen av de. Jeg synes de er noen tunge drog begge to. Ta en titt på Brio Happy! Fantastisk god vogn, jeg finner ikke én ting å sette fingeren på. 2011-modellene er flotte, da du kan justere kalesjen helt ned, så sollys ikke slipper inn. Det er da netting på baksiden. Og den er mye lettere! Så kan du velge om du vil ha svingbare hjul, lufthjul osv, pluss vendbard styre/ikke vendbart styre. Les mer her! Nå er det snart tid for å kjøpe seg barnevogn her også, kanskje noen her har et tips?Vi bor i by, og kommer til å bruke buss mye. I tillegg er det noen bratte trapper fra inngangen og opp til gaten. Derfor ønsker vi oss en lett, og helst litt smal barnevogn. Grunnet termin er ikke snø noe vi må bry oss om. Er det noen som har et tips? Prisen er mindre viktig om vognen er god. Les over Lett og god vogn! Endret 24. oktober 2011 av chico
Umuriel Skrevet 24. oktober 2011 #17 Skrevet 24. oktober 2011 Det er null problem å manøvrere en god trehjuling i snø. Easywalker Sky og Mountain Buggy er nok de mest stabile. EWS er nok hakket mer stabil med bag siden den har et lavere tyngdepunkt enn MB. Hvis du vil ha en firhjuling kommer EasyWalker som firhjuling, da heter den Quattro. Ellers ville jeg nok gått for Emmaljunga City cross foran Edge eller Mondial. Selv har jeg valgt EWS til minstemann, strålende fornøyd!
Tahlia Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter #18 Skrevet 26. oktober 2011 Det er null problem å manøvrere en god trehjuling i snø. Easywalker Sky og Mountain Buggy er nok de mest stabile. EWS er nok hakket mer stabil med bag siden den har et lavere tyngdepunkt enn MB. Hvis du vil ha en firhjuling kommer EasyWalker som firhjuling, da heter den Quattro. Ellers ville jeg nok gått for Emmaljunga City cross foran Edge eller Mondial. Selv har jeg valgt EWS til minstemann, strålende fornøyd! Veldig gla for at du deler med meg. Men jeg må inrømme jeg er UTROLIG skeptisk til tjehjult vogn i og med at vi går lange turer hver dag i min barnehage og jeg har merka at de trehjulte og de med svinghjul er helt totalt ubrukelige. de 4hjulte virker mer stabile og lettere og kjøre gjennom snø selv om det vil være tungt uansett hva vogn du velger. 1
Tahlia Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter #19 Skrevet 26. oktober 2011 jeg er fornøyd med våre vognevalg. Hadde ikke valgt noen av de du står mellom City cross med city bag - stødig, god turvogn, lett, romslig, og noe av det viktigste for meg; sete kan vendes begge veier Teutonia s3 - helt fantatsisk å trille (det lille jeg har kjent på den(, stødig, lett å komme frem med, jeg bor i en storby så jeg behøver en som er praktisk til slikt - ikke kun søndagsturgåing På den også kan sete vendes begge veier. Så kan jeg bruke den knallgode teutonia regntrekket til begge - bor i Bergen - så trenger noe som virkelig funker. Ellers synest jeg du skal kjøpe etter hvilken årstid babyen er født på. De som er født på våren/sommeren vil man gjerne skal bruke bagen leeeeeenge pga kulde og dårlig vær. Men vi får gutten vår i februar, og han kommer ikke til å bruke bagen lenger enn 5-6 mnd. Tviler på han gidder å ligge på rygg når det skjer så mye rundt han i fineværsmnd. Takk for svar skal sjekke ut vognene på nett. Men dette med og kjøpe vogn på hvilken årstid babyen er fått er lite praktisk for jeg har tenkt og kjøpe kombi vogn som man kan ha helt til barnet er 3 år gammelt.
Tahlia Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter #20 Skrevet 26. oktober 2011 Helt ærlig - ingen av de. Jeg synes de er noen tunge drog begge to. Ta en titt på Brio Happy! Fantastisk god vogn, jeg finner ikke én ting å sette fingeren på. 2011-modellene er flotte, da du kan justere kalesjen helt ned, så sollys ikke slipper inn. Det er da netting på baksiden. Og den er mye lettere! Så kan du velge om du vil ha svingbare hjul, lufthjul osv, pluss vendbard styre/ikke vendbart styre. Les mer her! Les over Lett og god vogn! Hei ! synes brio happy ser veldig enkel og ensformig ut men jeg skal sette den på lista mi til vurdering
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå