Gå til innhold

Min eks terroriserer meg, sperre nr hans fra å kontakte meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an? Jeg vet at jeg burde skiftet nummer, men hver gang jeg gjør det, så får han tak i det. Jeg orker ikke mer, hemmelig nr greier han å finne ut av, fordi folk bare gir det videre respektløst. Nå vil jeg rett og slett sperre nr hans fra å kunne ringe meg, er det mulig? Har ikke en fancy telefon som iphone eller noe, bare vanlig Nokia.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring mobilselskapet ditt, de skal kunne gjøre dette. (tror jeg)

Gjest D_flatmajor
Skrevet

Jeg ville anmeldt kreket. Makan.

Skrevet

Du må ta kontakt med mobiloperatøren din. Så vidt jeg vet så kan de kun sperre for sms. Men er litt usikker, så ta kontakt med de og hør.

Om de ikke kan sperre for anrop må du spandere på deg en nyere telefon med mulighet for å svarteliste på selve telefonen. Det går sikkert på mange telefoner, men jeg vet det går på denne: Samsung Galaxt s2

Skrevet

Nå vil jeg rett og slett sperre nr hans fra å kunne ringe meg, er det mulig? Har ikke en fancy telefon som iphone eller noe, bare vanlig Nokia.

Det kommer litt an på hva slags Nokia det er. Har du en symbian telefon så er det stor sjanse for at du kan bruke "Best Blacklist" eller "Handy Blacklist", men du bør dobbeltsjekke om en av disse kan brukes til akkurat din telefon. Da jeg hadde Best Blacklist så stoppet den innkommende samtaler fra egendefinerte numre, men SMS slapp gjennom, bare så du er klar over det.

Det er et drøyt år siden så de kan naturligvis ha endret på akkurat det nå slik at også SMS sperres.

Skrevet

Det kommer litt an på hva slags Nokia det er. Har du en symbian telefon så er det stor sjanse for at du kan bruke "Best Blacklist" eller "Handy Blacklist", men du bør dobbeltsjekke om en av disse kan brukes til akkurat din telefon. Da jeg hadde Best Blacklist så stoppet den innkommende samtaler fra egendefinerte numre, men SMS slapp gjennom, bare så du er klar over det.

Det er et drøyt år siden så de kan naturligvis ha endret på akkurat det nå slik at også SMS sperres.

Men da kan hun be operatøren sperre for sms :) Jeg har en venninne som kontaktet Telenor fordi hun ville ha slutt på sjikanering fra eksen og da kunne de kun sperre for sms. Så da sperret de for sms, og så kjøpte hun seg ny telefon slik at hun kunne sperre for anrop på selve telefonen. Så var hun "dekket"

Skrevet (endret)

jeg har hatt samme problemet selv. Jeg har en eks som plaget meg noe voldsomt etter jeg gjorde det slutt.

Han ringte til meg mellom 10-50 ganger per dag, sende maange meldiger. Dette er ikke en overdrivelse. Og kom og ringte på hos meg, jeg åpnet aldri døren.

Til slutt fortalte jeg dette til en kompis av meg og han sa at jeg skulle anmelde han.

Men det hjalp heller ikke. Så til slutt måtte han kompisen min slå hard mot hardt, møte opp personlig på døren hans og truet han..

Eneste som hjelper mot ekser som ikke skjønner noe. Trist men sant.

Endret av Sukkerklumpen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...