Gå til innhold

Barn fra Storkenklinikken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler at inseminasjon er et bedre alternativ enn ONS eller å få barn m en man ikke egenlig vil leve sammen med... er det noen som har erfaring ? Enten at de er barn , har barn eller kjenner noen som har bruk denne metoden ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner et par som har to barn fra Storken. Siden de er to kvinner som ønsket seg barn sammen, var dette den mest "ryddige" måten å gjøre det på.

Skrevet

Jeg kjenner et par som har to barn fra Storken. Siden de er to kvinner som ønsket seg barn sammen, var dette den mest "ryddige" måten å gjøre det på.

Hvordan "regerer" barna ? tenker de mye på det eller er det verdes mest naturlige ting for de ?

Gjest Consensio
Skrevet

Har ei venninne som er singel, og har nå en gutt på 3 år som hun har "fått" fra Storken.

Hun fant ikke den rette mannen og tiden begynte å gå fra henne, så får å få barn var dette den eneste rette veien for henne.

Han har begynt i barnehage og dette med at andre barn har en pappa har begynt å gå opp for ham. Hun forklarer at han også har en pappa, men som bor i et annet land. Praten rundt dette vil jo forandre seg litt etterhvert som han vokser opp og forstår mer. Hun valgte såkalt åpen donor, så gutten vil ha mulighet til å treffe ham når han blir voksen.

Skrevet

Hvordan "regerer" barna ? tenker de mye på det eller er det verdes mest naturlige ting for de ?

Nå er de såpass små foreløpig at de ikke tenker så mye rundt det. De har to mammaer, og det er den mest naturlige ting for de. Men de vet at det ikke er de to mammaene som har laget dem, men at de har fått hjelp fra en mann. Jeg tror ikke de har kommet dit at de savner en pappa i livet sitt ennå. Man vet jo ikke ennå om dette kommer til å bli et problem, men jeg tenker at så lenge man er åpen om donasjonen så er det enklere å takle når de blir eldre.

Skrevet

Herregud!

Hvis man vil ha barn så får mann skaffe seg det med en EKTE mann, ons eller ei. For guds skyld ikke gå på en sperm fabrikk! Det er etter mitt skjønn bedre å fa barn med noen man veit hvem er selvom han ikke er aktiv i barnets liv. Disse donorene på storken har maaaaange barn rundt om i verden. Det begynner også å bli veldig vanlig med barn derfra i Norge. Noe man bør tenke på før sønnen/datteren kommer drassende med sitt eget halvsøsken på søndagsmiddag.

• Liker 1
Skrevet

Herregud!

Hvis man vil ha barn så får mann skaffe seg det med en EKTE mann, ons eller ei. For guds skyld ikke gå på en sperm fabrikk! Det er etter mitt skjønn bedre å fa barn med noen man veit hvem er selvom han ikke er aktiv i barnets liv. Disse donorene på storken har maaaaange barn rundt om i verden. Det begynner også å bli veldig vanlig med barn derfra i Norge. Noe man bør tenke på før sønnen/datteren kommer drassende med sitt eget halvsøsken på søndagsmiddag.

Har man åpen donor vet man hvem "faren" er , og så lenge barnet vet at den spermcella som skapte barnet var en donorcelle er vel faren for en halvsøsken date minimal... ONS der kvinnen bevist prøver å bli gravid er ren ONDSKAP. Å påføre en uskyldig person å bli pappa er umenneskelig. og før argumete om at det må være 2 for å lage barn kommer vil jeg minne om noen momenter :

1: noen kvinner lyver om at de går på P-piller.

2: Kun kvinnen vet hvor hun er i syklus, sansynligeheten for å bli gravid er størst 14 dager +/- et par tre dager. Når hun haddde mesen sist er ikke like romantisk å spørre om for gutten.

Skrevet

Jeg kjenner til to lesbiske par som har fått barn fra Storken. Jeg syns det er veldig hyggelig på deres vegne og unner disse damene barn. Men på generell basis setter jeg spørsmålstegn ved at det liksom er en folkerett å få barn. Jeg er litt skeptisk til surrogatmødre, seddonorer og alt som har med å kjøpe seg barn å gjøre, fordi hensynet hele tiden er på de som ønsker seg barn og ikke på barnet.

Men som sagt, på tross av at jeg tenker dette, syns jeg det er koselig at folk får barn.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner flere som har benyttet Storkklinikken i Danmark. Noen av barna har startet på skolen, og de klarer seg bra. De er klar over at de ikke har en pappa slik som de fleste andre barna, men de er kjempestolte over ha to mødre. Ingen av de barna jeg kjenner har blitt mobbet fordi de har to mødre.

Skrevet

Herregud!

Ingen sæddonor får brukes til mer enn 5 barn (unntaket er kanskje om en kvinne vil ha mer enn 5 barn med samme donor?), så statistisk sett er sjansen veldig liten for at noen skal treffe på sitt halvsøsken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...