Gå til innhold

RiksTV og forvrengte antennesignaler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her jeg bor, er man pålagt å bruke RiksTV for å få sett på TV. Jeg liker ikke RiksTV (eller Get ol) De fleste kan jo alikevel velge bort boksene sine og heller gå analogt. Men om jeg prøver på dette, får jeg beskjed om at antennesignalene er forvrengte. Er det da selve antenna, som er manipulert? Eller er det noe jeg kan fikse via min TV så jeg kan se TV analogt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du en ganske ny TV, med innebygd mpeg4 dekoder kan du se (riks) tv uten ekstra dekoder. NRK får du uten å betale.

Skrevet

Det stemmer. Man må likevel ha programkort og en kortleser (CAM) fra en tilbyder for å kunne gjøre dette, TV-signalene må dekodes uansett. Antennekabel rett i TV-en, uten en eller annen form for dekoding, vil ikke fungere.

Skrevet

Det stemmer. Man må likevel ha programkort og en kortleser (CAM) fra en tilbyder for å kunne gjøre dette, TV-signalene må dekodes uansett. Antennekabel rett i TV-en, uten en eller annen form for dekoding, vil ikke fungere.

Du trenger ingen CA-modul eller kort for å se NRK. Gjør det selv.

Skrevet

Høres igrunnen riktig ut at NRK sendes ukryptert. Ville kanskje ikke forventet noe annet.

Skrevet

Naaa, er litt usikker. Ei venninne av meg har tv med antenne stukket rett bak i tvn, signalet er litt forvrengt, men det er ikke så lenge siden jeg var der og vi så film på TV. Gikk jo helt greit egentlig. Bor litt nord for Bergen.

Skrevet

TS her:

Jeg får sett NRK ja. Men alle andre kanaler gir bare sort skjerm, med info "forvrengt antennesignal". Har RiksTV-boks men skulle så gjerne sluppet RiksTV. Hadde håpa at det gikk å bruke antennesignaler uten RiksTV sitt eget monopol her i blokka. Får ikke andre leverandører hit...

TV'n er ny, men jeg har prøvd mye forskjellig nå. Uten hell... så jeg må vel bare inse at jeg er stuck med RiksTV :gjeiper:

Skrevet

Det er ikke Riks Tv monopol i blokken din, det er KUN Riks Tv som sender "på lufta".

Skal du ha noe annet må du ha parabol eller kabel evt via fibernett.

Skrevet

Det er ikke Riks Tv monopol i blokken din, det er KUN Riks Tv som sender "på lufta".

Skal du ha noe annet må du ha parabol eller kabel evt via fibernett.

Joda. Vi er nektet å ha paraboler her, Get nekter å levere hit, Canal Digital sier de ikke kan og tror vel ikke jeg får lagt inn fibernett her heller... er en utleieblokk.

Skrevet

Har du en ganske ny TV, med innebygd mpeg4 dekoder kan du se (riks) tv uten ekstra dekoder. NRK får du uten å betale.

Ikke uten å betale lisens. Så du må nok betale likevel.

Men man trenger ikke kort (eller cam) for å se nrk-kanalene i bakkenettet.

Skrevet

Høres igrunnen riktig ut at NRK sendes ukryptert. Ville kanskje ikke forventet noe annet.

Det er nrks måte å presse kanalene sine på folk! :kjefte:

Skrevet

Ikke uten å betale lisens. Så nok betale likevel.

Men man trenger ikke kort (eller cam) for å se nrk-kanalene i bakkenettet.

Det er jo ikke NRK-lisens det var snakk om her.

Sånn rent praktisk har betaling/manglende betaling av NRK-lisens ingen betydning for muligheten til å motta NRK på TV'n (kun evt for din samvittighet).

Skrevet

Det er jo ikke NRK-lisens det var snakk om her.

Sånn rent praktisk har betaling/manglende betaling av NRK-lisens ingen betydning for muligheten til å motta NRK på TV'n (kun evt for din samvittighet).

Korrekt!:)

Men jeg syns praksisen med å tilby ting fritt, og kreve betalt i etterkant er helt hodeløst.

Det blir som å tilby matvarer gratis i butikkene, og sende regning i posten.

Lisensen er en anakronisme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...