AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 Har meldt meg opp til privatisteksamen, men har enda ikke fått dato, oppmøtetid eller noe under oversikten. Når er det normalt å få det? Fant en landsoversikt med datoer, men er ikke sikker på om den stemmer, der står det at eksamen er 25.nov, men da burde jeg vel begynne å få beskjed på privatistweb snart, eller?
katinkatinka Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 Du burde ha fått et innkallingsbrev nå.. Ring privatistkontoret, de har garantert datoene
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #3 Skrevet 23. oktober 2011 Hva som er normalt kommer helt an på. Er det en skriftlig eksamen? Muntlig? Dato for skriftlige eksamener er fastsatt for lenge siden og det burde du ha fått i august. Dato for muntlige eksamener kommer noe senere, men som regel ikke senere enn 3 uker før eksamen. Skriftlige eksamener holdes samtidig over hele landet, da det kun er én enkelt sentralt gitt eksamen i hvert fag. Muntlige eksamener arrangeres lokalt slik at de kan være når som helst. Det er dog vanlig at de skriftlige er i slutten av november og de muntlige i begynnelsen av desember, men om du ikke følger noe undervisningsopplegg er det teoretisk mulig at du kan få muntlig eksamen nærmest når som helst etter oppmeldingsfristen da du ikke er tilknyttet noen bestemt skole som skal arrangere eksamensopplegget for deg (for eksempel Sonans, Akademiet, osv). Når alt kommer til alt er det kun fylkeskommunen din som kan kommentere på akkurat din sak, så det er egentlig der du bør henvende deg som katinkatinka sier. Du skal få beskjed om eksamen både via Privatistweb og skriftlig i brev.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #4 Skrevet 23. oktober 2011 Takk for svar! Har skriftlig eksamen. Det med å få brev er helt nytt for meg iallefall, kan ikke å huske å ha lest noe om det på infoen hos privatistweb.no. Da må jeg nok ta en tlf i morgen! Det står jo at jeg er oppmeldt og på hvilken skole, men det er ikke kommet annen info enda. Kanskje jeg er glemt ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå