Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 Hei. Jeg tok ut piercingen jeg hadde i leppa for 2 og 1/2 år siden. Jeg har fortsatt hullet dær og synes veldig godt (men det er ikke hull direkte gjennom leppa, halve innvendige delen av hullet har grodd)... Så jeg har lyst til å prøve å fjerne det selv. Jeg tenkte jeg skulle ta en nål eller lignende (rense den først såklart) rotere den rundt hullet slik at jeg begynner å blø slik at såret kan gro seg igjen.. Kan den metoden fungere? Eller har noen et annet forslag til hva jeg kan gjøre?
Gjest badeand1 Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg har også et "hull" der. Det er jo et slags arr, så. Tror du bare kommer til å gjøre det verre hvis du lager et nytt sår.
Gjest Heloise Skrevet 23. oktober 2011 #3 Skrevet 23. oktober 2011 Mitt lukket seg etter noen år. Ikke gjør det du sier TS, det kan hende det blit bare rot. La det være, rett og slett. Det er alt du skal gjøre!
Gjest Bobler Skrevet 23. oktober 2011 #4 Skrevet 23. oktober 2011 Det hørtes ekstremt dumt ut. La det være. Det gror, og det blir arr uansett hva du gjør.
cherioo21 Skrevet 23. oktober 2011 #5 Skrevet 23. oktober 2011 Arr må man lissom regne med når man har valgt å ta piercinger. Jeg har arr etter to leppe piercinger som ikke har lukket seg helt. madonna'n har delvis lukket seg, men underleppa har ikke lukket seg i det hele tatt, og den har jeg ikke hatt noe i på 7år. Høres ikke lurt ut å knote med det du har tenkt. gå heller til lege å spørr om det er noe h*n gjøre for å hjelpe.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2011 #6 Skrevet 23. oktober 2011 Ja, kanskje dere har rett. Men jeg har ikke noe imot å bare ha et arr, det er at det er innhulet jeg ikke liker! man kan se veldig godt at jeg har hatt piercing siden det er en mørk prikk.. om jeg bare hadde et arr kunne jeg lagt litt sminke over for å skjule det..
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2011 #7 Skrevet 23. oktober 2011 Ja, kanskje dere har rett. Men jeg har ikke noe imot å bare ha et arr, det er at det er innhulet jeg ikke liker! man kan se veldig godt at jeg har hatt piercing siden det er en mørk prikk.. om jeg bare hadde et arr kunne jeg lagt litt sminke over for å skjule det.. TS
Minya Skrevet 23. oktober 2011 #8 Skrevet 23. oktober 2011 Det er det som er arret ditt. Alle leppepiercinger og under leppa-piercinger får det søkket som arr, noen mer enn andre. Å åpne hullet for å få det til å gro på nytt har ingenting for seg.
Gjest Anonym Skrevet 23. oktober 2011 #9 Skrevet 23. oktober 2011 Hei. Jeg tok ut piercingen jeg hadde i leppa for 2 og 1/2 år siden. Jeg har fortsatt hullet dær og synes veldig godt (men det er ikke hull direkte gjennom leppa, halve innvendige delen av hullet har grodd)... Så jeg har lyst til å prøve å fjerne det selv. Jeg tenkte jeg skulle ta en nål eller lignende (rense den først såklart) rotere den rundt hullet slik at jeg begynner å blø slik at såret kan gro seg igjen.. Kan den metoden fungere? Eller har noen et annet forslag til hva jeg kan gjøre? Nei dette vil ikke fungere. Når man har fått arrvev der så vil ikke huden kunne gro normalt uten operasjon. Da må man fjerne huden som er blitt skadet (arrvevet)og mest sannsynlig tilføre nytt friskt hudvev.
Gjest Lebewesen93 Skrevet 23. oktober 2011 #10 Skrevet 23. oktober 2011 Ja, kanskje dere har rett. Men jeg har ikke noe imot å bare ha et arr, det er at det er innhulet jeg ikke liker! man kan se veldig godt at jeg har hatt piercing siden det er en mørk prikk.. om jeg bare hadde et arr kunne jeg lagt litt sminke over for å skjule det.. Sånn har jeg også ! Er så kjedelig Men jeg var dum da, men tenker ikke alltid så langt fram over når man er 15. Hadde jeg visst at jeg kom til å angre 3 år senere hadde jeg ikke tatt den. Syns ikke veldig godt, men man ser at det har vært noe der. Men jeg synes det er bedre enn piercingen, selv om jeg gjerne skulle fått "hullet" / merke vekk. Arr kan jeg fint leve med
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå