AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 Hvis du har vansker med å motivere deg til å trene, er det lettere å gå på f.eks en spinningtime og ikke fritrening eller blir det likevel støttemedlem?
rainbow_dash Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 Det er nok opp til hver enkelt, hva de syns er mest lavterskel. Men gjør treninga til rutine, ikke noe du spør deg selv om du gidder hver gang. Det er litt som å pusse tennene, noe du bare gjør uten å tenke over det. Og, de fleste som trener jevnlig har insett at det er umulig å ha konstant treningsmotivasjon. I stedet lager man treningsrutine. Altså, jeg er ikke motivert til å trene alltid, men jeg gjør det likevel. Ikke fordi jeg har så innmari lyst, men fordi det er sånn timeplanen min er, og da følger jeg den. I perioder der jeg har mye motivasjon trener jeg gjerne hardere, og har bedre framgang. I perioder men mindre motivasjon (eller mangel på motivasjon) trener jeg gjerne bare for å opprettholde formen. Men INGEN er motivert hele tiden. Vi bare gjør det likevel. 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #3 Skrevet 23. oktober 2011 Ja.. jeg forstår Saken er at det er 2 treningssentere jeg kan velge mellom..eller egentlig 3. Den ene har kun gruppetimer, ingen vekter, maskiner etc. Kun mye spinning, Body Attack,Core +++. Dog ikke senere enn til klokka 1 på lørdager og søndag. Den andre har mye utstyr, flott og moderne, utstyr for jente-muskel-trening og mer store muskelgrupper, + at de har noen gruppetimer, men IKKE spinning f.eks. Litt lettere ting virker det som. Den siste og den dyreste har alt. Den har også solseng ++, gruppetimer innen alt og fritrening. Jeg er usikker på hva jeg skal velge.
Gjest *Maja* Skrevet 23. oktober 2011 #4 Skrevet 23. oktober 2011 Da jeg startet å trene var min motivasjon å forsvinne inn i min egen boble. Elsker å jogge alene; Forsvinne inn i en film eller med musikk. Du må finne en trening som appellere til deg og som du trives med. Noen liker å trene med andre noen foretrekker å trene alene. Det er dager jeg våkner og tenker; I dag orker jeg ikke å jogge, men det er ofte psyken som spiller meg et puss. I sekundet jeg hopper i joggeskoene så går resten av seg selv. Som noen andre nevnte over her; du gjør det til en rutine helt til du ikke tenker over at du gjør det lenger.
smilo Skrevet 23. oktober 2011 #5 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg må ha tilgang til gruppetimer for det er det som fenger meg, men andre ønsker å trene alene. Vi er alle forskjellige. Lykke til med valget av treningssenter
Gjest Daenerys Skrevet 23. oktober 2011 #6 Skrevet 23. oktober 2011 For meg er treningsbuddy viktig, da kan man ikke skulke trening like lett Om ikke hun er med, liker jeg best egentrening.
Redbull Skrevet 24. oktober 2011 #7 Skrevet 24. oktober 2011 Da jeg startet å trene var min motivasjon å forsvinne inn i min egen boble. Elsker å jogge alene; Forsvinne inn i en film eller med musikk. Trener du på tredemølle eller ute i naturen *Maja*?
skruf Skrevet 24. oktober 2011 #8 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg var støttemedlem lenge på treningsenteret her......trente av og til, men det var skikkelig tiltak. Hjem fra jobb, middag, lekser med ungene, sjekke at mannen ikke hadde vakt, sette seg i bilen og kjøre til treningsenteret........ble nesten aldri gjort. Derimot så begynte jeg å jogge eller sykle. Invisterte i en god spinninsykkel jeg har hjemme, pluss vekter. Nå har jeg ei god treningsrutine der jeg står opp en time tidligere, jogger eller sykler, og tar en runde med vekter etterpå 4 ganger i uken. Av og til 5. Har og kjøpt pulsklokke, skikkelig motiverende! Ikke alltid jeg har lyst til å trene, men når rutinen sitter der så er det bare å komme igang:-) Liker best å trene om morgenen, da er det gjort for dagen, pluss at jeg synes det gir overskudd! Som Maja liker jeg best å trene alene, med musikk på øret:-)
Gjest *Maja* Skrevet 24. oktober 2011 #9 Skrevet 24. oktober 2011 Trener du på tredemølle eller ute i naturen *Maja*? Hovedsaklig å mølle. Blir med mannen ut sent på kveldene av og til, men mølla er digg siden treningen ikke blir påvirket av været
^KinderMaxi^ Skrevet 24. oktober 2011 #10 Skrevet 24. oktober 2011 For meg er det trening alene. Jeg bruker musikk som motivasjon, høy musikk med bra takt. Og ikke minst, du havner i din egen verden. Kjempe deilig
Gjest Rastl0s Skrevet 24. oktober 2011 #11 Skrevet 24. oktober 2011 Ha noen å trene med, sett deg mål i styrke, cm-mål, fasong (ha en plakat på veggen), tren med musikk, gjør aktiviteter du synes er veldig gøy og kom litt i form, før du går litt mer over til f.eks. enda mer løping/ren løfting/spinning... Meld deg gjerne på et idrettslag.
vinterspeil Skrevet 24. oktober 2011 #12 Skrevet 24. oktober 2011 Gruppetimer funker best for meg når jeg er lite motivert .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå