lolinonne Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg vil ha sterkt, langt, tjukt, friskt hår. nå er det ganske tynt og mellom langt. hva slags hårprodukter burde jeg bruke? (sjampo, balsam, hårkur)
Gjest Regza Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 (endret) . Endret 8. april 2012 av Regza 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #3 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg leser ofte at Nordisk hår ikke har de rette forutsetningene for å bli veldig langt og tykt, mange som mener det. Jeg er ikke norsk, er fra et annet land lenger øst i europa, men jeg kan gi mine råd for det. Jeg har aldri brukt rettetang eller bølgetang, eller noe sånt, aldri fønet håret, aldri brukt hårspray eller andre greier til å style det med. Jeg ble klippet ganske kort når jeg var rundt 11, etter det lot jeg håret vokse ut urørt. Etter det har jeg bare stusset det i blant, har veldig langt, tykt, friskt hår i dag. Bruker bare gode produkter, Joico serien blant annet.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #4 Skrevet 23. oktober 2011 Herlighet, man har det håret man er tildelt, en person med tynt hår,kan ikke få tykt hår, og vice versa. Er bare slik det er det :-) 1
Athene Skrevet 23. oktober 2011 #5 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg har veldig tykt hår. Har alltid brukt frisørprodukter og spist veldig sundt, men utover det misshandler jeg håret på alle mulige måter. Jeg bruker føner og rettetang nærmest daglig, jeg bruker volum og strukturprodukter, jeg bruker nesten aldri hårmasker og pleieprodukter og jeg lar håret blekes av sola hver sommer. Jeg trur det er genetisk. Man kan alltid gjøre det beste av det man har. Riktige produkter, god behandling og et veldig sundt kosthold vil gi et finere hår. Men for å få tykt hår når det er naturlig tynt må man nok sette inn extentions.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #6 Skrevet 23. oktober 2011 Enig med Atheene, det er nok genetisk og kan bare til en viss grad påvirkes av kosthold og behandling. Selv hadde jeg nydelig, TJUKT og langt hår fram til jeg var ca. 13 år. Da var jeg i en periode veldig syk, og hadde et kosthold som gjorde meg sykere. I den perioden mistet jeg masse hår, og jeg har i ettertid bare klart å "rette det opp" littegrann. Tror det skal mye til for at jeg skal få håret mitt tilbake, dessverre.
^KinderMaxi^ Skrevet 23. oktober 2011 #7 Skrevet 23. oktober 2011 Kan jo sette i extansions da Blir selvfølgelig ikke ditt hår, men likevel. Jeg har tykt, bølgete hår, og jeg liker det ikke bruker også rettetang ofte, og dette sliter veldig på håret mitt. Bruker også joico serien.
Chocoholic Skrevet 23. oktober 2011 #8 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg vil ha sterkt, langt, tjukt, friskt hår. nå er det ganske tynt og mellom langt. hva slags hårprodukter burde jeg bruke? (sjampo, balsam, hårkur) Som de andre sier så er det gener som bestemmer hvordan håret blir, men jeg er uenig i at kosthold og ytre påvirkninger ikke har noe å si. Jeg har medium tykt hår som er helt stritt fra naturens side, og det er langt (midjen) og sterkt og sunt om jeg får si det selv Jeg hadde kort hår frem til 2. vgs, da bestemte jeg meg for å la håret vokse ut. Det så fint ut, men jeg ble redd for at håret skulle se stygt ut når det ble lengre, så for 2 år siden bestemte jeg meg for å aktivt gå inn for å få lengre, sunnere hår og det har jeg jo nå - tydeligvis har ytre påvirkninger noe å si. Det er individuelt hva som funker, men dette funker for meg: - Jeg prøver å ikke varmebehandle håret, og hvis jeg gjør bruker jeg alltid varmebeskytter. - Om sommeren bruker jeg "solkrem" for håret - Jeg går ikke ut i kulden med vått hår, da vasker jeg heller håret om kvelden/noen timer før jeg skal ut - Jeg vasker ikke håret hver dag, blir hver 2. eller 3. - Jeg bruker veldig sjelden stylingprodukter som mousse og hårspray - Jeg bruker gode produkter som fungerer for meg - Sjampo og balsam: Joico volumizer og Redken turn up the volume (Begge er grønne) - Kurer håret 2 ganger i uken med fuktighetsgivende kur, annenhver uke bruker jeg også en proteinkur (dvs 1 av 4 ganger i løpet av 2 uker er protein). Proteinkur er Joico K-Pak deep penetrating reconstructor og fuktighetskivende kur jeg bruker umiddelbart etter er Joico K-Pak intense hydrator. De 3 andre gangene bruker jeg Joico moisturizing lotion (blå) eller Lee Stafford argan oil mask. Om sommeren bruker jeg hårkur som skal beskytte mot UVA og UVB-stråler - Jeg har 2 leave-in produkter, den ene er Joico K-Pak liquid reconstructor og den andre er Moroccanoil oil treatment. Hovedsaklig bruker jeg moroccanoil, men hver 3. gang jeg vasker håret bruker jeg den fra Joico. - Hvis jeg har vært ute på byen og brukt mye produkter i håret, bruker jeg også en rensesjampo for å bli kvitt produktrester. Denne skal ikke brukes for ofte. Jeg liker Lee Stafford detox shampoo. Det er en del produkter, men det tar ikke noe særlig tid bortsett fra selve kuringen. Jeg anser håret mitt som mitt favorittrekk ved meg selv, og selv om noen er heldige og har naturlig verdens nydeligste hår, må noen av oss jukse litt Absolutt verdt det. Hvis du ikke vil bruke mye penger i en éngang, ville jeg fokusert på å få gode kurer. Jeg foreslår Joico K-pak deep penetrating reconstructor (proteinkuren) som vil gjenoppbygge håret, og en god fuktighetsgivende hårkur som vil gi mye fukt og gjøre håret blankt og mykt. Joico K-pak intense hydrator virker veldigbra med proteinkuren, og denne duoen virker fantastisk sammen. Du får begge hos feelunique.com og er 1/3 av prisen som hos frisør
lolinonne Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter #9 Skrevet 23. oktober 2011 Men det viktigste er jo laaaangt hår noen produkter som lxm forebygger mot slitasje og gjør håret sterkere?
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #10 Skrevet 23. oktober 2011 Men det viktigste er jo laaaangt hår noen produkter som lxm forebygger mot slitasje og gjør håret sterkere? Da anbefaler jeg deg heller et sunt, sterkt og godt kosthold! Ingenting gjør underverker for hud, hår og negler som det rett kosthold gjør
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #11 Skrevet 23. oktober 2011 Som de andre sier så er det gener som bestemmer hvordan håret blir, men jeg er uenig i at kosthold og ytre påvirkninger ikke har noe å si. Er det noen som har sagt at det ikke har noe å si?
lolinonne Skrevet 23. oktober 2011 Forfatter #12 Skrevet 23. oktober 2011 > sjenert. Thanx :D stor hjelp!
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #13 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg er norsk men har en rimelig tykk og fin manke nå, hadde tynt hår tidligere. Det kom seg etter jeg sluttet med produkter, hårfarge og varmebehandling.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #14 Skrevet 23. oktober 2011 jeg syns du skal ruse deg på crack kokain hver ENESTE HELG, og så ta ølgjærtabletter, mens du vasker håret i vodka og råe egg, dette er en superkur de færreste vet om, takk meg mentalt for tipset
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #15 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg er også norsk og har tykt mørk blondt hår ned til korsryggen. Det jeg gjør er følgende: -vasker håret hver 2. dag. Har fett hår, så det fungerer best for meg. - tar b-vitamin. Jeg har inntrykk av at jeg røyter mindre. -varierer sjampoo/balsam. Jeg har minst 2 typer, kanskje 3, som jeg bytter på å bruke. -investerer i gode sjampooer, balsam er det ikke like "farlig" med. Jeg bruker Redken all soft, Godiva og Ultimate shine fra lush. Balsam er vanligvis fra Wella kjøpt i vanlig dagligvare. - kurer håret 1 gang i uken, nå bruker jeg Joico sin. - varmebehandler ikke håret, hverken føning eller rette- eller krølltang. - bruker ikke stylingprodukter. - bruker hårstrikk uten metallbit. -stusser håret 1-2 ganger i året. Stusser du det ofte, vokser det jo ikke. Jeg har aldri, aldri blitt "lei" av meg selv og svart denne med å gå til frisøren for å bli "ny". Når jeg blir lei av mitt eget utseende (det skjer) så varierer jeg sminke eller kjøper meg et nytt plagg. Håret får være i fred.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #16 Skrevet 23. oktober 2011 ..også farger/bleker jeg ikke håret heller. Lar det ha sin naturlige farge
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #17 Skrevet 23. oktober 2011 Hva koster joico i salong i norge? Feks en shampoo eller maske.
Chocoholic Skrevet 23. oktober 2011 #18 Skrevet 23. oktober 2011 Kan være jeg misforsto, men jeg tolket det slik at de fleste mente at det var kun gener som kunne gjøre utslag for hvordan håret ble
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå