Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Ms. Raggsokk, mod

• Liker 2
Skrevet

Selv om jeg er enig med jehovas vitne om at Jesus ikke er Gud er jeg uenig i dem om at Jesus er engelen Gabriel.

Jesus er Guds sønn, døde, sto opp fra de døde, ble sendt til himmelen og ble bedt av Gud om å være hans høyre hånd, og skal dømme levende og døde. Vanskeligere er det ikke. Jehovas vitne skal gjøre alt så detaliert. Han er er større enn englene men mindre enn Gud.

Vi tror ikke at Jesus er Gabriel - men Bibelen omtaler derimot Mikael og Jesus som likeverdige i åndeverdenen. Med andre ord er det mye som indikerer at Guds førsteskapte ble kalt Mikael FØR han kom til jorden som menneske og ble kalt Jesus. Husk at det navnet fikk han av nettopp Gabriel (Luk 1:26)

stlnet bruker mange av de mest vanlige skriftstedene som KAN underbygge en mulig treenighet i denne tråden og det er tydelig at han har lest Bibelen, men han utelater det faktum at det for det første er og blir en menneskeskapt lære i tillegg til at Biblen i sin helhet understreker at det er bare EN Gud, han har en sønn (førstegrøde) og den kraft de besitter - den hellige ånd.

Skrevet

Vi tror ikke at Jesus er Gabriel - men Bibelen omtaler derimot Mikael og Jesus som likeverdige i åndeverdenen. Med andre ord er det mye som indikerer at Guds førsteskapte ble kalt Mikael FØR han kom til jorden som menneske og ble kalt Jesus. Husk at det navnet fikk han av nettopp Gabriel (Luk 1:26)

stlnet bruker mange av de mest vanlige skriftstedene som KAN underbygge en mulig treenighet i denne tråden og det er tydelig at han har lest Bibelen, men han utelater det faktum at det for det første er og blir en menneskeskapt lære i tillegg til at Biblen i sin helhet understreker at det er bare EN Gud, han har en sønn (førstegrøde) og den kraft de besitter - den hellige ånd.

Her er bevis på at Jehovas vitner tar feil av Jesus, jo han er ikke Gud men heller ikke en engel, denne kristne menigheten har rett:

Kristadelfianere

http://no.wikipedia.org/wiki/Kristadelfianerne

De forkaster den alminnelige læren om treenigheten. De tror at det er bare én Gud, Faderen. Den Hellige Ånd er Guds kraft. Jesus er Guds Sønn, født av jomfru Maria. Han hadde ingen førmenneskelig tilværelse. Ved sitt syndefrie liv åpnet Jesus veien til frelse fra døden.[5]

Jesus skal komme tilbake til jorden og opprette et rike.[6]

Her er et bevis på at Jesus ikke er en engel:

Brevet til hebreerne:

1,5

Sønnen står over englene

For aldri har Gud sagt til noen engel;

Du er min sønn,

jeg har født deg idag

Skrevet

Her er bevis på at Jehovas vitner tar feil av Jesus, jo han er ikke Gud men heller ikke en engel, denne kristne menigheten har rett:

Kristadelfianere

http://no.wikipedia.org/wiki/Kristadelfianerne

De forkaster den alminnelige læren om treenigheten. De tror at det er bare én Gud, Faderen. Den Hellige Ånd er Guds kraft. Jesus er Guds Sønn, født av jomfru Maria. Han hadde ingen førmenneskelig tilværelse. Ved sitt syndefrie liv åpnet Jesus veien til frelse fra døden.[5]

Jesus skal komme tilbake til jorden og opprette et rike.[6]

Her er et bevis på at Jesus ikke er en engel:

Brevet til hebreerne:

1,5

Sønnen står over englene

Du er min sønn,

jeg har født deg idag

Tror du finner teokratiske bevis på wiki?

Mikael betegnes forøvrig som erkeengelen - i entall

Skrevet

Tror du finner teokratiske bevis på wiki?

Mikael betegnes forøvrig som erkeengelen - i entall

Mikael er forsatt en engel!

Brevet til hebreerne:

1,5

Sønnen står over englene

Du er min sønn,

jeg har født deg idag

Skrevet

Mikael er forsatt en engel!

Brevet til hebreerne:

1,5

Sønnen står over englene

Du er min sønn,

jeg har født deg idag

Jeg får bruke en kommunikasjonsform du ser ut til å ha litt mere overbærenhet overfor :)

http://no.wikipedia.org/wiki/Erkeengelen_Mikael

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...