Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips til enkel og skånsom hjemme bleking av tenner???

Videoannonse
Annonse
Gjest shirelle
Skrevet

det fins ikke. bleking av tenner hjemme er ikke skånsomt. ødelegger emaljen og tannkjøttet

Gjest Candide
Skrevet

Jeg har brukt SmileLab. Det er slike strips man fester på tennene, og har de på i tre kvarter. Funker kjempebra synes jeg! Jeg betalte 500 kr for en pakke.

Skrevet

det fins ikke. bleking av tenner hjemme er ikke skånsomt. ødelegger emaljen og tannkjøttet

Det skader ikke emaljen om man ikke bruker det så ofte

Gjest shirelle
Skrevet

Det skader ikke emaljen om man ikke bruker det så ofte

men hva er ofte?

jeg brukte whitestrips litt, og opplevde å få veldig rødt tannkjøtt, er redd det har gått litt oppover tennene og :( enda jeg var påpasselig med å ikke få stripsen på tannkjøttet.

har også fått litt gjennomsiktige tenner. det hadde jeg ikke før.

så jeg anbefaler ikke å bruke whitestrips i hvertfalll.

Skrevet

Skulle jeg bleket tennene hadde jeg fått det gjort hos tannlegen.

Skrevet

Gå til tannlegen din, så lager han skinner til akkurat dine tenner som du skal gå med en viss periode. Det er den beste måten å bleke tennene på.

Du kan også gjøre det hos tannlegen, men det er mindre skånsomt enn hjemmeblekingen. Dette gjelder kun hjemmeblekingen du får av tannlegen. Den du kjøper på nettet etc. er ikke bra.

Koster ca. 3500-5000 kroner.

Skrevet

Jeg har brukt Dentaworks, og det eneste jeg merket var litt ising i tennene den første uken, men det var ikke ulevelig. Resultatet ble kjempebra og jeg har vært hos tannlegen flere ganger etterpå som fortsatt skryter av at jeg har sterke of friske tenner og emalje. Og jeg har heller aldri hatt hull.

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke veldig skånsomt om man gjør det hos en tannlege heller... Hvite tenner, er faktisk ikke friske tenner... Emalje er mer eller mindre gult, så for å få hvite tenner, må man slite vekk emalje, og det er det eneste som beskytter tennen. Den kommer aldri tilbake.

• Liker 2
Gjest Badabing
Skrevet (endret)

men hva er ofte?

jeg brukte whitestrips litt, og opplevde å få veldig rødt tannkjøtt, er redd det har gått litt oppover tennene og :( enda jeg var påpasselig med å ikke få stripsen på tannkjøttet.

har også fått litt gjennomsiktige tenner. det hadde jeg ikke før.

så jeg anbefaler ikke å bruke whitestrips i hvertfalll.

Her også! Jeg hater Whitestrips, det er det dummeste påfunnet jeg har gjort for å spare penger.

Nå har jeg vært hos tannlegen og fått laget blekeskinner der. Ja, det var dyrt, men jeg har de resten av livet.

Edit: jeg betalte forresten ikke så mye som 5000. Tror jeg ga 3000. 1500 for skinne til overkjeven, og 1500 for den nede.

Endret av Badabing
Skrevet (endret)

Har selv brukt Crest Whitestrips etter at en god venninne av meg anbefalte dem etter studieopphold i USA. Om man har sensitive tenner og skadet/svak emalje bør man selvfølgelige styre unna, så en tur til tannlegen først bør man virkelig ta seg for å få bekreftet om tennene tåler det. Selv har jeg aldri hatt et hull eller andre tannproblemer, og tannlegen mener også at jeg har god og sterk emalje. Så har nå nettopp kjøpt meg en ny ladning med Crest fra Ebay:)

Endret av Basi
Gjest Badabing
Skrevet

Tennene mine tålte det, men ikke tannkjøttet..

Skrevet

Jeg har lest at man kan pusse tennene med bakepulver av og til.

Har aldri prøvd dette selv, men andre folk skriver at tannlegen har sagt det er ok i moderate mengder. Men husk å puss med vanlig tannkrem rett etterpå.

det skader sikkert emaljen, men det gjør vel all tannbleking...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...