Gå til innhold

Klarer ikke å beherske godisspisingen i helgen, HJELP!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså, det tar helt av!!

Jeg klarer ikke stoppe når jeg først begynner. Spesielt når det gjelder chips. Ender med at jeg blir kvalm og uvel og føler jeg ruller meg i seng. Og dette skjer HVER gang jeg spiser godis i helgen.

Kan fint ta en liten sjokoladebit på en hverdag uten å ta helt av, men i helgen er jeg bunnløs.

Hvordan skal jeg klare å slutte med dette?

Å slutte helt med godis er ikke et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøpe mindre poser med chips/godis?

Ja, det jeg må prøve på...

Men deler med mannen og og han må jo få spise så mye han vil.

Men kanskje vi bare må handle hver for oss...

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det jeg må prøve på...

Men deler med mannen og og han må jo få spise så mye han vil.

Men kanskje vi bare må handle hver for oss...

TS

Kanskje du spiser mest mulig for å få mest mulig, litt konkurranse instinkt? Det pleier jeg å få. Frykt for at han skal spise opp alt sammen. :gjeiper:

Her funker kun hver sin pose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp mindre mengder godteri. Har dere så mye at både mannen din kan tilfredsstilles OG du kan spise så myr at du føler du har overspist, så har dere for mye tilgjengelig. Jeg elsker selv godteri, og mitt beste tips er rett og slett å ha mindre. Prøv å spre det du har utover kvelden, istedet for å knerte en hel pose så fort du klarer. Bestemt deg for hva slags godteri du skal kjøpe før du drar til butikken, og hold deg til f.eks de to tingene du bestemte deg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du spiser mest mulig for å få mest mulig, litt konkurranse instinkt? Det pleier jeg å få. Frykt for at han skal spise opp alt sammen. :gjeiper:

Her funker kun hver sin pose.

Minner litt om når hestene i stallen får mat på fellesen når de av og til står ute, den ene stresser med å få spist mest mulig fra de andre, men når vi satte alle hver for seg, spiste alle lite i ro og mak :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min SLUKER kaker, godteri, is etc. Jeg blir ofte stresset for jeg er redd for at jeg ikke skal få nok, så det endte ofte opp med at jeg satt og nesten kappspiste med han.

Så her ble løsningen og dele alt i 2. Hver sin godteskål, fat med småkaker etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrlighet!! Å dele i to skåler for å "sikkre" seg nok snop blir faktisk for dumt spør du meg ;) en pose hver er også ekstremt mye!! dere har nok for mye i hus om du kan spise deg uvell, og mannen din få sin dose! Kjøp inn mindre :) prøv å spis sakte. Jeg blir bare glad om mannen spiser mer enn meg. Da har jeg fått smakt på godsakene med alikevellspart kalorier.

Endret av Redbull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrlighet!! Å dele i to skåler for å "sikkre" seg nok snop blir faktisk for dumt spør du meg ;) en pose hver er også ekstremt mye!! dere har nok for mye i hus om du kan spise deg uvell, og mannen din få sin dose! Kjøp inn mindre :) prøv å spis sakte. Jeg blir bare glad om mannen spiser mer enn meg. Da har jeg fått smakt på godsakene med alikevellspart kalorier.

Men det er litt kjipt da jeg liker å sitte med godisen i flere timer. For meg er kosen å fordele det utover kvelden. Han sluker det på 10 minutter(seriøst; for 2 dager siden spiste han en 6 pakning med Kvikk Lunsj på tiden det tok å koke opp tomatsuppen vi skulle ha).

For oss er det bedre å dele på hvert sitt fat/skål. Da kan begge spise i sitt tempo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrlighet!! Å dele i to skåler for å "sikkre" seg nok snop blir faktisk for dumt spør du meg ;) en pose hver er også ekstremt mye!! dere har nok for mye i hus om du kan spise deg uvell, og mannen din få sin dose! Kjøp inn mindre :) prøv å spis sakte. Jeg blir bare glad om mannen spiser mer enn meg. Da har jeg fått smakt på godsakene med alikevellspart kalorier.

Javel, det er for dumt, spør vi deg. Men ikke for meg og tydeligvis andre her. Om jeg ikke deler snop i MIN og hans skål, så blir det ikke snop på meg. En gang ble det satt frem snop på bordet, det var før jeg innså hva for en slukhals det er, og jeg måtte på do. Kom tilbake etter kanskje 15 min, og det var såvidt snop igjen! Løsningen ble ganske klart at enten deler vi det opp, ellers får jeg ingenting. Bra det funker for deg, men vi andre liker også å kose oss litt, og trenger ikke å spare oss for kaloriene da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her deles det også ofte opp i mitt og hans.

Jeg liker å kose meg med godteriet/chipsen, han sluker det nesten helt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrlighet!! Å dele i to skåler for å "sikkre" seg nok snop blir faktisk for dumt spør du meg ;) en pose hver er også ekstremt mye!! dere har nok for mye i hus om du kan spise deg uvell, og mannen din få sin dose! Kjøp inn mindre :) prøv å spis sakte. Jeg blir bare glad om mannen spiser mer enn meg. Da har jeg fått smakt på godsakene med alikevellspart kalorier.

Nå er du litt trang i synet. Å dele opp i skåler er veldig smart, og det hadde du visst selv om du hadde en maursluker til kjæreste. Og en pose kan være fryktelig mye forskjellig det. De finnes vel på alt fra 10g og oppover, alt etter hva man ønsker å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere har sånne mannfolk så forstår jeg dere altså!! :)

Prøv å sett frem en skål chips, la an spise den opp, og bli skikkelig skuffa når du "plutselig" oppdager at den er tom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når dere har sånne mannfolk så forstår jeg dere altså!! :)

Prøv å sett frem en skål chips, la an spise den opp, og bli skikkelig skuffa når du "plutselig" oppdager at den er tom ;)

Haha...en gang delte vi en pose med sjokolade(sånne med forskjellige sjokoladeting). Da jeg kom ut fra badet hadde han byttet all marsipansjokoladen fra min skål :sjokk: til noe jeg ikke var så glad i fordi hans favoritt også er marsipansjokolade :sprettoy:

Jeg må defor vokte godt over godteskålen min :trampe:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha...en gang delte vi en pose med sjokolade(sånne med forskjellige sjokoladeting). Da jeg kom ut fra badet hadde han byttet all marsipansjokoladen fra min skål :sjokk: til noe jeg ikke var så glad i fordi hans favoritt også er marsipansjokolade :sprettoy:

Jeg må defor vokte godt over godteskålen min :trampe:

Da hadde jeg virkelig skaffa meg min egen godteskål ja!! :) jeg tar tilbake det jeg sa i første kommentaren min ;)

Endret av Redbull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...