AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #1 Skrevet 23. oktober 2011 Hei. Jeg velger å poste dette som anonymt selv om jeg ikke er så fan av anonyme brukere. Jeg leter etter råd og hjelp av kvinneguidens kvinner og menn. Jeg har akkurat blitt alenemor i en alder av 20. Min datter er snart 6 mnd og jeg har en liten anelse av at jeg er gravid igjen (med samme barnefar !). Jeg har ikke hatt fast jobb (av div. årsaker), så jeg har ingen jobb å gå tilbake til akkurat nå. Jeg er nav klient og får penger derfra. Jeg er under et tiltak som gjorde at jeg jobber 2 ganger i uken før jeg fikk min datter og dette førte til at jeg fikk/får 7000 kr etter skatt. Han som var min samboer fikk nesten 20 tusen i lønning så vi klarte oss helt greit økonomisk. Nå som jeg er blitt alene med min datter og kanskje gravid igjen (!!) lurer jeg på hvordan vi skal klare oss økonomisk. Hvor mye betaler nav i husleie for alenemødre itillegg til penger som skal gå på mat, klær, legebesøk osv.. ? Håper virkelig på svar. Hilsen en fortvilet ung mamma.
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2011 #2 Skrevet 23. oktober 2011 få deg en utdannelse og slutt å vere nav klient! barn ja dei har da en far. vis han er bedre egnet burde han ta vare på barna mens du får deg utdannelse og jobb. så lei av sutrete nav mødre uten mål i livet!! 1
Gjest Haveman,tyNati Skrevet 23. oktober 2011 #3 Skrevet 23. oktober 2011 Du får henvende deg til nav i morgen, så får du et riktig svar.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #4 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg vil ikke ha svar fra sure kvinnemennesker som ikke skriver får å hjelpe med for å være frekk. God natt til deg. Ts
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #5 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg vil ikke ha svar fra sure kvinnemennesker som ikke skriver får å hjelpe med for å være frekk. God natt til deg. Ts Og nei, han er ikke egnet til å ha dem. Da hadde dette ikke vært et problem. Ts
Gjest Tantek Skrevet 23. oktober 2011 #7 Skrevet 23. oktober 2011 Du får bostøtte og barnebidrag. Om du fortsetter på aap må du være i tiltak eller behandling. Overgangsstønad får du i inntill 3 år. Det finnes stønader slik at dere klarer dere, men fett blir det ikke. Du får supplerende sosialhjelp om foreldrepengrr/aap er mindre enn sosialhjelp vs faste utgifter. Håper det går fint med deg, forstår fortvilelsen. Kontakt nav or å få eksakte tall. Men først bør du inne ut om du venter nr 2. Klem 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #8 Skrevet 23. oktober 2011 Hvorfor er ikke barnefar egnet til å ta vare på barnet/barna sine? Dersom årsaken til dette ikke dukket opp over natten så synes jeg det er hårreisende at du kanskje er gravid igjen med samme mann... 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #9 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg ville i denne situasjonen vurdert abort, for er ikke far egnet til å ta seg av barna vil jeg si at du ikke bør få et barn inn i en slik verden der barnet skal føle seg uvelkommen av faren sin. Selv om mor tar seg godt av barnet, vil barnet alltid ha et savn etter far. Barnet kan faktisk få mange problemer på grunn av dette, og det er ganske egoistisk å velge å få dette barnet. Skal nås vare på spørsmålet ditt. Nav betale rikke for husleien din, for du får overgangsstønad i tre år, dobbel barnetrygd, bidrag og kanskje bostøtte om husleien er for dyr. Men nav betaler ikke husleien din, for den må du dekke selv med det du får utbetalt. 1
Gjest gjest Skrevet 23. oktober 2011 #10 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg ville i denne situasjonen vurdert abort, for er ikke far egnet til å ta seg av barna vil jeg si at du ikke bør få et barn inn i en slik verden der barnet skal føle seg uvelkommen av faren sin. Selv om mor tar seg godt av barnet, vil barnet alltid ha et savn etter far. Barnet kan faktisk få mange problemer på grunn av dette, og det er ganske egoistisk å velge å få dette barnet. Skal nås vare på spørsmålet ditt. Nav betale rikke for husleien din, for du får overgangsstønad i tre år, dobbel barnetrygd, bidrag og kanskje bostøtte om husleien er for dyr. Men nav betaler ikke husleien din, for den må du dekke selv med det du får utbetalt. Tror det er fint for barna å ha hel søsken..
Gjest Kvikklunsj Skrevet 23. oktober 2011 #11 Skrevet 23. oktober 2011 Så fint at MINE skattepenger går til deg da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå