AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #1 Skrevet 22. oktober 2011 Jeg vasket nettopp ansiktet mitt og renset huden skikkelig... De lysende illrøde kvisene lyser mot meg når sminken er av. JEG blir så utrolig lei meg Jeg telte kvisene. 26. Noen er ganske store og mange mindre. Jeg er i midten av 20-årene og har egentlig aldri hatt noen store problemer med uren hud før det siste året. Vet ikke hvorfor. Det var slik før jeg begynte på p-piller også, men ikke blitt noe bedre. Jeg renser huden 2 ganger om dagen og bruker ansiktsmaske ca. 1 gang i uken + peeling 1-2 ganger. Bruker fuktighet også. Er problemet mineralpudret jeg bruker? Har brukt samme merke en lang stund. Burde jeg prøve noe annet? Ellers har jeg et variert kosthold med grønnsaker ++ Blir bare så utrolig deprimert av mitt "naturlige" ansikt. Orker snart ikke mer!
Gjest badeand1 Skrevet 22. oktober 2011 #2 Skrevet 22. oktober 2011 jeg pleier å få kviser av fuktighetskrem, så det har jeg slutta med. Bruker aldri sminke sånn at huden får puste, også bruker jeg garnier 3 in 1 og den har hjulpet meg. + skinoren som man får hos hudlegen. Spiser du usunn mat? Det kan være noe av årsaken. Eller kanskje du har fet/oljete hud? man kan få kviser av det.
kaprifolen Skrevet 23. oktober 2011 #3 Skrevet 23. oktober 2011 Kjøpt bodyshops tea-tree serie! LOVER deg, den er så genial!!!!!
Zesaria Skrevet 23. oktober 2011 #4 Skrevet 23. oktober 2011 Kjøpt bodyshops tea-tree serie! LOVER deg, den er så genial!!!!! Jeg fikk bare tørr hud av den serien. Endte med både uren og tørr hud.
Gjest D_flatmajor Skrevet 23. oktober 2011 #5 Skrevet 23. oktober 2011 Det kan godt være mineralpudderet du bruker, prøv å bytt merke. Vet om flere som har merka bedring. Ellers så kan det være smart å investere i "skikkelig" hudpleie (altså, fra hudpleier). Dette er veldig dyrt, så jeg gjør det ikke selv. Men mange har gode erfaringer.
Lulilelu Skrevet 23. oktober 2011 #6 Skrevet 23. oktober 2011 Hvilken produkter bruker du? Butikk eller hudpleiemerker?
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #7 Skrevet 24. oktober 2011 Bruker serien Nutriganics fra Body Shop og Clinique "anti-blemish solutions" og ellers "One-Step Gentle Exfolitating Cleanser" fra Clarins og "Spotless Purifying Two-in-one mud cleanser/mask" fra Aco (kjøpt på apotek). Renser også med klorhexidin og bazimyzin jevnlig på kvisene. Er det noen som har sminke og anbefale for uren hud da? Jeg går i alle fall ikke uten sminke med disse kvisene, da kommer jeg ikke gå utfor dør!
mari4ever Skrevet 24. oktober 2011 #8 Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Jeg vil tro du bruker altfor mange produkter som ikke er effektive nok på din hud. Det at du også blander såpass mange serier er også lite heldig, og spesielt fra forskjellige merker som the body shop og clinique. Den anti blemish serien er kun for de som har veldig uren hud, den er også uttørkende på huden,slik at du produserer mer kviser. det er også veldig viktig å få sett hvilken hudtype du har( kombinert, fet, tørr) og hvilken tilstand den er i ( sensitiv, fuktighetsfattig, tørr) Bestill deg en time til hudanalyse, det er ofte gratis på hudpleie salonger. Rensen fra the body shop er beregnet til normal/tørr hud. Desverre har de på the body shop ikke effektive nok produkter. Hudpleie salonger har gode produkter som virker i lengden, og er med på å forbedre din hud. Jeg vil anbefale merker som Decleor og MD formulations. anbefaler deg å ta en titt på denne siden: www.hildechristina.com her står det mange gode tips angående kviser og forebygging av nye kviser, hvilke produkter du burde gå for osv. ellers kan du sende en mail til meg og spørre om råd. jeg er utdannet hudpleier. Endret 24. oktober 2011 av mari4ever 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå