Gjest henriett3 Skrevet 22. oktober 2011 #1 Skrevet 22. oktober 2011 (endret) Hei! En venninne av meg har ikke et veldig bra forhold til faren hennes, og de ser hverandre svært lite. Men når hun kommer på besøk, går han og holder rundt henne og kysser henne flere ganger på kinnet, og klasker henne på rumpa og sier "sportsrumpe!" noe venninnen min synes er veldig ubehagelig. Hun har hatt mareritt om at faren voldtar henne osv, og er redd for at han ser på henne når hun sover over. Det jeg lurer på er hvordan hun skal fortelle faren at hun synes det er ubehagelig? Skal hun bare dytte han unna, eller skal hun sette seg ned og prate med han? Kan tenke meg at han kan bli veldig lei seg viss han ikke mener noe med det han gjør. Og i tillegg har de ikke et bra forhold fra før av. PS: Han gjør ikke dette med noen av søsknene hennes. Endret 22. oktober 2011 av henriett3
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #2 Skrevet 22. oktober 2011 hvor gammel er hun? æsj. faren ga meg såvit en klem
Gjest henriett3 Skrevet 22. oktober 2011 #3 Skrevet 22. oktober 2011 hvor gammel er hun? æsj. faren ga meg såvit en klem Jenta er midt i tenåra
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2011 #4 Skrevet 22. oktober 2011 jeg synes hun skal dytte han unna. det gjorde jeg med mamma. og klapset henne på hendene når hun tok ved brystet mitt. hun slutter rimlig fort da.
Gjest Sevastra Skrevet 23. oktober 2011 #5 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg synes hun skal sette ei grense for hva som er greit, og si ifra til han om dette. Helst mens det er noen andre til stedet, bare så hun er sikker på at det ikke skjer henne noe. Jeg vokste opp i et voldelig hjem og faren min pleide å prate til meg om sex på en upassende måte og han smekka meg også på rompa. Ved noen anledninger antasta han meg også. I senere tid oppdaga jeg at han så på med når jeg onanerte. dette ga en forferdelig knekk på min egen selvfølelse og menneskeverd. Jeg har vært plaget med drømmer om at han voldtar meg i flere år. Heldigvis skjønte moren min tegninga og fikk oss bort derfra før det var "for sent". 1
Gjest engel Skrevet 23. oktober 2011 #6 Skrevet 23. oktober 2011 Jeg synes hun skal sette ei grense for hva som er greit, og si ifra til han om dette. Helst mens det er noen andre til stedet, bare så hun er sikker på at det ikke skjer henne noe. Jeg vokste opp i et voldelig hjem og faren min pleide å prate til meg om sex på en upassende måte og han smekka meg også på rompa. Ved noen anledninger antasta han meg også. I senere tid oppdaga jeg at han så på med når jeg onanerte. dette ga en forferdelig knekk på min egen selvfølelse og menneskeverd. Jeg har vært plaget med drømmer om at han voldtar meg i flere år. Heldigvis skjønte moren min tegninga og fikk oss bort derfra før det var "for sent". Uff, så fælt! ... Men, hvordan kunnne han se på deg når du onanete? Gjemte han seg i skapet? 3
Gjest engel Skrevet 23. oktober 2011 #7 Skrevet 23. oktober 2011 jeg synes hun skal dytte han unna. det gjorde jeg med mamma. og klapset henne på hendene når hun tok ved brystet mitt. hun slutter rimlig fort da. Er du jente? Gjorde moren din virkelig dette med deg?
Gjest Anton_Ym Skrevet 23. oktober 2011 #8 Skrevet 23. oktober 2011 Det finnes både kvinnelige pedofile/hebefile og kvinnelige overgripere. Å si "gjorde hun virkelig dette mot deg" kan oppfattes som at du ikke tror på utsagnet. Jeg sier ikke at du mente det sånn, kun at det burde ha vært sagt på en annen måte. 1
Gjest Gjest Skrevet 23. oktober 2011 #9 Skrevet 23. oktober 2011 man skal ikke klå på ett annet menneske uten det andre sitt samtykke,enten det er den ene eller den andere. si fra!! 1
Gjest Sevastra Skrevet 23. oktober 2011 #10 Skrevet 23. oktober 2011 Uff, så fælt! ... Men, hvordan kunnne han se på deg når du onanete? Gjemte han seg i skapet? Han stod i døra til rommet mitt med døra på klem slik at han akkurat så inn. Jeg oppdaget det med at når jeg var ferdig en gang, så så jeg at døra stod på klem og synes dette var rart da jeg alltid lukker den. Jeg gikk og lukket døra og da kom han inn på rommet mitt, han hadde sittet rett utenfor døra. Han sa: "nå må du legge deg, det er sent. Vi vil ikke at du skal være trøtt i morgen." jeg tror han gjorde det bare for å hevde seg og vise at han hadde vært der hele tiden.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #11 Skrevet 23. oktober 2011 Det finnes både kvinnelige pedofile/hebefile og kvinnelige overgripere. Å si "gjorde hun virkelig dette mot deg" kan oppfattes som at du ikke tror på utsagnet. Jeg sier ikke at du mente det sånn, kun at det burde ha vært sagt på en annen måte. Jeg mente det ikke sånn. Jeg ble så sjokkert ... Hadde faren hennes gjort det hadde jeg ikke blitt sjokkert, fordi det er så vanlig at menn forgriper seg på jenter og gutter. Men at en kvinne forgriper seg på datteren eller sønnen sin, det er ikke så vanlig å høre om, og da blir jeg litt sjokkert...
Gjest badeand1 Skrevet 23. oktober 2011 #12 Skrevet 23. oktober 2011 Det finnes både kvinnelige pedofile/hebefile og kvinnelige overgripere. Å si "gjorde hun virkelig dette mot deg" kan oppfattes som at du ikke tror på utsagnet. Jeg sier ikke at du mente det sånn, kun at det burde ha vært sagt på en annen måte. Tolka det som at hun ble sjokkert over at det var moren hennes, jeg. Ikke at det var en kvinne. 1
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2011 #13 Skrevet 23. oktober 2011 Han stod i døra til rommet mitt med døra på klem slik at han akkurat så inn. Jeg oppdaget det med at når jeg var ferdig en gang, så så jeg at døra stod på klem og synes dette var rart da jeg alltid lukker den. Jeg gikk og lukket døra og da kom han inn på rommet mitt, han hadde sittet rett utenfor døra. Han sa: "nå må du legge deg, det er sent. Vi vil ikke at du skal være trøtt i morgen." jeg tror han gjorde det bare for å hevde seg og vise at han hadde vært der hele tiden. Jeg hadde en lignende far, men han døde heldigvis - av naturlige dødsårsaker ... sånn at ingen skulle misforstå. Bra moren min fikk han bort fra deg, da
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #14 Skrevet 24. oktober 2011 Tolka det som at hun ble sjokkert over at det var moren hennes, jeg. Ikke at det var en kvinne. Ja, det var det jeg mente. Men likevel er jo kvinnelige overgripere litt mer tabu enn mannlige...
Avalon Skrevet 24. oktober 2011 #15 Skrevet 24. oktober 2011 Hvis hun ikke klarer/våger å si i fra til faren sin selv, så bør hun si i fra til noen andre voksne som hun stoler på. Slike ting er ikke greit! 1
Gjest Gjest Skrevet 25. oktober 2011 #16 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg synes at hun bør gi grei beskjed i situasjonen, både ved kroppspråk og verbalt. Og ikke være redd for at noen skal høre henne. Tenk på hvordan du ville reagert på en villt fremmed på byen. Hvis han ikke skjønner alvoret bør hun ta det opp med moren/noen andre som kan sette ham på plass. Evt selvforsvarskurs?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå