Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest gjest for nå
Skrevet

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal skrive dette, håper at noen flytter emnet om jeg valgte feil kategori!

Jeg har et alvorlig problem, men det er komplisert så jeg må prøve å forklare det.

Jeg har en forlovede som jeg forlot for første gang på 2 år for å dra hjem til jul. Han har aldri møtt min familie, men de har snakket over telefonen og ser ut til å komme overens.

Jeg har ikke besøkt min familie på 4 år (vi har møttes på andre måter) fordi naboen deres ble min voldtektsmann for 5 år siden. forrige gang jeg var hjemme prøvde han å ta livet av meg.

Nå har jeg vært hjemme her i 2 uker og skal være her i 3 uker til. men jeg har altså ikke fått være i fred for denne naboen. jeg prøvde å fortelle dette til min mor, men hun sa at jeg kun ville dra herifra for å tråkke på hennes følelser. Jeg prøvde så godt jeg kunne å få henne til å forstå at jeg er livredd for å være her.

Jeg trodde at hun forsto, men skjønte at jeg tok feil neste morgen. ble vekket av at min bror dro meg ut av sengen etter håret (vi er begge over 20 år.. han nærmere 30). Han tok strupetak på meg og sa at om jeg dro nå så kom jeg til å ødelegge julen for alle andre. og om jeg dro så kom han til å kjøre hodet mitt gjennom veggen og jeg måtte bare glemme å komme hjem etter dette. Da jeg sa at "ja, men da drar jeg" slo han til meg.

etter at han hadde brutt meg helt ned med trusler og ufine ord fikk han meg til å love at jeg ikke skulle dra.

men problemet var at jeg allerede hadde lovet min forlovede at jeg skulle dra. ellers ville han komme og hente meg.

jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. jeg har mest lyst til å snike meg ut og ta neste fly hjem, men herregud, jeg er da et voksent menneske og skal ikke måtte snike meg ut sånt? Eller?

Er det bare jeg som synes dette er helt sykt?

eneste grunnen til at jeg ennå sitter i dette huset er fordi jeg er livredd for å dra noen steder. for å ikke nevne den dårlige samvittigheten min bror har påført meg fordi jeg prøvde å ødelegge julen for alle.

trenger virkelig noen råd!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg kan ikke endre innlegget mitt siden jeg var gjest, men jeg vil bare få legge til at jeg har akkurat fått beskjed om at min forlovede er syk. alvorlig syk. og jeg kan ikke dra og være sammen med han..

dette ser ut til å bli min verste jul noensinne :cry:

Skrevet

Først - annmeld naboen din til politiet. Deretter må du selvfølgelig bare reise. Du kan jo skrive et brev til familien din der du forklarer hvorfor - også dette med naboen, de har tydeligvis ikke hørt deg ettersom de ikke tar det alvorlig. Deretter annmeldelsen og så neste fly til samboeren din. Utover det ville jeg absolutt revurdert forholdet til familien, om jeg i det hele tatt ønsket kontakt med dem. Men det kan jo være vanskelig for meg å si ettersom det er mulig du var veldig opprørt da du skrev innlegget.

Håper det går bra med deg og ønsker deg lykke til selv om det høres litt merkelig ut å si slikt i en slik situasjon.

Skrevet

REIS! Uansett hva din familie måtte velge å legge i det at du reiser, så er det bare du som vet hvorfor! Gjør som Atmi sier, legg i gjen et brev hvor du forklarer hvorfor.

Hva slags mennesker er det som drar noen ut av senga etter håret???? :o Ikke den typen folk man ønsker å feire jul sammen med ihvertfall!!!

Skrevet

Jeg er helt satt ut... men er helt enig med de andre - kom deg vekk. Hva slags jul skal du få da?

Om ikke du kan være sammen med din forlovede (riktig god bedring) eller hans familie, så meld deg hos Bymisjonen eller Frelsesarmeen eller et annet sted de feirer jul for alle - også de som ikke har noen - og du skal se det blir jul allikevel.

Dessuten skal du ikke se bort fra at noen venner inviterer deg når de hører du er tilbake, og hvorfor. Hadde du vært min venn hadde i alle fall jeg gjort det. Ingen skal være alene når det er jul.

Skrevet

Hadde vel vurdert å kontakte politiet og anmeldt broren min for vold og trusler.

Herregud jente du er jo truet til å være der, jeg hadde reist på flekken!

Skrevet

Kom deg vekk så fort som mulig!! Forferdelig behandling familien din gir deg. Du fortjener jo selvfølgelig bedre enn dette!!

Lykke til! :klem2:

Gjest Anonymous
Skrevet

Enkelte ganger er ikke familiemedlemmer mennesker du har godt av å tilbringe tid med, selv om de er familie! Glem lojalitet og blodsbånd, glem redselen for broren din et øyblikk, pakk sakene dine og kom deg ut av huset uten å si noe til noen. Når du er hjemme hos forloveden sin kan du jo ta kontakt når du ønsker det. Men blir det for vanskelig for deg syns jeg du skal "glemme" familien din denne julen, kose deg med mannen din - og heller ta oppgjøret senere! Lykke til. :D

Skrevet

meg over her...

Skrevet

Pakk sakene så fort som mulig og kom deg ut!

Anmeld naboen og broren din - ta deg av din forlovede og hygg deg sammen med ham. Om ikke familien din forstår at du er offeret her så kutt dem ut :evil:

Skrevet

REIS!

Du har ikke "plikt" til å feire jul med familien. Hvordan jul vil det bli - hvis du skal være der - og være livredd - og bare være der pga trusler.

Familie er ikke noe vi velger - men noe vi får.. og det er ikke noen grunn til å gå på akkord med seg selv bare fordi det er "familie".

Familie burde være der for hverandre - og støtte hverandre.. og det burde jo være en selvfølge at du burde hatt familiens støtte for å reise til foloveden din..

Du og forloveden din er det viktigste for dere. Han trenger sikker deg - og du trenger å være hos ham.

Skrevet

Ødelegg ikke muligheten for noe positivt ved å sitte fast i det negative..

:wink:

Skrevet

Kom deg vekk før de ødelegger deg helt/tar livet av deg, kutt all kontakt og lev ditt eget liv.

Du har det bedre uten dem !

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg som startet tråden.

har prøvd å snakke med min mor igjen. nytter ikke i det hele tatt. hun bryr seg ikke en gang om at min forlovede ligger på sykehuset. jeg frykter faktisk for hva som skjer neste gang broren min kommer innom. nytter jo ikke å ringe politiet når de er venner av familien.

forloveden sier at han kan komme hit og hente meg straks legene lar han.. han vil betale over 7500 kr i billettene hit bare for å hente meg hjem. er bra at i allefall noen bryr seg om meg.

er det ikke imot norsk lov å holde noen imot dems vilje? det trodde i allefall jeg.

takk for all støtten. og ja, etter dette skal jeg nok sørge for å bryte all kontakt med dem. må nok endre både telefonnummer og adresse, de har dukket opp på døra før om jeg ikke vil komme hjem til jul/påske.

Gjest sexysadie
Skrevet

kom deg til helvete unna den gærne naboen, syke bror din og ufølsomme mor.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Gjør det du må. Dette behøver du ikke å finne deg i.

Skrevet

:o Blir helt matt jeg av slik oppførsel! Hva slags "familie" er det du har??Reis hjem og ta deg av din syke samboer!! Det er en ordre! :blunke:

Blir så :frustrert::sinna::kjempesinna:

:nisse:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Mitt råd til deg er å ta med den vesken med penger, og si du skal en liten tur i butikken. Dra deretter så fort som f*** bort der i fra, og vend aldri nesen hjem igjen.

Fy flate for en familie, beklager, men nå ble jeg sint. Går det virkelig an å bli så ÅÅÅÅÅÅ

Kom deg ut, vær så snill

Skrevet

Ja, reis! NÅ!!! Du må ikke ødlegge jula di med å sitte hos en sånn familie og vite at kjæresten din er syk et helt annet sted. Skriv et brev om du føler det er lurt, snik deg ut si du skal besøke ei venninne, gå i butikken, hva som helst, bare du kommer deg avgårde!

Ellers tenkte jeg med engang at naboen og broren din må meldes til politiet. Og du må prøve! Håper at det du sier at de er venner av broren din bare er noe han har prøvd å skremme deg med. De skal ta deg på alvor, ellers bør du bare gå "høyere" opp med det om det ikke hjelper på (den lille?) plassen deres.

Lykke til! Forsto plutselig hvor bra jeg har det!

En liten trøste klem fra meg! :trøste:

Skrevet

Du er mer voksen du, selv om du reiser fra de. Enn de menneskene som er familien din og ikke klarer vise deg den forståelse og omsorg du nå trenger.

Noen ganger er det både viktig og riktig å tenke på seg selv foran alle andre. Jeg mener sterkt dette er en av de gangene dette gjelder.

Lykke til, uansett hva du gjør. Håper du får en ok jul uten for mye bekymringer og sorger.

:trøste:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...