Gå til innhold

Familien kommenterer kroppen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har noen ekstra kilo å dra på, og kunne gått ned 15 kg uten at det hadde gjort noe. Jeg er klar over det.

Men jeg er bare tenåring og det er så sårende å høre hele tiden at jeg må skjerpe meg. Jeg vet jo det, men jeg får dårlig selvtillit av det. Spiser jeg for stor porsjon middag får jeg kommentarer på det. Eller hvis jeg tar smør på brødskiva eller har lyst til å ta meg en brus.

Alle er så kroppsfikserte og jeg blir så sliten av det. Kan de ikke bare la meg få være feit i fred? Det er mitt valg.

Hva syns dere? Greit, kanskje ikke noe konkret spørsmål da, men måtte bare få ut litt frustrasjon.

Mamma er jo feit selv, så syns det er så hyklersk å klage på meg når hun er tjukk selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd å si det til dem da?

Kan jo være at de bare er bekymret over deg..

Jeg er ikke så tjukk at jeg vil si at det er en fare for helsa mi. Jeg er ikke ekstremt overvektig. Lubben er kanskje rette ordet. Jeg veier ikke over 100 kilo eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er fornøyd med kroppen din slik så gi beskjed om det. Om du faktisk er såpass overvektig at det kan få på helsen bør du jo høre på dem, og gå ned disse kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har noen ekstra kilo å dra på, og kunne gått ned 15 kg uten at det hadde gjort noe. Jeg er klar over det.

Men jeg er bare tenåring og det er så sårende å høre hele tiden at jeg må skjerpe meg. Jeg vet jo det, men jeg får dårlig selvtillit av det. Spiser jeg for stor porsjon middag får jeg kommentarer på det. Eller hvis jeg tar smør på brødskiva eller har lyst til å ta meg en brus.

Alle er så kroppsfikserte og jeg blir så sliten av det. Kan de ikke bare la meg få være feit i fred? Det er mitt valg.

Hva syns dere? Greit, kanskje ikke noe konkret spørsmål da, men måtte bare få ut litt frustrasjon.

Mamma er jo feit selv, så syns det er så hyklersk å klage på meg når hun er tjukk selv.

Jeg er helt sikker på at dette bunner i omsorg for deg. At mammaen din er overvektig selv betyr at hun vet hva det vil si å være tjukk og at dette er noe hun ikke unner deg. Dessverre høres det jo ut som om hun ikke klarer å formidle dette på en ok måte, det er ikke så enkelt bestandig.

Jeg synes du skal fortelle henne hvordan du det opplever det hun sier og se om ikke det kan hjelpe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den klassiske foreldre og stein i glasshus... foreldre henger seg ALLTID opp i det i ungene sine de er misfornøyd med seg selv.

Synes du skal si det rett ut til moren din jeg. "Du er jo ikke akkurat noen sylfide selv, kan du ikke konsentrere deg om deg sjøl?"

Som regel tør man ikke si sånt (ærlige ting) til foreldrene sine når man er ung, men noen ganger tror jeg bare begge parter har godt av det (selv om foreldrene selvsagt drar "jeg er sjokkert og forskrekket og du kan ikke si sånt til meg fordi jeg er foreldren din"-kortet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...