Gå til innhold

Brudepike/svenn, før eller etter bruden??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fundert litt på dette i det siste, og ble ikke enig med meg selv. Når man har brudepike/svenn, skal de gå foran eller etter bruden inn i kirken? Er vel noen regler om man har slep på kjolen eller ikke?

Noen som vet? :oops:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet og vet fru Blom, mine barn skal ihvertfall gå foran meg inn i kirken. Kan sikkert være veldig deilig å dele plassen i rampelyset med noen søte små.....

Skrevet

Dette har jeg også hørt ang slep, men presten som skal vie oss sa det var vanlig at de gikk foran inn og bak ut! Jeg vil uansett ha de foran meg inn, vil jo gjerne at de skal synes litt også da!

Skrevet

I de bryllupene jeg har vært i har brudepikene gått først - og strødd blomster på gulvet foran bruden.

Skrevet

Her ikke helt bestemt meg for om de skal gå foran oss ut også, men jeg tror det.

Gjest Anonymous
Skrevet

I England går iallefall brurepikene bak brura. Og det er noko med at visst der er slep på kjolen skal dei gå bak. Prinsesse Martha hadde vel og brurepikene/svennen bak?

Men eg trur det er mest vanleg i Noreg at dei går foran. Veit ikkje kva eg vil gjere enno... Hm...alt ein må ta stilling til!!! :lol:

Skrevet

Vi hadde brudesvenn og han gikk forann oss inn og etter oss ut.

Koz :wink:

Skrevet

Min brudepike har fått velge selv, og hun vil gå bak begge veier.

Skrevet

Vår brudepike og brudesvenn skal gå foran meg............

Skrevet

Vår brudepike og brudesvenn gikk foran oss inn og bak oss ut

Gjest Madam Felle
Skrevet

I de bryllupene vi har vært i har de gått foran bruden inn, og bak brudeparet ut.

Gjest sunshine-t
Skrevet

Foran inn og bak ut. Ingen skal jo gå bak bruden på vei inn... :blunke:

Skrevet
Foran inn og bak ut. Ingen skal jo gå bak bruden på vei inn... :blunke:

Hvorfor ikke? Som brudepiken min sier, det er jo slik de gjør det i ordentlige prinsessebrylluper..

Skrevet

Sist inn er BOOOMBOOM: BRUDEN. Alle mulige andre i prosesjonen går foran.

Ut går brudeparet først, så inn i våpenhuset, så går alle andre ut, så kommer brudeparet ut på trappen til glade hyllester.

Skrevet

Våre brudepiker skal gå foran inn og bak ut. Jeg er glad for alt som kan ta litt av oppmerksomheten bort fra meg når jeg går inn.

Skrevet

Jeg heller moT at de skal gå foran ut også. De skal sitte i trappen foran oss i kirken, og jeg ser det som mest naturlig at vi har dem foran oss på tur ut.

Skrevet

Dette har vi ikke snakket så mye om enda, men jeg lurer på om det kanskje er best for dem om de går inn bak meg og pappa.... De er ganske små (7 og 5 år) og veldig sjenerte så det er ikke sikkert de tørr å gå helt først inn i en kirke der mange fremmede folk står og glor...

Men så går jo pappaen deres bak dem sammen med storesøster også da så... Jeg tror jeg bare må la dem bestemme hva de vil...

Skrevet

Våre brudepiker gikk foran meg inn og bak oss ut....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...