Gå til innhold

Soppinfeksjon spre seg til rumpa?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med hemoroider i det siste, men har absolutt blitt bedre etter behandling hjemme.

Etter alt styret der nede med kremer og styr har jeg fått soppinfeksjon i underlivet, og jeg lurer på om det er mulig at denne har spredd seg også til rumpa? Går det an?

Det klør en del i rumpa enda, både rundt endetarmsåpnngen og ellers, og selv om jeg smører med analkrem som skal hjelpe mot hemoroider så klør det like forbasket mye, så jeg håper egentlig litt på at det bare er soppinfeksjonen som har spredd seg og at det da blir lettere å behandle kanskje :sjenert:

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg tror det. Når man skal smøre krem mot soppinfeksjonen skal man iaf smøre der bak også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soppinfeksjon spres seg så og si alltid fra endetarmen til skjeden. Candida har gode leveforhold i tarmene. Det er altså veldig mulig at du har sopp der ;)

Et tips er å spise masse hvitløk og løk, da det er antifungalt og kan fungere kjempebra for å redusere candida-"befolkningen" i tarmene.

Endret av chikako
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig å få sopp i anus ja.

Smør Canesten godt på kjønnslepper, rundt og i kjønnsåpning, pluss hele veien bak til anus, rundt anus og litt inn forbi anus.

Endret av Wanted
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...