McAdams Skrevet 26. oktober 2011 #21 Skrevet 26. oktober 2011 At vi er blonde føler jeg også er typisk norsk. Ble stoppet av en gateselger i Australia, og da jeg sa jeg var fra Norge utbrøt han: "What?! But you're not blond!" Litt morsomt egentlig :gjeiper:
Gjest Raindrops Skrevet 26. oktober 2011 #22 Skrevet 26. oktober 2011 Dette er forresten en veldig morsom tegneserie http://satwcomic.com/sweden-denmark-and-norway Den tar for seg stereotypiske trekk ved flere land, men hovedsaklig Norge, Sverige og Danmark. Veldig mye som er tatt på kornet der Her kan man se de som Norge er med i http://satwcomic.com/the-world/norway 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #23 Skrevet 28. oktober 2011 Introverte og vanskelige å bli kjent med.
Mermaid Blues Skrevet 28. oktober 2011 #24 Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Sjekk denne videoen: Kanadisk stand-up komiker bosatt i Skottland som elsker skandinaver og har mange artige oppfatninger om hvordan nordmenn er Edit: feil klipp, finner ikke det om Norge...uansett, poenget hans var at vi er ekstremt søte, konfliktsky og temmelig naive, og at vi ikke har noe slemt å si om noen. Endret 28. oktober 2011 av Mermaid Blues 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #25 Skrevet 28. oktober 2011 Ja, så folk tror svenskene fant opp ostehøvelen? :gjeiper:
Gjest Raindrops Skrevet 28. oktober 2011 #26 Skrevet 28. oktober 2011 Her er han i Bergen og snakker om Lars Monsen
Mermaid Blues Skrevet 29. oktober 2011 #27 Skrevet 29. oktober 2011 Her er han i Bergen og snakker om Lars Monsen Der vettu Han var her og hadde show for oss i Fresher's Week på uni, og da var han veldig opptatt av om det var skandinaver i publikum, siden han likte oss så godt :gjeiper: Han fortalte om en gang han hadde vært i Oslo og trodde han skulle bli banka opp av to skummelt utseende fyrer som kom mot ham, men så stilte de bare noen helt fantastisk trivielle spørsmål og gikk videre mens han sto igjen som et spørsmålstegn. Ellers kunne han melde om at nordmenn og svensker er så søte og snille at vi ikke kan være slemme mot hverandre - det styggeste en svenske kan si om nordmenn er at vi ikke har noe eget ord for banan og kaller det "lang, gul frukt" (ja, jeg fikk mange rare spørsmål etter showet). 1
Quinn Skrevet 19. november 2011 #28 Skrevet 19. november 2011 Store, blonde vikinger på fleinsopp, med ski på beina
inga:) Skrevet 20. november 2011 #29 Skrevet 20. november 2011 Da regner jeg med at du har lest boken: "Er det typisk norsk å være uhøflig? av Reidun Aambø"? http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?rom=MP&tittel=Typisk%20norsk%20å%20være%20uhøflig%3F&isbn=9788291234359&ept=2&pid=300300 En antologi hvor 15 innvandrere fra forskjellige land skriver om sitt møte med Norge, norsk kultur, norske skikker og norsk høflighet. De forklarer hva som er forskjellen på deres hjemland og norge, med spesiell vekt på etikette og hva som blir regnet som høflig/uhøflig. Det er en morsom bok (selv om det er en faktabok). En av mine favorittbøker!
lolrita Skrevet 21. november 2011 #30 Skrevet 21. november 2011 Ifolge mine venner i Wales tror Nordmenn de er bedre enn andre, og veldig opptatt av at de bor i velferdsstaten Norge, verdens beste land aa bo i. At vi prover aa staa frem som jordnaere og "humble/modest" men at vi virker overlegne, at vi klapper naar flyet lander paa hjemreisen tilbake til Norge, og at vi virker gladere for aa komme hjem fra ferie enn aa reise. Ikke vet jeg 1
Wonders Skrevet 23. november 2011 #32 Skrevet 23. november 2011 mange forstår ikke dette med mellomleggspapir og matpakkepapir. De forstår bakepapir, men ikke matpakkepapir. Vi lager jo egene matpakker. 1
Gjest Wolfmoon Skrevet 23. november 2011 #33 Skrevet 23. november 2011 Jeg fikk vel ikke så mange kommentarer på hva som er typisk norsk da jeg var ute å reiste, men jeg fikk veldig mange kommentarer på hvordan Norge taklet angrepet 22.Juli. Jeg var nemlig på reise med en variert gruppe når det skjedde, og alle var skjønt enige om at hvis noe sånt hadde skjedd i deres land hadde frykten tatt totalt overhånd og ingen hadde kommet opp med ting som "hvis en mann kan vise så mye hat, tenk hvor mye kjærlighet vi alle kan vise da". Det gjorde inntrykk på meg der jeg satt på den andre siden av jordkloden som eneste norske For jeg synes jo det var helt naturlig!
Gjest uAnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #34 Skrevet 23. november 2011 At vi er overlegne, uhøflige og vanskelige å komme inn på. Og om en fremmed prøver å snakke til oss på bussen så skrur vi opp musikken og later som om vi ikke har fått med oss at vi blir snakket til. At vi aldri unnskylder oss når vi bumper borti mennesker og at vi ikke kan å drikke alkohol på en folkelig måte. Og at om man går seg bort er det ingen vits i å spørre om hjelp for vi later som om vi ikke hører dem og går enda fortere for å slippe unna. Det er det jeg hører oftest når utenlandske venner beskriver opplevelsene deres i norge.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2011 #35 Skrevet 23. november 2011 At vi er overlegne, uhøflige og vanskelige å komme inn på. Og om en fremmed prøver å snakke til oss på bussen så skrur vi opp musikken og later som om vi ikke har fått med oss at vi blir snakket til. At vi aldri unnskylder oss når vi bumper borti mennesker og at vi ikke kan å drikke alkohol på en folkelig måte. Og at om man går seg bort er det ingen vits i å spørre om hjelp for vi later som om vi ikke hører dem og går enda fortere for å slippe unna. Det er det jeg hører oftest når utenlandske venner beskriver opplevelsene deres i norge. Så trist at det er slike ting som henger igjen etter at de har vært her. Synes det er en selvfølge å unnskylde meg hvis jeg bumper borti noen, eller å hjelpe noen hvis de spør meg/ser ut som de trenger hjelp. Men akkurat det med bussen er en av mine favoritting med nordmenn og Norge, og kjenner en fra USA som ville flytte til Norge bare pga. det
marielle171 Skrevet 23. november 2011 #36 Skrevet 23. november 2011 Jeg er fra Nederland og dette syns jeg er typisk for nordmenn: - Jul er veldig viktig for dem - Veldig viktig med tradisjoner (pinnekjøtt kun på julaften, 17.mai er det samme hvert år, først bunad, så frokost med hele familien, så tog, så is, så pølse etc..) - Vanskelig å få kontakt med (hvis du ikke kan språket) - Ignorerer deg hvis du begynner å snakke til noen som du ikke kjenner. - Virker som om de syns norge er best av alt, at Norge og norske produkter er bedre enn andre produkter. (på veeeeeldig mange produkter står det: norsk storfe, norsk melk, norsk ditt, norsk datt) - Det er veldig dyrt (for turister og de som ikke har jobb i norge) - nesten alle går med skikkelig dyre bergans/norrøna jakker, til og med barn - Barn er ute i regnværet når de går i barnehagen.. (var veeeeldig uvant for meg) Dette jeg kom på i farta:) noen ting har sikkert vært nevnt før.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå