Gå til innhold

Single kvinner/jenter mer sårbare?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er single jenter mer sårbare enn jenter som ikke er singel?

hva mener du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nok utdype spørsmålet litt. Sårbar på hvilken måte?

• Liker 1
Skrevet

F.eks å bli tilbake-satt, at du føler vennene dine snakker om deg, alt mulig...!

Skrevet

Jeg er singel, og har heller ikke hatt kjæreste. Tidligere tok jeg nesten alt til meg. Nå bryr jeg meg ikke lenger om noen slenger dritt til meg, har fått mye bedre selvtillit nå enn det jeg har hatt før! :D Så jeg tror ikke det har noe med at en er singel eller ikke å gjøre om en er sårbar :)

• Liker 1
Skrevet

Mener du mer usikre på seg selv? Det er selvsagt individuelt, men jeg tviler sterkt på om det har noe med om en er singel å gjøre. Selvtillit kommer innenfra, og bør ikke ha noe som helst å gjøre med om en er i et forhold å gjøre.

Hvorfor skulle de føle seg mer sårbare?

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært singel en god stund og tenker at det er to sider ved dette for mitt vedkommende.

Tror jeg kan være sterkere enn mine ikke single venner ift at jeg er vant til å måtte fikse alt selv o.l

Men, at jeg i tunge stunder kan føle meg mer sårbar fordi jeg ikke automatisk har den støtten hjemme fra en partner..

Skrevet

Klart man er mer sårbar alene. Sier seg selv.

Og det gjelder ikke bare for kvinner/jenter.

Skrevet

Kommer an på hvem du er sammen med. Bedre å være singel noen ganger :-P

Skrevet

Ja, det vil jeg helt klart si.

De har jo naturlig nok ingen partner som å støtte seg på.

Skrevet

Ja, det vil jeg helt klart si.

De har jo naturlig nok ingen partner som å støtte seg på.

Det har ikke single menn heller.

Skrevet

Det har ikke single menn heller.

Korrekt!

TS spurte om kvinner/jenter, så dette blir på siden av denne tråden.

Gjest D_flatmajor
Skrevet

Alle er ulike. Men jeg er mindre sårbar fordi jeg er vant til å være alene, jeg liker å være alene og jeg vet hvordan man klarer seg alene. Venninnene mine som er i forhold savner jo vettet av seg om kjæresten skal vekk en periode. (Skjønner dem godt altså, skulle bare illustrere et poeng).

Jeg er mer sårbar fordi jeg ikke har en kjæreste også. I noen situasjoner hadde det virkelig vært fint med den støtten og nærheten som man ikke finner andre steder.

Skrevet

Føler meg i grunnen mindre sårbar, for ettersom jeg har vært singel mesteparten av livet så har jeg lært at jeg bare kan stole på meg selv. Er jeg alene en kveld eller 365 så takler jeg det rimelig greit. Må jeg krangle med offentlige kontorer, bilverksted eller begrave et famiilemedlem - vel, jeg fikser det også. Flyttesjau? Man har da flyttebyrå eller venner? Følelsesmessig støtte? Pffff, hjelper ikke med partner der.

De par gangene jeg har vært i forhold har jeg opplevd at partner ikke på noen måte har trådt støttende til i situasjoner der man ellers ville forventet støtte fra en partner. (Eksempelvis dødsfall i nær familie, kreftutredning, sykehusinnleggelse og rehab etter operasjon)

Så, nei, jeg føler meg ikke mer sårbar fordi jeg er singel.

Gjest Tidssone
Skrevet

Er single jenter mer sårbare enn jenter som ikke er singel?

hva mener du?

Dette er (selvsagt) fullstendig avhengig av personlighetstypen.

*tråddödare*

• Liker 1
Skrevet

Følelsesmessig støtte? Pffff, hjelper ikke med partner der.

De par gangene jeg har vært i forhold har jeg opplevd at partner ikke på noen måte har trådt støttende til i situasjoner der man ellers ville forventet støtte fra en partner. (Eksempelvis dødsfall i nær familie, kreftutredning, sykehusinnleggelse og rehab etter operasjon)

Eneste grunnen til at det har blitt sånn er fordi du valgte feil partner. Et par ganger.

• Liker 1
Skrevet

Eneste grunnen til at det har blitt sånn er fordi du valgte feil partner. Et par ganger.

Poenget er at jeg ikke føler meg mer sårbar som singel og at det å være i et forhold ikke alltid gjør en bedre rustet til noe som helst. Man får uansett ikke testet partners oppførsel i litt mer ekstreme situasjoner, før en slik situasjon oppstår.

Skrevet

Poenget er at jeg ikke føler meg mer sårbar som singel og at det å være i et forhold ikke alltid gjør en bedre rustet til noe som helst. Man får uansett ikke testet partners oppførsel i litt mer ekstreme situasjoner, før en slik situasjon oppstår.

Joda, det er sant det.

Men man bør også lære seg til å kjenne igjen lusa på gangen.

Skrevet

Joda, det er sant det.

Men man bør også lære seg til å kjenne igjen lusa på gangen.

*peker på temaet for tråden* :opplyser:

Skrevet

*peker på temaet for tråden* :opplyser:

:ler:

Skrevet

som mange har vært inne på så er det nok litt personavhengig. jeg for min egen del vil si jeg føler jeg har mer selvtillit nå som jeg er i ett forhold. grunnen til dette er at jeg endelig føler at noen ser meg og backer meg opp for den jeg er. for meg er det viktig å føle seg sett og elsket - dette styrker min selvtillitt. jeg har vært singel hele mitt liv før jeg traff han jeg er sammen med nå, og har i perioder slitt litt fordi jeg har følt med alene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...