Tirell Skrevet 7. desember 2003 #1 Skrevet 7. desember 2003 Det er delt omsorg for barnet, det er ikke sjalusi i bildet og mamman er blitt forespurt om hun synes det er greit... Hva synes dere om at også reservemamman blir med på kontroll?
Orthia Skrevet 7. desember 2003 #2 Skrevet 7. desember 2003 Så lenge foreldrene er enige seg i mellom, er det etter min mening bare positivt med en aktiv rolle hos reservemamma, som du kaller det . Du sier ingenting om det er et spebarn det er snakk om, men jeg vil anta det, i.o.m. at det er tiden med flest kontroller. Min er faring med helsestasjoner er at der kan man risikere å høre mye rart, så det er er fint å ha med seg noen, spesielt om man er førstegangs forelder.
Gjest Poirot Skrevet 8. desember 2003 #4 Skrevet 8. desember 2003 Kjenner en som alltid hadde 4 foreldre med på alt som skjedde, for begge steforeldrene var så glad i henne. Fungerte bra for alle parter.
Gjest Qlio Skrevet 8. desember 2003 #5 Skrevet 8. desember 2003 Ett barn kan aldri få for mange personer som er glad i seg og som bryr seg. Som reservemor er du også en omsorgsperson for barnet, omsorg betyr også ansvar. Jeg synes det dere gjør er kjempeflott, lykke til!
birgitte242 Skrevet 8. desember 2003 #6 Skrevet 8. desember 2003 Ett barn kan aldri få for mange personer som er glad i seg og som bryr seg. Nemlig! Det er kjempeflott synes jeg :D
mariann Skrevet 9. desember 2003 #7 Skrevet 9. desember 2003 jeg er stemor selv jeg..til en gutt på 8.jeg er med på alt av alt...foreldremøter,går til legen med han er med på alle opptredner på skole og barneteater..er med i speidersammenheng og alt som er. det er fullstendig naturlig for oss alle(han bor hjemme hos meg og far sin og vårt felles barn) moren hans har faktisk omtalt meg som forelder og det er det alle andre ser på meg som :D kjempepositivt at resevemammaer og stemødre får ta del..det har og vil i ofte mange mange år vær en viktig del av barnets liv..barn kan aldri få for mange som er glad i seg :D
La Guapa Skrevet 10. desember 2003 #8 Skrevet 10. desember 2003 :D Jeg har gått med min stedatter til tannlegen bare oss to, flere ganger. Jeg er stolt over å kunne si at forholdet hun og jeg har resulterte i at hun borret for første gang uten narkose eller bedøvelse. Det viste meg og foreldrene hennes at vi har et svært godt forhold og at datteren deres stoler fullt og helt på meg når hun er redd. Jeg har vært med på foreldremøter og er med på alle tilstelninger på skole og i fritid. Mannen min og barnets mor synes dette er en selvfølge. Jeg tar det ikke som noen selvfølge, men setter svært stor pris på det. ( Å få være med til lege eller tannlege) Nå er det slik at jeg er en ekstra mamma når hun er hos oss og deltar aktivt i oppdragelse og oppvekst.Det hadde føltes veldig rart å ikke få være med når hun har skoleavslutning osv. Må innrømme at akkurat DET hadde jeg tatt fornermelig opp når pappaen har involvert meg så mye som han har. Heldigvis har vi et så godt forhold til mammaen og hennes mann at vi går sammen alle fire. Synes det er flott at det kan være sånn. Klemmer fra La Guapa :D
Ulrikke Skrevet 11. desember 2003 #9 Skrevet 11. desember 2003 Synes det er flott jeg! Ikke det at man nødvendigvis tropper opp fire foreldre på en "vanlig" kontroll, men at man kan "bytte på". Jeg har selv vært med mine stebarn (uten pappa'n eller mamma'n) til tannlegen, legen, frisør osv. Men foreldrene har så klart visst om det og vært enige - som steforeldre har man jo ingen rett til å gjøre sånt på egenhånd og på eget initiativ. Når ungene er hos oss, er det like gjerne meg de ringer til fra barnehagen om noen av dem blir syke osv. Mamma'n synes det er naturlig nå (jeg vet at hun syntes det var litt sårt i starten at ungene og jeg hadde så godt forhold, men hun sa heldigvis ALDRI noe - og nå vet jeg at hun setter stor pris på det). Pappa'n er glad for at jeg engasjerer meg - og for meg er det en selvfølge. Skulle man bare vært et møbel som smilte og sa "Hei" når ungene var hos pappa?? Tror ikke det... Har ikke vært på foreldresamtaler enda, fordi både pappa og mamma har kunnet gå hittil. Men den dagen en av dem er forhindret, så er det naturlig at jeg går sammen med den andre som KAN. Men jeg er "barnevakt" ved sånne anledninger da, hvor mamma'n og pappa'n skal gjøre ting sammen. Synes dette fungerer kjempefint hos oss, jeg!
-hild Skrevet 11. desember 2003 #10 Skrevet 11. desember 2003 Jeg er også stemor - far har omsorgen alene, og mor har "vanlig" samvær - og for oss er det helt naturlig at den som har tid/anledning blir med ungen til helestasjon/lege/frisør osv. Når det er tilstelninger på skolen har jeg blitt spurt om å bake kake, og synes også det er helt naturlig. Synes det er hyggelig å lese at det ikke bare er meg som har det sånn! I hverdagen fungerer jeg rett og slett som mamma - selv om både jeg og alle andre er fullstendig klar over at jeg "bare" er en reserve. Gutten har bare en mamma - og en pappa - men han har veldig mange rundt seg som er glade i ham.
Tirell Skrevet 13. desember 2003 Forfatter #11 Skrevet 13. desember 2003 Tusen takk for mange fine argumenterl!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå