Gå til innhold

Ok, hvorfor er det kun jenter man bryr seg om

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hengt her i lang tid, jeg besøker andre forum og "lytter" på kolegaene mine i matpausen og jeg ser og hører stadig vekk at voksne bekymrer seg for sine jentebarn og ungdommer.

Alt fra dansing, klesstil, sminke, pene og sexy kjendiser, kropp og ting som ligner litt på seksulitet. Det er fy og galt i manges øyne.

Men hvorfor er det ingen som bryr seg om guttene? Blir ikke dem påvirket? Jeg har sett gutter i 13-14-åralderen gå med buksa langt ned på rumpa med silkeboxer stikkende opp.

Er det ikke så farlig med dem? Ja, jeg vet noen reagerer på det, spesielt gamle, men ikke på samme måte som med jentene synes jeg. Stort sett hører jeg folk si det er stygt og eller ser på dem som bråkmakere.

Da jeg gikk i 7 klasse så var det faktisk en lærer som gjorde en veldig stor sak ut av at jentene gikk med g-streng. Jeg kan også nevne at samme året hadde vi en skoleforestilling for foreldrene. Da var det tre gutter som fant ut at de ville underholde med morsom dans så de kledde jeg faktisk i stringtruse, bh og det var alt de hadde på seg. Ingen reagerte på det. De skulle liksom danse sexy og overdrev noe voldsomt og da, men folk synes det var morsomt bare.

Så hvorfor var det greit? Var det kun fordi de skulle være moromme eller var det kun fordi var gutter? Ville de reagert likt om det var jentene?

Synes nesten hele tidene jenter og også damer alltid skal bli sett på som ett offer.

Uansett hva vi gjør. Hvorfor er det sånn?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEG tenker at det er verre å ha jenter i tenårene pga voldtekt. Er nok derfor folk tenker på klesstilen til jentene, selv om det ikke er pent med boksere oppetter ørene heller ;) jenter har også større sjans å sitte på med eldre gutter, som gjerne kjører for fort og i fylla...

• Liker 1
Gjest pysepusen
Skrevet

JEG tenker at det er verre å ha jenter i tenårene pga voldtekt. Er nok derfor folk tenker på klesstilen til jentene, selv om det ikke er pent med boksere oppetter ørene heller ;) jenter har også større sjans å sitte på med eldre gutter, som gjerne kjører for fort og i fylla...

Enig!

Skrevet

Jeg tror det er på grunn av dobbeltmoral. Gutter kan fjase, gå med lite klær, være dumme som brød (for å sette det på spissen), men ingen tror DE ber om å bli voldtatt.

Mens jenter, de skal dekke seg til, ikke ha sex med for mange, etc, for da er de "løse på tråden".

Jenter skal være ansvarlige, pliktoppfyllende, gjøre det bra på skolen, være passe pent kledd -ikke for kjærring ikke for utfordrende. Som voksen skal man ha sosialt liv, men også ta vare på familien, ansvarlig økonomi, pent hjem, pene barn, gjøre karriere, etc.

Herregud hvilket ansvar jenter har, ikke rart det er kvinner som rammes av ymse sykdommer (som sjeldent blir forsket på engang, da menns sykdom gir mer status).

:sukk:

• Liker 1
Gjest MorAase
Skrevet

Hankjønnet er tildelst en betydleig sterkere fysikk en hva hunkjønnet er. Derfor er hankjønnet bedre skikket til å forsvare seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...