Tjukk Norris Skrevet 3. november 2011 #21 Skrevet 3. november 2011 Jeg gjentar meg selv: foreslår at du leser deg opp på emnet før du uttaler deg. det er irrelevant hva du kan om kosthold og ernæring, det er det svært mange i dag som kan noe om. alle skal synse og alle skal mene. hva angår unge jenter så tar du igjen feil. de aller fleste som tar fettsuging i dag er enten normalvektige mennesker som til tross for iherdig trening ikke blir kvitt lokale fettansamligner. de som oppsøker plastisk kirurg har også gjerne vært gravid og de aller fleste er voksne mennesker. Du kan være kjempetynn men likevel ha dobbelhake. det er da ofte snakk om en genetisk disposisjon og du vil få det samme svaret av samtlige kirurger du spør i Norge, og nei det er ikke fordi de skal tjene penger, forskning viser også dette, du kan forminske fettcellene via mer aktivitet og mindre inntak, MEN DU KAN IKKE ENDRE FIGUREN DIN. FETTSUGING ER IKKE Å FJERNE MEST MULIG FETT, DET ER Å FORME FIGUREN. Du kan sitte der å mene så mye du vil sammen de andre latterlige synserne, jeg legger heller min lit til leger/kirurger og forskning. for å ikke glemme egne erfaringer. Selvsagt vil det alltid være en og annen 17-åring som vil fettsuge seg, men jeg tror strengt tatt ikke du skal bekymre deg for at akkurat det er en økende trend i dagens samfunn hvor idolet til en gjennomsnittlig 17-åring er Caroline Berg Eriksen som helt klart lider av ortoreksi. spol tida frem 5 år og du skal få se at samfunnsproblemet blant unge jenter ikke er potetgullspising og et ønske om å fettsuges, men heller er overdrevent sunt kosthold og et tvangspreget forhold til mat. sunnhetshysteriet kommer til å spise små usikre stakkarer levende så her tror jeg du skal bytte totalt fokus og ta en reality-check. hva er dagens trend? u tell me. ikke fettsuging iallefall. 6
AnonymBruker Skrevet 3. november 2011 #22 Skrevet 3. november 2011 TS her. Altså, jeg er et voksent menneske og jeg vet hva jeg gjør. Selvfølgelig har jeg prøvd alle midler som skal til får å kunne slanke magen min. Ja jeg er faktisk 90cm rundt magen. Er ingen som tror meg, for jeg er ekspert på å skjule det. Jeg har slitt med dette i mangen år. Har ikke undersøkt om det er noe genetisk dette her, men nesten alle på pappa's side har slik kropp som meg. De er slanke, har tynne armer og bein men svær rundt midjen. Jeg er skikkelig tynn på armene mine, er svært skjeldent jeg bruker armbånd feks, alle detter av. Da må jeg isåfall kjøpe på gullsmed slik at de kan skru inn, er ikke sjans i havet å finne fine armbånd som passer meg fra glitter, hm, cubus osv. Er tynn på beina og, leggene skulle jeg absolutt hatt mer fett på. Jeg har aldri kunne brukt støvletter. INGEN passer rundt leggen. Og ja, jeg har leitet og leitet i flere år på å finne! Men over til tema. Jeg trener, har trent masse styrke, holdt meg unna kalorier, trener kondisjon. Spiser sundt, spiser mye grønt og frukt. Blablabla. Eneste måten jeg kan bli litt mindre rundt magen er når jeg har kjærlighets-sorg og jeg ikke spiser på noen dager :gjeiper: Etter 4 år med å prøve å gjøre noe med dette, 4 år der jeg bevist har lært meg å holde inn magen, stramme den så er jeg rett og slett piss lei. Jeg har mangen gensre jeg ikke kan gå med, eller jeg kan sikkert gå med de, men jeg føler meg ikke vel i det. Magen buler ut og det kommer "valker" på sidene. Det er ikke pent! Folk har komt bort til meg på byen og sagt "du kan da ikke drikke alkohol når du er gravid", folk på jobben har lurt på om jeg har vært gravid. vel og merke i de situasjonene jeg har slappet av med magen. Jeg går konstant å holder den inne og det er skikkelig slitsomt, noen ganger blir jeg også svimmel. Så ja, jeg føler virkelig dette var løsningen for meg. 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2011 #24 Skrevet 5. november 2011 Hei Ts! Jeg var i samme situasjon som deg for noen år siden. Jeg har alltid vært slank, men etter gravidteter så la jeg på meg flere kg rundt magen. Selv om jeg jobber innen trening som personlig trener så vet jeg hva jeg kunne gjøre for å redusere kg rundt magen. Jeg prøvde i 3 år, og ble muskeløs og sterk alle steder utnom magen. Jeg tok selv fettsugning, og har aldri angret. Jeg fettsugnde nederste del av magen, og tok en liten bukplastikk. Jeg var i topp form etter operasjonen ( var trøtt av alle smertestillende), og det gikk greit å begynne å trene igjen. Gjør det du selv føler for og vil. Det er ikke alle som greier å gå ned de ekstra kg de sliter med. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 5. november 2011 #25 Skrevet 5. november 2011 Hei Ts! Jeg var i samme situasjon som deg for noen år siden. Jeg har alltid vært slank, men etter gravidteter så la jeg på meg flere kg rundt magen. Selv om jeg jobber innen trening som personlig trener så vet jeg hva jeg kunne gjøre for å redusere kg rundt magen. Jeg prøvde i 3 år, og ble muskeløs og sterk alle steder utnom magen. Jeg tok selv fettsugning, og har aldri angret. Jeg fettsugnde nederste del av magen, og tok en liten bukplastikk. Jeg var i topp form etter operasjonen ( var trøtt av alle smertestillende), og det gikk greit å begynne å trene igjen. Gjør det du selv føler for og vil. Det er ikke alle som greier å gå ned de ekstra kg de sliter med. Lykke til Først til TS: Jeg oppfordrer aldri til fettsuging, men utfra hva du forteller så tenker jeg at det er ett av de tilfelle hvor jeg forstår at man har et ønske. Jeg selv har genetisk grunnet fettlagring rundt midjen - som gjør at jeg kan slite litt med klær(eksempelvisvis formelle klær til jobb, de har ingen elastikk - og resten av meg er slank). Og det er kun når jeg er veldig slank at jeg ikke får gravidspørsmål hele tiden.... Jeg kunne tenke meg at du oppdaterte tråden i ukene - og gjerne noen måneder etter operasjonen for å fortelle litt om fremgangen, og hva du synes. Så til du som lagde den siterte tråden; hva tror du om å foreta en slik operasjon før planlagt graviditet? Da risikerer man kanskje at resultatene blir veldig dårlig etter fødsler - og at det er bedre å ta en ny vurdering etter man har født?
AnonymBruker Skrevet 5. november 2011 #26 Skrevet 5. november 2011 Så til du som lagde den siterte tråden; hva tror du om å foreta en slik operasjon før planlagt graviditet? Da risikerer man kanskje at resultatene blir veldig dårlig etter fødsler - og at det er bedre å ta en ny vurdering etter man har født? Hei du, jeg skrev over. Jeg spurte legen om akkurat dette, da jeg ikke vil utelukke å få fler barn siden. Han sa at så lenge man spiste sunt og ikke la på seg svært mange kilo (dvs der største parten er fettandel) så vil magen bli like pen. Har tidligere lest om flere som har fettsugd magen, som har trent, spist regelmessig (sunt kosthold) som er svært fornøyd med magen etter fødsel.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2011 #27 Skrevet 5. november 2011 Det jeg savner mest av og som er lite av på nett er tilbakemeldinger fra kvinner som har tatt operasjonen for lenge siden, det er jo tross alt viktigst hvordan resultatet ble på sikt. noen der ute? fettsuging for minimum et år siden?
Lena_84 Skrevet 5. november 2011 #28 Skrevet 5. november 2011 Det jeg savner mest av og som er lite av på nett er tilbakemeldinger fra kvinner som har tatt operasjonen for lenge siden, det er jo tross alt viktigst hvordan resultatet ble på sikt. noen der ute? fettsuging for minimum et år siden? Jeg var i tallinn i fjor sommer og fettsugde meg..
Tjukk Norris Skrevet 5. november 2011 #29 Skrevet 5. november 2011 Ja stemmer men det ble ikke vellykket?
Gjest TS Skrevet 5. november 2011 #30 Skrevet 5. november 2011 Ts her. Takk for konstruktive tilbake meldinger:) Jeg skal holde dere oppdatert jeg. Skal fortelle om dag en og utover, så bare følg med
Lena_84 Skrevet 5. november 2011 #31 Skrevet 5. november 2011 Ja stemmer men det ble ikke vellykket? Både og. Det ble en liten bulk som de skal rette på nå. Så håper jeg endelig for det jeg har betalt for.
Djungelvrål Skrevet 5. november 2011 #32 Skrevet 5. november 2011 Hvordan kan det være mulig??? Jeg veier det samme som deg og er bare to cm høyere, og jeg er 62 cm rundt midjen??? Stor forskjell på midje og magemål. 1
Gjest Lebewesen93 Skrevet 6. november 2011 #33 Skrevet 6. november 2011 Hvordan foregår en konsultasjon ? Fælt å si det, men akkurat den timen der er det eneste som for meg virker skumelt. Jeg er seriøst sjenert og jeg er redd for at de skal le av meg Jeg vet ikke hvorfor, men de finner vel en grunn om de vil. Jeg vil bare gjøre dette for jeg orker ikke å ha ting som de er i dag. Jeg vil komme i gang med livet men jeg kan ikke det når jeg er misfornøyd med kroppen som jeg er i dag. Seriøst, jeg er 18 år å livet begynner å gå i fra meg. Men jeg gruer meg...jeg vil bare bestille en sånn konsultasjonstime men jeg tør ikke. Hater å være sjenert. Å tenk om de bare ber meg om å trene mer og ta meg sammen ? Jeg tror ikke jeg hadde taklet å høre det, for det første så kan jeg vel innrømme at jeg blir utrulig lett fornærmet og lei meg, lett for å vri og vende på alt alle sier og gjør. Og for det andre så prøver jeg virkelig, jeg prøver å spise greit så godt det lar seg gjøre, og jeg trener når jeg har de " gode periode" mine. Men for meg så er dette en måte å starte livet på og jeg ser ingen annen løsning ( har gått til psykolog) ja...hvis ikke jeg skal prøve alternativ behandling først, da. Men ja...men det ville betydd så utrulig mye for meg, mer enn ord kan beskrive. Så er en sånn konsultasjontime "skumelt" ? Sorry, er ikke meningen å virke negativ, heller ikke å " stjele" tråden din TS
Gjest Hikken Skrevet 6. november 2011 #34 Skrevet 6. november 2011 Slenger meg på her, vurderer selv å gjennomgå fettsuging og brystløft i Tallinn, men tror jeg venter og ser om noen her kan skrive om sine erfaringer
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #35 Skrevet 6. november 2011 At dere gidder. Fettet kommer jo tilbake uansett.
Gjest Lebewesen93 Skrevet 6. november 2011 #36 Skrevet 6. november 2011 At dere gidder. Fettet kommer jo tilbake uansett. Ikke hvis man er flink å endrer livsstil, eller ? ;P
AnonymBruker Skrevet 6. november 2011 #37 Skrevet 6. november 2011 At dere gidder. Fettet kommer jo tilbake uansett.
Gjest Javel? Skrevet 6. november 2011 #38 Skrevet 6. november 2011 At dere gidder. Fettet kommer jo tilbake uansett. Flott å se du har kunskap om dette
Gjest ts Skrevet 6. november 2011 #39 Skrevet 6. november 2011 Hvordan foregår en konsultasjon ? Fælt å si det, men akkurat den timen der er det eneste som for meg virker skumelt. Jeg er seriøst sjenert og jeg er redd for at de skal le av meg Jeg vet ikke hvorfor, men de finner vel en grunn om de vil. Jeg vil bare gjøre dette for jeg orker ikke å ha ting som de er i dag. Jeg vil komme i gang med livet men jeg kan ikke det når jeg er misfornøyd med kroppen som jeg er i dag. Seriøst, jeg er 18 år å livet begynner å gå i fra meg. Men jeg gruer meg...jeg vil bare bestille en sånn konsultasjonstime men jeg tør ikke. Hater å være sjenert. Å tenk om de bare ber meg om å trene mer og ta meg sammen ? Jeg tror ikke jeg hadde taklet å høre det, for det første så kan jeg vel innrømme at jeg blir utrulig lett fornærmet og lei meg, lett for å vri og vende på alt alle sier og gjør. Og for det andre så prøver jeg virkelig, jeg prøver å spise greit så godt det lar seg gjøre, og jeg trener når jeg har de " gode periode" mine. Men for meg så er dette en måte å starte livet på og jeg ser ingen annen løsning ( har gått til psykolog) ja...hvis ikke jeg skal prøve alternativ behandling først, da. Men ja...men det ville betydd så utrulig mye for meg, mer enn ord kan beskrive. Så er en sånn konsultasjontime "skumelt" ? Sorry, er ikke meningen å virke negativ, heller ikke å " stjele" tråden din TS TS her: For det første så er du 18år, veldig ung og du har faktisk hele livet forran deg. Tro det eller ei Jeg er mye eldre enn deg og jeg har hele livet forran meg. Virker som du sliter litt med diverse ting psykisk. Men for all del, du må gjøre det du vil og det du ønsker. Er din kropp! Men jeg ville nå prøvd noen år til å se om du klarer deg uten operasjon. Kroppen din er ikke engang ferdig utviklet. Jeg var ihvertfall ikke det da jeg var 18. Jeg fikk feks ikke hoftene mine før jeg var over 25 år. Men over til spm ditt. Var litt rart å ha konsulatsjons time. Men jeg prøvde bare å tenke "han er profisjonell, dette er jobben hans, han gjør dette flere ganger i uken" osv. Jeg stod i bh mens han kneip på magen og siden min. Var litt vondt, men det er sikkert pga han måtte "knipe" for å kjenne om hvor fettet lå, om det var inni eller utenpå. Også måtte jeg legge meg ned på benken så knadde han litt når jeg lå også snudde jeg meg på magen slik at han kunne kjenne der nede ved korsryggen. Gikk egentlig ganske fint, jeg var ganske trygg på at dette er noe jeg ville og da må man gjennom en sjekk. Syntes du det er ubehagelig kan du jo bare ta med deg bestevenninnen din:)
Gjest Lebewesen93 Skrevet 6. november 2011 #40 Skrevet 6. november 2011 TS her: For det første så er du 18år, veldig ung og du har faktisk hele livet forran deg. Tro det eller ei Jeg er mye eldre enn deg og jeg har hele livet forran meg. Virker som du sliter litt med diverse ting psykisk. Men for all del, du må gjøre det du vil og det du ønsker. Er din kropp! Men jeg ville nå prøvd noen år til å se om du klarer deg uten operasjon. Kroppen din er ikke engang ferdig utviklet. Jeg var ihvertfall ikke det da jeg var 18. Jeg fikk feks ikke hoftene mine før jeg var over 25 år. Men over til spm ditt. Var litt rart å ha konsulatsjons time. Men jeg prøvde bare å tenke "han er profisjonell, dette er jobben hans, han gjør dette flere ganger i uken" osv. Jeg stod i bh mens han kneip på magen og siden min. Var litt vondt, men det er sikkert pga han måtte "knipe" for å kjenne om hvor fettet lå, om det var inni eller utenpå. Også måtte jeg legge meg ned på benken så knadde han litt når jeg lå også snudde jeg meg på magen slik at han kunne kjenne der nede ved korsryggen. Gikk egentlig ganske fint, jeg var ganske trygg på at dette er noe jeg ville og da må man gjennom en sjekk. Syntes du det er ubehagelig kan du jo bare ta med deg bestevenninnen din:) Jeg kan ikke vente mer, føler jeg har ventet nok og jeg vil bare komme i gang med ting, får ikke gjort det uten å gjøre dette, eller endre tanke måte og sette himmel og jord i bevegelse for å endre spisemønsteret mitt. Jeg har prøvd, og prøver, men jeg klarer ikke å holde det ved like slik ting er nå. Jeg er litt håpløs Men takk for svar Uff...hørtes skummelt ut. Men jeg tror jeg vil vente 1 måned med å bestille time, men bestemme meg for å virkelig gjøre det. Sånn at jeg er mest mulig fornøyd meg meg selv før jeg drar ned der, så slipper hele verden å falle sammen for meg om jeg får et negativt svar eller greier å vri og vende på det han eller hun sier. Men jeg har veldig lyst, og du skal vite hvor sjalu jeg er på deg nå, hehe Men altså, om jeg gir meg selv 4 uker til å skjerpe meg totalt ( jeg kan faktisk få til ting om jeg vet jeg får noe igjen for det kjapt) så da vil jeg tro at, uansett misfornøyd jeg er med meg selv nå, så har nok de folka sett "verre" ting. Skiller meg vel egentlig ikke ut. Jeg bare tror det noen ganger Er det veldig lang ventetid på sånt ? Så vidt jeg har forstått så er det ikke det, eller ? Jeg skal betale alt selv så det må ikke gå gjennom fastlegen ? Lykke til med fettsugingen da, håper du blir fornøyd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå